Ik heb een 2 spoels elektronische ontsteking, ik heb hiernaar gekeken en zag dat het streepje 5mm verder stond dan de brom stand. Ik heb dit terug gedraaid. kan dit het probleem zijn geweest? (heb het blok er nog niet onder)Als je een model.met contactpunten hebt (en dat vermoed ik) kan het ook de condensator zijn.
Vliegwieldeksel verwijderen, en starten. Kijk of je achter het vliegwiel de contactpunten vonken ziet trekken. Hoe hoger het toerental hoe meer vuurwerk je daar ziet als de condensator stuk is.
Als je dat constateert zou ik de condensator en de contactpunten vervangen, kost denk ik nog geen tientje aan materiaal
uit het kraantje komt genoeg benzineDenk eerder dat je de vlotterbak leeg trekt.
Komt er genoeg benzine uit het kraantje.
Beluchting gaatje in de benzinetank dop moet open zijn anders trek je de tank onder vacuum.
Als je de carb op kop zet hoort de vlotter evenwijdig met het pas vlak voor het vlotterbakje te lopen.
Kan me niet voorstellen dat de getoonde symptomen ontstaan door een te vroege vonk.
Ik heb een 2 spoels elektronische ontsteking, ik heb hiernaar gekeken en zag dat het streepje 5mm verder stond dan de brom stand. Ik heb dit terug gedraaid. kan dit het probleem zijn geweest? (heb het blok er nog niet onder)
Bedankt voor uw reactie met duidelijke instructies!!
Oh dan probeer ik de vlotterhoogte en doe ik hem er weer onder.
Ik heb een 2 spoels elektronische ontsteking, ik heb hiernaar gekeken en zag dat het streepje 5mm verder stond dan de brom stand. Ik heb dit terug gedraaid. kan dit het probleem zijn geweest? (heb het blok er nog niet onder)
Bedankt voor uw reactie met duidelijke instructies!!
Kan me niet voorstellen dat de getoonde symptomen ontstaan door een te vroege vonk.
Nee dit is een ander perspectief. Moet ik dat plaatje dan richting de vlotterbak of richting de gasklep buigenVlotter staat op foto 1 te hoog en loopt niet mooi evenwijdig, vlotter sluit de vlotternaald dan te vroeg af waardoor het benzine niveau in de vlotterbak te laag is.
Op foto 2 loopt hij wel mooi evenwijdig....heb je iets veranderd?
hoe kan ik deze hoogte aanpassen, kan het op dit forum niet vinden?Denk eerder dat je de vlotterbak leeg trekt.
Komt er genoeg benzine uit het kraantje.
Beluchting gaatje in de benzinetank dop moet open zijn anders trek je de tank onder vacuum.
Als je de carb op kop zet hoort de vlotter evenwijdig met het pas vlak voor het vlotterbakje te lopen.
Ga ik vanmiddag proberen. Het is een echte 14/12Je moet even de vlotter verwijderen door de pin-as eruit te drukken, die pin-as moet recht mooi zijn en de vlotternaald hoort in het sleufje van de vlotter de zitten....vlotter moet door zijn eigen gewicht scharnieren.
Is het een echte dell of een replica carb?
Heb het nagekeken maar het is nog steeds (vanaf het spruitstuk gezien) niet recht, maar vanaf de zijkant (stat. schroef) wel. Heb het pinnetje eruit gehaald en de vlotternaald er opnieuw (goed) ingedaan.Je moet even de vlotter verwijderen door de pin-as eruit te drukken, die pin-as moet recht mooi zijn en de vlotternaald hoort in het sleufje van de vlotter de zitten....vlotter moet door zijn eigen gewicht scharnieren.
Is het een echte dell of een replica carb?
Gebruikers op dit forum: Bing [Bot], Semrush [Bot] en 7 gasten