Naar mijn kennis reikt hoort het inderdaad ook zo te zijn. De brommer schakelt nu wel nog soepeler dan bij het oude vraagtekenveer. Dat is dan weer een pluspunt.Het wiel draait idd zoals in het oude filmpje.
Als je met de brommer rijdt schakelt hij zoals het hoort?
Achter de 1e koppeling zit inderdaad wel een shim. Deze zat er eigenlijk al. Bij de moer om de as heb ik wel een nieuwe borgplaatje gedaan waardoor de speling van het koppelingshuis nu eigenlijk nihil is, eigenlijk die 0,1 mm waar je het over had.Als hij door valse lucht te hoog stationair loopt zou het kunnen dat de koppeling net iets aan wil grijpen.
Heb je nog een shim achter de 1ste koppeling gelegd?
Er moet een regelaar opzitten. Anders fikt je verlichting door. De gelijkrichter is een ander verhaal, maar daar is wel wat over te vinden op het forum.Mijn Tomos heeft sowieso geen spanningsregelaar erop zitten
Bedankt voor de info. Ik ga er mee aan de slag.@shadowranger hij heeft dezelfde ontsteking als een Puch Maxi en daar zit nooit een spanningsregelaar op, als je die lichtspoel belast met 20 watt brand er niets door...lichtspoel levert maar 17 watt.
Je kunt een brugcel plaatsen dan heb je gelijkstroom, daarna even meten hoeveel de gelijkspanning is met vol gas.
Ook een elko op de plus en de min van de brugcel aansluiten zodat de spanning wat gestabiliseerd wordt en de led minder flikkert als hij stationair draait.
https://www.conrad.nl/p/diotec-kbpc1015 ... sig-501492
https://www.conrad.nl/p/teapo-slg109m05 ... ks-1325816
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten