Pagina 1 van 2

S25

Geplaatst: 20 sep 2020 14:56
door Daniel s25
Hallo mijn naam is Daniel en ik heb een s25 van 1992 (denk ik) gekocht met een ei cilinder.

Hij start in 1x alleen hij rijd helaas niet.
Hij heeft geen vermogen je zou het achter wiel bij wijze gewoon met je hand tegen kunnen houden.

Uitlaat ontkoold,carberateur schoongemaakt en sproeier 49 vervangen voor 52 alle pakkingen zijn vernieuwd en de zuiger zag er volgens mij nog goed uit.

Wanneer je aan het rijden bent en je drukt je hendel van je shoke iets naar beneden dan gaat hij ineens harder dit was dus ook de rede dat ik de sproeier vernieuwd heb maar met 52 is er niets veranderd.

Hij is helemaal orgineel alle begrenzer zitten er nog in wie kan mij hier mee helpen bedankt alvast ik kan niet wachten

Re: S25

Geplaatst: 20 sep 2020 16:55
door shadowranger
Als aanvulling op mijn post in een ander topic, ik lees nu dat het een ei-cilinder betreft. Misschien zit er een een scheur in het spruitstuk waardoor er valse lucht lekt.

Re: S25

Geplaatst: 20 sep 2020 17:23
door Daniel s25
Er zit geen scheur in mijn spruitstuk.
Als ik met Deo of remmenreiniger er op spuit gebeurt er niks.

Re: S25

Geplaatst: 20 sep 2020 19:27
door fons716
Wanneer je aan het rijden bent en je drukt je hendel van je shoke iets naar beneden dan gaat hij ineens harder dit was dus ook de rede dat ik de sproeier vernieuwd heb maar met 52 is er niets veranderd.

Dan zuigt hij toch ergens valse lucht en dat los je niet op door een grotere sproeier....krukas keerringen kunnen bv hardt zijn en dan lekken ze.

Re: S25

Geplaatst: 20 sep 2020 19:59
door Daniel s25
De tomos doet het weer :) o ring in de carberateur was lek nieuwe ring er in en hopa.
Topsnelheid is 20 op gps is dit normaal?

Re: S25

Geplaatst: 20 sep 2020 21:59
door fons716
Dat had eruit moeten komen met een deo test.
20 km/h is wel weinig, oude sproeier wel terug geplaatst?

Re: S25

Geplaatst: 21 sep 2020 06:43
door Daniel s25
Ik had een carberateur gekregen om te proberen van een maatje daar zat sproeier 50 in.
Daar ging hij 20km/h mee. Van 49 naar 50 Zou toch niet zo,n groot verschil maken?
Ik ga vanavond een andere standard snor uitlaat proberen met grotere diameter en zonder zo,n kronkel bocht.

Re: S25

Geplaatst: 21 sep 2020 18:45
door Daniel s25
Uitlaat gewisseld en rijd nu 25
Oude uitlaat diameter 20 en deze nu 25mm
Is deze snelheid nu normaal voor deze brommer of niet?

Re: S25

Geplaatst: 21 sep 2020 21:20
door fons716
Voor een 1 speed durf ik het niet te zeggen omdat de overbrenging in het blok anders is.
Een 2 speed loopt met een speedy uitlaat met dikke bocht wel iets sneller.

Re: S25

Geplaatst: 22 sep 2020 08:35
door shadowranger
Voor een snorfiets is 25 km/uur prima. Of het nu een 1 of 2 speed is maakt niet uit. Een 2 speed trekt iets sneller op vanwege de overbrenging in de 1e versnelling.

Ik had vroeger een collega met een 1-speed ei cilinder die er een circuit uitlaat onder had. Die reed uiteindelijk tegen de 35 km/uur. Weet niet of die nog iets had gedaan aan de cilinder qua tuning of een originele bromversie had geplaatst ( de snorversie heeft een kleinere inlaatpoort).

Re: S25

Geplaatst: 03 okt 2020 09:39
door Daniel s25
Carberateur uitgeleend voor diagnose.
Brommer van mijn maat deed het goed met mijn carberateur.
Eenmaal weer terug op mijn tomos doet hij weer precies zoals in het begin pfffff ik carberateur er weer af gehaald ik kon niks ontdekken dus ik dacht het kan alleen maar de inlaat Pakking wezen dan.
Deze vernieuwd helpt niks.
Tomos draaid super stationair maar trekt super langzaam en top is ook niks Als ik mn choke hendel iets naar beneden doe dan gaat hij ineens harder.
Ik snap t even niet meer pakkingen van carberateur zijn goed o ring is nieuw aansluiting op cilinder ook waar moet ik het nog zoeken.

Re: S25

Geplaatst: 03 okt 2020 11:49
door shadowranger
Als ik met Deo of remmenreiniger er op spuit gebeurt er niks.
Blijkbaar kan het ook niet aan jouw pakking liggen gezien je eerdere post.

Als je carburateur het wel goed doet op die van je maat, wat is dan het verschil met jouw S25? Luchtfilter? Misschien moet je het in de uitgaande zijde (verstopte demper) zoeken? Ontstekingstijdstip? Vastgekoekte zuigerveren etc....

Als je motor blijkbaar wel (beter) reageert als de lucht/ brandstof verhouding iets verandert door de chokehendel iets te bewegen kan het net een te krappe sproeiermaat zijn of je luchtfilter is een ander type dan die van je maat (origineel/ gaas??)

Re: S25

Geplaatst: 03 okt 2020 12:39
door fons716
Carb ruilen met de carb van je vriend.

Re: S25

Geplaatst: 03 okt 2020 13:05
door Daniel s25
Ik vind het wel gek dat voordat mn maat hem heeft gebruikt mn tomos het gewoon goed deed

Re: S25

Geplaatst: 03 okt 2020 14:54
door fons716
Als hij met de choke een klein beetje erop beter rijdt is het mengsel gewoon te arm.

Dus met remmenreiniger zoeken of het stationair toerental verandert...kop en voetpakking, spruitstuk pakking en aansluiting naar carb.

Of heel simpel, sproeier is niet volledig schoon.

Re: S25

Geplaatst: 03 okt 2020 15:27
door shadowranger
1 ding snap ik niet. In je eerste post zeg je dat je de sproeier in je eigen carburateur hebt veranderd van 49 naar 52. Een paar postst verder zeg je dat je een carburateur hebt gehad van je maat en daar een sproeier 50 in zat. Erg eenduidig is het niet en vermoed dat je niet alles verteld.

Verder is het onduidelijk welke motor je maat heeft (membraancilinder of zelfde als jij). Dat is appels met peren vergelijken. Je geeft verder weinig informatie waar we misschien meer diagnose uit kunnen halen zoals je setup, kleur van de electroden, wat voor brandstof zit erin (om even het E10 debat aan te slingeren) etc.

Re: S25

Geplaatst: 04 okt 2020 17:39
door Daniel s25
He sorry als ik niet duidelijk genoeg ben.
Ik heb een s25 a52 met ei cilinder orgineel incl begrenzers.
Carberateur delorto SHA 14 9p spruitstuk 12mm.

Toen ik hem gekocht heb starte hij in 1x hij draaide super stationair alleen hij reed niet je moest gewoon meelopen om vooruit te komen.

Eenmaal thuis heb ik de bougie vernieuwd cilinder en kopje gedemonteerd en alle pakkingen vernieuwd zuiger zag er nog goed uit.

Toen carberateur schoongemaakt uitlaat ontkoold nieuwe olie er in nieuwe benzine er in en alles teruggemonteerd.

Toen gaan rijden nogsteedts geen snelheid shoke iets naar beneden en toen ging hij sneller.

Dus ik dacht mis te weinig benzine dus sproeier 52 er in gedaan ipv 49.

Weer geen resultaat toen heb ik een carberateur van een maat er op gezet ook een 14 9 met sproeier 50 membraan cilinder.

Toen ging mn tomos 20 km/h die avond daarna heb ik een andere uitlaat er op gedaan en won 5 km hij ging nu 25km/h ik super blij.

Later kwam ik er achter dat de o ring in mn carb kapot was deze heb ik vernieuwd en sproeier 50 er in gedaan deze dus weer omgewisseld dus mn tomos heeft weer zn eigen carb dus dan zou je zeggen dat het goed moest wezen mijn carb is nu precies het zelfde als die van mn maat.

Wat denk je we beginnen weer van voor af aan mn tomos start goed draaid goed stationair maar komt niet vooruit.
Pfffff Pakking nogmaals vernieuwd van mn inlaat daarna nogmaals opgehaald en vloeibare Pakking gebruikt op mn spruitstuk zodat het zeker aftocht op dat busje.

Ik weet het even niet meer ik u op dat ik zo genoeg info heb gegeven oja die sproeier 50 die ik van de tomos shop heb die is niet orgineel orgineel was niet meer beschikbaar.

Re: S25

Geplaatst: 04 okt 2020 18:44
door fons716
Een originele sproeier 50 heeft een gaatje van 0,533 mm

Een imitatie sproeier 50 heeft een gaatje van 0,50 mm ( dat is dus 3 maten kleiner) en als je dat vergelijkt met een originele sproeier dan rij je nu met maatje 47

Dus een originelen sp 50 erin zetten.....of een imitatie sp 53 erin zetten.

Re: S25

Geplaatst: 04 okt 2020 21:03
door Daniel s25
Bedankt voor de tip nu kijken hoe ik er aan kom.
Bij mij in de buurt heb je motoport maar die had geen 50
Ik kan niet wachten nu om het uit te proberen.

Re: S25

Geplaatst: 04 okt 2020 21:13
door Daniel s25
Tomos shop heeft ze niet op voorraad.
Is het dan mis een idee om een 54 imitatie te nemen dan 53 word niet verkocht.
Of weet iemand hoe ik aan een orgineel 50 kan komen