Pagina 1 van 1

carters op maat maken

Geplaatst: 26 nov 2006 21:39
door Madpat
Hoi!!

Ik heb vandaag t tomosblok van brambo gekocht en ik wil hier mijn polini 65 opzetten het probleem is dat ik ook de carters op maat wil maken voor deze cilinder. Aan de linkerkant van t carter (van de voorkant gezien) heb je ruimte genoeg om wat weg te halen maar aan de rechterkant valt de spoelpoort buiten dat verhoginkje van je carter iemand enig idee waar k die mee op kan vullen? zal het met kneedbaar alu lukke? want je drukt het wel aan dus t kan niet weglopen. Foto's :

carters:
Afbeelding

Hier zie je het stukje waar mn spoelpoort er net buiten valt:
Afbeelding

Bij een puch blok past t wel makkelijk:
Afbeelding

Geplaatst: 26 nov 2006 22:00
door Kevin...
kneedbaar alu kun je proberen,op het puchforum is er zelfs iemand die er een hele nieuwe cilindervoet mee gemaakt heeft ;) maar anders als je dat niet wilt, oplassen. bij de betere lasbedrijven in de buurt doen ze dat wel voor je,dan spannen ze de carters in om kromtrekken te voorkomen. voordeel van lassen is: het is beter bestand tegen hitte en trillingen ;)
suc-6

Geplaatst: 26 nov 2006 22:07
door Madpat
ja heb ook aan op laten lassen gedacht maar is misschien weer klote omdat mooi vlak te krijgen.

Geplaatst: 27 nov 2006 11:17
door Guus-iej
kneedbaar alu ( alutide ) is moeilijker dan je denkt,
een maat van me wou het ook doen, voor zn kreidlerblok met roterende inlaat, maar hij kreeg het vanuit de solid vorm niet eens naar vloeibaar,
( na verhitten met propaanbrander ) dus, om het goed te laten passen, en uit te harden, is meer moeite nodig dan je denkt..

enk dat je beter kan lassen.
als je geen dremel hebt, koop dan gewoon een opzetstukje voor de dremel, en doe deze in je accuboor, hiermee slijp je het zo vlak.........

Geplaatst: 27 nov 2006 11:49
door Vuile Beunkoe
uh waarom neem je je boostpoorten niet mee?

Geplaatst: 27 nov 2006 16:14
door Madpat
Heb ik wel gedaan maar waren nog niet in de voetpakking mee geknipt.
Vandaag heb ik het dichtgesmeerd met kneedbaar alu. Het is best goed gelukt vind ik zelf, zometeen of vanavond aan de carters beginnen

Geplaatst: 27 nov 2006 17:09
door xanderz
voor de leken onder ons. (mij dus) kan je uitleggen wat een boostpoort is? en waarom je deze vorm uitfreest? zit er nog een flinke berekening achter of gwoon een paar keer wild knippe in je pakking na een halve krat bier?
:P

Geplaatst: 27 nov 2006 17:10
door Vuile Beunkoe
je moet gewoon al je spoelpoorten in carter laten lopen. Helaas heb ik de juiste pic @ kapotte pc staan...

Geplaatst: 27 nov 2006 18:01
door Madpat
de cilinder die ik op mn blok wil zetten heeft grotere spoelpoorten als dat er op mn blok zitten. dus ik maak de spoelpoorten op maat van mn cilinder gewoon om de flow te verbeteren. berekeningen zijn er niet, je moet gewoon exact de vorm van de spoelpoorten op de cilinder op je blok namaken. dit heb ik gedaan door een voetpakking te knippen/snijden voor de cilinder, die heb ik over mn tapeinden gedaan en daarvan uit ga ik mn blok aan passen. en boostpoorten zijn poorten die als inlaatpoort en spoeltpoort te gelijk dienen, dus je inlaat poort ligt net zo ver naar voren als je spoelpoorten, maar wel verder naar achteren (natuurlijk) maar de inlaatpoorten (boostpoorten) lopen bij deze cilinder door het hemd heen, dus kan je die net zo goed je carter in trekken. als de zuiger je carter in gaat spoelen natuurlijk je spoelpoorten, maar omdat je membraan afsluit kan je ook spoelen door je inlaat poort!!

Geplaatst: 28 nov 2006 17:46
door chief
het past wel in de nieuwe type karter dat heb ik ook gedaan ,die hebben namelijk een dikkere voet :wink: