Pagina 1 van 16

KX tomos sprinter Update weelybar 26-10-08

Geplaatst: 07 sep 2006 18:22
door 910-sprinter
goeiendag allemaal, ik ben jim en ik post hier me sprintertje.
ff wat geschiedenis: het begon met een tomos die ik twee jaar geleden kocht. reed 60 met een tegnigas uitlaatje. was ff leuk, maar toen moest er een airsal op, reed toen 75 ongeveer en dat begon ook te vervelen. dus toen heb ik die brommer maar voor me dagelijks vervoer gemaakt. en heb toen een tweede frame aangeschaft, met de bedoeling een sprintert te bouwen :)

Afbeelding
hier alvast wat onder delen verzameld :)
Afbeelding
de opbouw van de brommer.
Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding
net af :twisted:
Afbeelding
weet het , het wiel staat nog wat scheef :oops:
Afbeelding
andere kant.

mijn tomos nu:

Afbeelding
blokje.
Afbeelding
tomos nu :D

setup nu:
polini 65cc max home tuned+ opmaatgedraaide 50 rgd kop.
krukas volrond gemaakt met teflon bussen.
stage 6 pwk 21mm+ 70mm kelk en mbv filter.
homemade membraan huis met malossi vl-14 membraan.
aangepaste homoet mb uitlaat.
hpi 05 afgedraait.
1e+2e koppeling aangepast.
afgedraaide binnen vertanding.
26/26 vertanding.

uiterlijke dingen:
tnt stuur
killswitch
imitati tomaselli snelgas
koso toeren + temp meter
910 zitje aan me frame verwerkt
bzs achterbrug
ebr voorvork(aangepast)
earo spatbordtje
ankerplaten gepoleist
carterpannen gepolijst
en nog wat dingen maar kan ik ff niet opkomen nu :P

ga binnen kort een tweede blok bouwen, maar dat is nog niet zeker.

mgv jim

heb een filmpje gevonden, is in het donker dus veel zie je niet, maar je kan iig een beetje indruk op doen. als je hem bekijkt moet je ff skippen tot 30 sec.
http://media.putfile.com/voorbij-boekke

Zo ik heb een tijdje niks meer van me laten horen, komt o.a omdat ik verhuisd ben en allerlei dingen die tijd verslindend zijn, en ik dus geen tijd heb gehad voor me sprinter. inmiddels was ik me polini blokje alweer zat dus heb een nieuw carter aangeschaf, meteen gekotterd en getuned voor me 75 Mk cilinder, ook meteen ff geglaspareld. met als doel om in 2007 wat meer kans te maken in de sprint.
zo ff genoeg nu eerst foto s:

Afbeelding
Carter

Afbeelding
Cilinder + kop

Afbeelding
Blokje :)

Afbeelding
2-curve cdi met stuur schakelaar

Afbeelding
Sprinter op 2 hoog :roll: 8)

Afbeelding
stuur + toebehoren :D

zo dat was het weer ff, heb ook een foto van me opmaat pijp, maar die krijg ik om een of andere reden niet geupload :?

mgv jim

zo na een lange tijd geen update meer, is er weer s een update :D

Me mk blokje loopt inmiddels, is al niet meer aan de grond te houden, ds ga eerdaags een langere achtervork maken puur om hem aan de grond te houden. nu ff een paar fotos

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Afbeelding

zo staat ie er momenteel bij, met foekema pijp en achterveer vervangers 8)

Afbeelding

URL=http://imageshack.us]Afbeelding[/URL]

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
clipons :)

Afbeelding

Set up nu:
75 cc Mk
75 kop Afgedraait voor de juiste squish (0,6)
21 pwk+ 70 mm kelk met mbv filter
malossi viton
HPI 06 2-curves
homemade spruitstuk
opgelaste + gekotterde en getunede carters voor MK
rito as (open wangen)
afgedraaide binnen vertanding (opnieuw gehard)
foekema opmaat
27v 26 a vertanding

06-05-07
foto loze update vandaag
heb nu inmiddels een 24 mm spruitstuk gemaakt en een 24 pwk gekocht ben nu bezig om de carbu goed te krijgen, maar het zit nog niet echt mee :? verder komt er een adige koppeling in uit een maxi, deze wordt nu onder handen genomen. heb hier voor gekozen omdat ik de tomos koppeling niet meer naar wens op het toerental van me pijp kan krijgen plus dat nu de koppeling niet meer bij stationair toerental stuk loopt maar bij 13,1 K, dus dat is lichtelijk kamikaze zo :P komt nog een foto update voor jubbega
laters jim

Zo ben wezen sprinten in Jubbega en heb zeg maar best aardige tijden neer gezet :P

run 1: 9.09, ging net na de start nog van het gas af, omdat ik dacht dat ik een valse start had gemaakt :?

run 2:ging beter met 8,7 rond, maar had helaas mijn stuur schakelaar al in de 2e curve staan, dus dat kon ook nog beter.
maar al met al was het een geslaagde dag en veel mensen gezien en gesroken enz. zal proberen een filmpje te posten binnen kort

mgv jim


Filmpje testbank run @ de ABT bank:
http://www.youtube.com/watch?v=J8FZ_nsNTTM

31-08-07
het sprint seizoen is inmiddels weer voorbij, en ga nu dus definitief aan het kx blok beginnen. het MK blokje gaat komende tijd de binnenkant van de kast bekijken, daar wil ik later nog wel het een en ander mee expirimenteren.

Afbeelding
Mk blok klaar voor in de kast :lol:

Afbeelding
Kx blok nog los inelkaar :)

Afbeelding

Afbeelding
Hmmm ruimte voor een spruitstuk is er nog niet... :roll: verlassen dus :)

Set up voor 2008:

Kx 80 cilinder, voet en kop afgedraait
Kx 80 membraan
eigenbouw uitlaat
eigenbouw spruitstuk
eigenbouw koppeling
tweede versnelling ook rechte vertanding
hpi 2006
mikuni tmx 30 carb

groeten jim.

De gang van zaken van vandaag 21-09-07, alles zit los in elkaar:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
carter afgedraait

Afbeelding
carter met gehechte voetplaat

Afbeelding
cilinder setje

laatste update van t jaar 30-12-07:

me frame heb ik gister ff verlast, een stuk tussen de blok ophanging en het frame ivm het spruitstuk en ruimte voor de radiateur, verder eemnieuwe carb gekocht een stage 6 28mm r/t, een radiateur en een bosch waterpomp. heb ook me velgen alvast onder handen genomen en ga binnen kort weer plamuren en schuren zodat mijn frame alvast af is.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Vandaag een leuke update, mn frame is af. Alleen de foto 's zijn niet zo mooi, mn camera is niet helemaal goed. :roll:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

heb vanmiddag ff wat betere fotos gemaakt.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
met orginele yz 80 uitlaat( met de maten van deze pijp maak ik een eigen uitlaat)
Afbeelding

foto's van carter met spoelpoorten en aangepaste carterpan.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
hier zie je een voetpakking van een stage 6 racing cilinder van minarelli op de orginele kx pakking :P

uitlaatje is af, voor de rest nog een paar kleine dingetjes zoals ketting rand en gas kabel enz erop zetten en dan is het wachten op de cilinder. er waren een aantal problemen met de cilinder en ik heb even getwijfeld om mij kx blokje compleet te verkopen, maar door wat geregel komt het toch goed met de cilinder en ga ik hem gewoon af maken en er mee sprinten.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

tot de volgende update


Zo na een aardig lange tijd loopt hij eindelijk :D , nu begint het feest pas, want je weet nooit wat er nog allemaal aangepast moet worden of wat er kapot gaat.Ben al een tijdje bezig met de afstelling maar heb een aantal problemen gehad waardoor hij niet reageerde op een sproeier wisseling van 148 naar 128, en iedere keer de koppakking lek.hij loopt nog niet naar mn zin iig. hier een filmpje:
Link

komt een rijdend filmpje aan als ie goed loopt.

jim


Update na Genemuiden

Was weer een toffe dag geweest, weer veel mooie en ook nieuwe dingen gezien, veel gepraat met allerlei mensen en daardoor ook weer een hoop motivatie om alles nog eens extra goed voorelkaar te krijgen. verder weer mn eigen tijd verbroken van 8,5 sec bij 97km/h naar 8,2 sec bij 103 km/h en een vermogen van 17pk SAE.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

en het bank filmpje, let niet op de laatste run, daar stond mn voet op de rem van de bank dus toen had ie er at moeite mee :') , en het gegooi met de toeren komt door de koppeling van de tweede versnelling , want door de runs die ik op de baan gemaakt had was de voering een beetje op gevreten, wat resulteerde in slip :P

http://nl.youtube.com/watch?v=sf5OYpP3UAg

ik heb ook nog een filmpje van de tweede heat, maa die heeft een maatje gemaakt met zn telefoon dus die zet ik er van de week nog bij.
jim

ben weer met de tomos bezig geweest en het resultaat is dat ik of een langere achterbrug nodig heb of een weely bar en het materiaal voor de weely bar had ik al liggen, dus toen een weelybar gelast en geprobeerd, gaat goed nu met de start, bijna tot de 2e versnelling gaat hij op de weely bar :mrgreen: maar wil toch een iets langere achterbrug van alu gaan maken, en dan de weely bar er van af.
AfbeeldingAfbeelding

AfbeeldingAfbeelding

AfbeeldingAfbeelding

Geplaatst: 07 sep 2006 18:28
door dodo
mooi ding 8)

Geplaatst: 07 sep 2006 18:30
door Joop56
d--d-d--d-d-d-d-d-d-d-ie LAK :shock:

JEZUS!!

edit, en dat 910 zitje in je frame verwerkt, :shock:

Geplaatst: 07 sep 2006 18:34
door Vuile Beunkoe
ja jim hij blijft mooi...

2e blok is kx80/mbx ?

Geplaatst: 07 sep 2006 18:35
door Tomos_Power1
strak ding

Geplaatst: 07 sep 2006 18:40
door Mr.Dar-Q
Woow gek, die is VET!! :shock:
Dat 911 zitje is mooi gemaakt man, zwartglans en chroom staat ook mooi :D
Hoe hard gaatie?

Geplaatst: 07 sep 2006 22:41
door Boekbak
:o :o :o

verder geen commentaar

Geplaatst: 07 sep 2006 23:31
door Kwekkeboomkroket
pimpin' :shock:

Geplaatst: 08 sep 2006 09:53
door jroen_tomos
stijlvol! stoer ding man! 8)

Geplaatst: 08 sep 2006 20:30
door freaky_Tomos
jouw heb ik gezien bij de laatste sprint races, in friesland ben effe de naam kwijt van de plaats waar et was.

in ieder geval ging er bij jouw wat mis bij de start want je trok zo langzaam op in vergelijking met de rest :roll:

Geplaatst: 09 sep 2006 06:55
door vdWal
heel vet man super :lol:

Geplaatst: 09 sep 2006 20:08
door Multifix
Netjes, wat is je top ongeveer?

Geplaatst: 09 sep 2006 20:17
door swetta
damn erg mooi!! hou vooral van dat zadel in het frame!!, door het zadel lijkt de tos opeens veel minder op een tos, erg mooi!

Geplaatst: 09 sep 2006 20:23
door headstart*
:x *

*jealousy..


:wink:

Geplaatst: 10 sep 2006 13:34
door Mr.Dar-Q
Krijg je geen zere reet van zo'n zadel dan? Zonder zadelvering en smal, hard.. ??

Geplaatst: 10 sep 2006 14:41
door 910-sprinter
bedankt voor de reacties allemaal :D
@Hellracer_89: ja dat klopt, tweede blok wordt een kx-80 cil, maar tussen door ook ff een 75 mk blok bouwen want heb een nieuwe kunnen kopen voor een leuk prijsje 8)
@Mr.Dar-Q: De top ligt nu op 100km/U met 2626 vertanding, en nee ik krijg geen zere reet van het zadel, want gek genoeg helpt dat dunne laagje foam tegen trillen en andere gekkigheden :wink:
@freaky_Tomos: dat klopt idd de eerste koppeling zat niet lekker en bij de tweede run waren de sigmenten al gebroken :x dus daarom trok die niet goed weg :!:

Geplaatst: 11 sep 2006 22:34
door maurice
zoo egt een mooi ding :shock: mooi kleurtje ook! maar wat is je top ongeveer met die poline 65cc ?

Geplaatst: 11 sep 2006 22:34
door maurice
zoo egt een mooi ding :shock: mooi kleurtje ook! maar wat is je top ongeveer met die poline 65cc ?

Geplaatst: 11 sep 2006 22:40
door Tomos_Power1
bedankt voor de reacties allemaal :D
@Hellracer_89: ja dat klopt, tweede blok wordt een kx-80 cil, maar tussen door ook ff een 75 mk blok bouwen want heb een nieuwe kunnen kopen voor een leuk prijsje 8)
@Mr.Dar-Q: De top ligt nu op 100km/U met 2626 vertanding, en nee ik krijg geen zere reet van het zadel, want gek genoeg helpt dat dunne laagje foam tegen trillen en andere gekkigheden :wink:
@freaky_Tomos: dat klopt idd de eerste koppeling zat niet lekker en bij de tweede run waren de sigmenten al gebroken :x dus daarom trok die niet goed weg :!:

Geplaatst: 12 sep 2006 16:30
door freaky_Tomos
aaaaaj, vandaar dat je en helemaal stront trok bij de 2de run :x
ik heb ook nog ergens foto's staan van jubbega :twisted: effe zoeken