Pagina 1 van 1
Spruitstuk monteerproblemen ivm met estart.
Geplaatst: 27 mei 2024 18:12
door Ccer
Hoi, ik heb een vraag. Ik heb laatst mijn tomos opgevoerd met een 65cc airsal kit, maar vind dat hij nu niet snel genoeg gaat. Ik heb dus gekeken naar een hogere carburateur, 17,5 phbg in plaats van 15/15 sha. Maar toen kwam ik ergens achter, namelijk dat als je een e start hebt op je tomos, kan je het spruitstuk niet monteren. Ik geloof dat bij 17,5 phbg een 19mm spruitstuk moet, maar dat weet ik niet precies. Maar hoe kan ik hem dan als ik hem er af heb gehaald dat gat dichten? Oja ik heb hier nog wat specificaties van wat hij nu heeft.
65cc airsal cilinder
Hoge druk kop
1515 carburateur
ontgrensd spruitstuk
snel membraan fiber
tecno circuit
tandwielen 27-24
kleinere banden pack model
Hij gaat nu rond de 52
Gaat deze carburateur veel verschil maken of raad je iets anders aan?
Re: Spruitstuk monteerproblemen ivm met estart.
Geplaatst: 27 mei 2024 20:40
door fons716
Een tecno circuit wil niet echt veel toeren maken.
Re: Spruitstuk monteerproblemen ivm met estart.
Geplaatst: 28 mei 2024 16:49
door Ccer
heb je tips voor een betere? ik kan helaas geen homoet kopen maar misschien lukt een terugloop nog wel
Re: Spruitstuk monteerproblemen ivm met estart.
Geplaatst: 28 mei 2024 20:08
door fons716
Een Bullet draait best wat toeren op top, powerband komt wel veel later dan dat je nu hebt....kosten 2e hands weinig dus het proberen waard.
Re: Spruitstuk monteerproblemen ivm met estart.
Geplaatst: 28 mei 2024 20:53
door Ccer
Ik heb nog een vraag, heb laatst hem naar de zaak gebracht om de kabels goed aan te sluiten, snap daar maar weinig van, en nu start hij zoizo, maakt niet uit of de sleutel er in zit of niet. Kill switch doet ook niks. Daarbij hoort ook de toeter, verlichting werkt nog wel.
Re: Spruitstuk monteerproblemen ivm met estart.
Geplaatst: 29 mei 2024 13:28
door fons716
De verlichting is opgedeelt in 2 circuit, ac wisselspanning en dc gelijkspanning....accu is dc gelijkspanning.
Koplamp en achterlicht werkt op de spoel in de ontsteking (3 lichtspoelen in serie en is ac wisselspanning)
Toeter en knipperlichten en het remlicht werken op de accu (dc gelijkspanning), die spanning wordt onderbroken door het contactslot.
Werkt het remlicht en knipperlicht nog, of kun je hem ook met de E start starten zonder dat je de rem in knijpt?
https://wiki.tomosforum.nl/images/b/b8/ ... _kleur.jpg
https://www.myronsmopeds.com/wp-content ... 100dpi.jpg
Re: Spruitstuk monteerproblemen ivm met estart.
Geplaatst: 29 mei 2024 14:46
door Ccer
Ik wist niet dat je de rem in moest houden voor estart, maar zonder doet hij het in ieder geval niet.
Re: Spruitstuk monteerproblemen ivm met estart.
Geplaatst: 29 mei 2024 15:41
door Ccer
Het remlicht werkt ook, en ik heb geen knipperlichten.
Re: Spruitstuk monteerproblemen ivm met estart.
Geplaatst: 29 mei 2024 19:26
door fons716
En werkt het remlicht ook als hij niet op contact staat? zou dan niet moeten werken.
Als hij op contact staat moet er 12 volt dc op de blauwe draad van de toeter staan. ff meten met een 12 volt test lampje of met een multimeter...massa van testlampje of meter aan het frame houden (zonder verf of roest)
Zit die splitter kabel tussen ontsteking en bobine cdi (groene cirkel) dat is de uitzet kabel die naar de kill switch en het contactslot loopt.
