Pagina 1 van 1

15mm carb op een Snor

Geplaatst: 03 mar 2007 09:27
door Jasper11
Heeft het erg veel nut om een 15mm op een tomos snor te zetten met enkel een Std-Snel uitlaat???
Welk sproeiertje moet er ongeveer in, vriend van me heeft een 68 erin... dit lijkt me een beetje aan de grote kant ofniet?
Ik weet hier is al 1 topic over maar hij heeft andere set-up..

Geplaatst: 03 mar 2007 10:16
door Orio_fout
Je moet wel je spruitstuk ontgrenzen. Hierna is die 12 mm. (Zie tutorial)
Ik zou ook eerst het slangetje uit je luchtfilter halen als je tenminste die gaat gebruiken.
Anders merk je niets van de 15 mm carb. De sproeier is te groot, denk ik.
Even uitproberen welke de beste is.
Als je dit een beetje doorleest weet je wel welke maat je ongeveer moet halen:
viewtopic.php?t=1890&postdays=0&postord ... r&start=80

Geplaatst: 03 mar 2007 14:58
door mmaikel
een 15 cabr heeft nie veel zin op een snor de cil inlaat ofzo was klein dan moet je een brom cilinder erop legge dan heeft et pas veel zin nu rijd je zelfde snelheid aleen meer trekkracht.
teminste daar had ik last van 15 cabr hielp nix aan snelheid ;)

Geplaatst: 04 mar 2007 10:08
door Jasper11
Een bromcilinder ziet die er vn de buitenkant ook anders uit?? :oops:

Geplaatst: 04 mar 2007 16:20
door Robin
Een bromcilinder ziet die er vn de buitenkant ook anders uit?? :oops:
Nee, alleen de inlaat van het membraan is wat groter.

Geplaatst: 04 mar 2007 16:32
door Volty
Wat wil je eigenlijk bereiken? Hoe hard wil je ongeveer rijden?

Geplaatst: 04 mar 2007 17:37
door shadowranger
een 15 cabr heeft nie veel zin op een snor de cil inlaat ofzo was klein dan moet je een brom cilinder erop legge dan heeft et pas veel zin nu rijd je zelfde snelheid aleen meer trekkracht.
teminste daar had ik last van 15 cabr hielp nix aan snelheid ;)
Een bromcilinder ziet die er van de buitenkant ook anders uit??
Nee, alleen de inlaat van het membraan is wat groter.
@ mmaikel en Robin: Wat jullie beweren is onzin. Ik heb hierover al eens gecorrespondeerd met Tomos Nederland. Alle A5 blokken en cilinders zijn nu hetzelfde qua inlaat. Er is GEEN verschil meer tussen snor en bromcilinders. Alleen bij een snor zetten ze er een dichte zuiger in en bij een brom eentje met sleuven bij de inlaatzijde. Ik heb zo'n snorblokje omgebouwd naar brom en heb dat advies gebruikt. Tevens de begrenzingen eruit gepeuterd en standaard 14/12 dellortho gemonteerd. De Tomos loopt nu origineel met standaard snelle sigaar rond de 60 km/uur. Op een snorfiets heb je een snelheidswinst van ongeveer 4-5 kilometer per uur als je een sleuvenzuiger gebruikt. Vaak is deze ook nog goedkoper dan een dichte. :P

Er is in het verleden wel een cilinder geweest die achter de membraaminlaat wat dieper was, maar dat was het overgangsmodel (A35).

Geplaatst: 04 mar 2007 17:37
door Jasper11
ongeveer 45km/h...
ik rijdt nu 35 met ontgrensd luchtfilter en bromuitlaat...
IK leg er binnekort een 24T tandwiel onder en dan wil ik nog een 15/15 carb

Geplaatst: 04 mar 2007 20:06
door Volty
Ik zou dan een 24 tands achtertandwiel kopen. En om het af te maken kun je je 14/9 ook uitboren naar 14/12 (aan de aanzuigkant). Wel oppassen dat je het koperen busje in de aanzuigbuis niet kapot boort..

Geplaatst: 04 mar 2007 20:52
door Robin
Er is in het verleden wel een cilinder geweest die achter de membraaminlaat wat dieper was, maar dat was het overgangsmodel (A35).
Ja die zal ik vast wel bedoelen, wat is een overgangsmodel?
De inlaat ruimte was juist toen groter. Ik neem ook aan dat dat zorgt voor een snellere / vollere spoeling.

Geplaatst: 04 mar 2007 21:10
door shadowranger
Het kan best zijn dat de ruimte achter het membraam groter was bij dat vorige model, maar daar zijn ze op terug gekomen sinds de schuine spruitstukken worden gemonteerd. Eigenlijk neemt deze nu de functie over van die ruimte voor je inlaatpoort.

Met de verbeterde membramen is de vullingsgraad ook omhoog gegaan. Je wil toch alle mengsel in je verbrandingskamer hebben of wil je dat net achter het membraam? Ik neem aan het eerste, want daarmee rijdt je Tomos.

't Is gewoon een ouder type cilinder, maar met de poorten maakt het niet zoveel meer uit. Die zijn allemaal evengroot.