Pagina 1 van 2
Airsal 65 del15/15 loopt slecht.
Geplaatst: 05 mar 2007 10:28
door Chipie
Geachte Tomos freaks,
Ik heb een probleem met mijn A35.
Heb laatst mijn standaard snor geheel omgebouwd met de volgende setup:
Airsal 65cc
15/15 dellorto met gaasfilter (zoals die erbij geleverd zit)
Sproeier ???
Spruitstuk ontgrend
Puch aluminium kop 70cc (gemonteerd zonder de koppaking)
Bullet uitlaat
Nu heb ik het volgende probleem;
Alles gemonteerd, standaard 68 sproeier, start in 1 keer en loopt perfect stationair. Maar bij gas geven komt hij slecht op gang moet met het gas spelen om een beetje toeren te krijgen. Haal ik hem van het standaard af om te rijden kom ik niet vooruit. Vervolgens zo'n 20 eu uitgegeven aan allerlei maten sproeiers, maar wordt er nix beter op. Sproeirs van 62 tot 84 geprobeerd, maakt weinig verschil.
Het is elke keer hetzelfde vehaal, alleen bij de ene sproeier valt hij eerder weg dan bij de andere. Heb met sproeier 82 de 30km toch al wel gehaald

.
Ook heb ik met de onstekking gespeeld, ook hier geen resultaat.
Kan iemand mij vertellen welke sproeier het ongeveer moet zijn

.
En zou het kunnen zijn dat ik me zuiger er verkeerd om in heb zitten( Inmiddels gecheckt, is niet het geval, sleuven aan de inlaatkant dus goed)
Of moet ik gewoon mijn eigen standaard ontgrensde luchtfilter erop zetten
Ik hoor het graag....
Geplaatst: 05 mar 2007 10:30
door skater_07
uhmm misschien tog wel die koppaking er tussen doen??
voor de valselucht, dat zou ik als ik jouw was ff proberen!!
Geplaatst: 05 mar 2007 11:01
door Chipie
uhmm misschien tog wel die koppaking er tussen doen??
voor de valselucht, dat zou ik als ik jouw was ff proberen!!
Bedankt voor je reactie,
Ik kan het ff proberen, maar hij is wel echt helemaal dicht.
Het enige verschil wordt dan dat de verbrandings ruimte groter wordt.
Naar mijn mening zal dat geen verschil maken, maar ik ga het cker ff proberen.
Thanx

Geplaatst: 05 mar 2007 18:06
door Paul123
kijk meteen even hoe je zuiger gemonteerd zit.
uitlaat los, en kijken door de uitlaatpoort.
Geplaatst: 05 mar 2007 18:31
door Chipie
kijk meteen even hoe je zuiger gemonteerd zit.
uitlaat los, en kijken door de uitlaatpoort.
Yep doe ik, ga nu gelijk ff hobby'en Thanx

Geplaatst: 05 mar 2007 20:00
door Chipie
Ik heb nog ff geknutseld, en heb het volgende;
- Zuiger zit er goed in (gat naar inlaatpoort)
- Orginele luchtfilter erop gezet (maakt niet veel verschil)
- Ik heb 5 minuten gereden +/- 25 km/h daarna m'n bougie gecheckt..

deze was vettig zwart zoals op het middelste rechtse plaatje.
Wat kan hier het probleem zijn???
Afstelling ontstekking of een kopotte onstekking of een kapotte draad of toch wat met het mengsel

iemand een idee.
Geplaatst: 05 mar 2007 21:42
door Paul123
sproeier is te groot. Stel je mengsel af.
Geplaatst: 06 mar 2007 12:30
door Sleutelaar
ik heb ook 15/15 en een 65cc airsall, kheb een 12mm spruit en die van mij trekt als een beest maar op top houd hij in. ik heb sproeier 63 erin zitten. ik denk zelf dat het 64 of 65 moet zijn. dus ik denk dat je dat maar eens moet proberen.
Grt,
Mahmoud
Geplaatst: 06 mar 2007 16:09
door jroen_tomos
ik heb ook 15/15 en een 65cc airsall, kheb een 12mm spruit en die van mij trekt als een beest maar op top houd hij in. ik heb sproeier 63 erin zitten. ik denk zelf dat het 64 of 65 moet zijn. dus ik denk dat je dat maar eens moet proberen.
Grt,
Mahmoud
Dan heeft die 15/15mm toch geen zin? Als je spruitstuk ook niet 15mm is

Geplaatst: 06 mar 2007 16:53
door Jordi
Spruitstuk hoeft niet per se even groot te zijn hoor, ik heb nu 15/15 Dellorto en 14 mm spruitstuk, maar dat blaast wel door hoor.
Geplaatst: 06 mar 2007 20:21
door prutser
schuin spruitstukje kan je nouwlijks uitboren,...de rechte wel..
trekt beter:

Geplaatst: 06 mar 2007 20:40
door Chipie
HEEJ HEEJ FF BIJBLIJVEN
Leuk dat jullie posten, maar hebben jullie enig idee wat er met mijn pruttelende A35 aan de hand is???
Ik ga zo weer ff sleutelen, iemand nog suggesties?
O, ja m'n licht knippert ook af en toe, dit kan duiden op de onsteking-een los contact of iets in mijn schakelaar.
Begin toch wel het vermoeden te krijgen dat er wat met de onsteking of bobine is.
Geplaatst: 06 mar 2007 22:39
door Fragfest
hmm heb hetzelfde probleem gehad,.
bij mij waren de boutjes van het spruitstuk losgetrilt...
kzou zeggen... controleer op valse lucht
en anders mss toch iets met de ontsteking.
Geplaatst: 06 mar 2007 23:46
door Chipie
Verslag van een eervol avondje knutsellen
Ben er achter dat de benzine die er in zat al zeker een jaar heeft kunnen huishouden

er zat zelfs al bloemetjes behang aan de binnenkant van m'n tank
Dus ff wat verse sap erin... en dat scheelde al heel wat.
De bougie die de brommerboer me gaf was een Piagio P86M. Deze verwisseld met mijn oude bougie

weer een vooruitgang.
Toen met mijn collectie sproeiers aan de haal gegaan, het wordt steeds beter.
Ff met mijn ontsteking aan het klooien en toen reden we opeens +/- 65km/h...... en toen was het weer gedaan met de blijdschap, na 3 km rijden viel hij stil pas na 5 min kon ik hem weer aan de gang krijgen. Afstelling!!!
Bougie was dof zwart ,te rijk mengsel volgens de geleerde.
Nauw heb alle sproeiers van 50 tot 86, behalve 72 en 74....

en er zit nu 76 in.... Op naar de brommershop
Dus ik denk dat het toch allemaal nog goed komt, het is een geruststellend idee dat ie de 65 haalt.
Het enige is dat hij telkens enorm traag op gang komt....
Als iemand nog wat suggesties heeft hoor ik het graag, ik ben er nog lang niet denk ik.
Alvast bedankt
Geplaatst: 07 mar 2007 01:15
door Joop56
traag op gang , met alsof hij niet vooruit komt.
of heeft ie geen vermogen <-- nee want hij gaat toch wel 65
Dus dan ligt het aan je vertanding, of ergens compressieverlies.
edit; of je moet koppelingsveren even inkorten.
Geplaatst: 09 mar 2007 13:00
door Chipie
Weer ff een update
De bougie die de brommerboer had gegeven is inderdaad een probleem. Met de oude bougie loopt ie perfect. Met die nieuwe sputterd ie, en komt ie niet op toeren

heb geen idee waar het aan kan liggen.
De verse benzine doet wonderen, loopt veel soepeler.
Sproeier 68 erin en gaaaan....
Nog een beetje met de onstekking pielen want ik zit nog met 1 klein probleem;
Hij komt langzaam op gang, dan blijft hij ff rond de 45 km/h hangen, en dan schiet hij in een keer richting 70 75 km/h. Tis net of ik een NOS injectie heb

....
Maar als ik dan afrem valt hij helemaal uit, en daarna kan ik hem gewoon weer starten. Denk dat ie te veel lucht krijgt. Zal vanavond de originele ontgrende luchtfilter ff proberen.
Ik denk dat ik er een heel eind uit ben...
Bedankt voor de reacties.
Slotje dan maar.
Geplaatst: 08 mei 2007 20:52
door s25
tik de electrode van je bougie iets dicht, loopt ie perfect bij mij precies hetzelfde probleem gehad (denk dat het komt omdat de ori onsteking de hoge compressie niet aankan en dus een te zwakke vonk geeft om de afstand te overbruggen)
Geplaatst: 10 mei 2007 17:06
door J1
tik de electrode van je bougie iets dicht, loopt ie perfect bij mij precies hetzelfde probleem gehad (denk dat het komt omdat de ori onsteking de hoge compressie niet aankan en dus een te zwakke vonk geeft om de afstand te overbruggen)
welk probleem bedoel je dat ie op de 45 blijft hangen en dan opeens alsof die nitro heeft naar de 70 schiet? want daar heb ik ook last van, en het zou mooi zijn als ik dat zo zou kunnen oplossen
Geplaatst: 10 mei 2007 17:20
door Sjaan
doe jezelf en je bougie een lol en ga niets dichthameren. daar knappen bougies niet van op, en ik vind het nogal een beunhaasoplossing. stel het motortje eerst maar eens af, en zoek de goede warmtegraad.
dat naar de 70 schieten kan komen door de koppeling, maar heel vreemd is het niet. kennelijk komt ie dan in z'n powerband, en schiet ie omhoog in snelheid.
Geplaatst: 10 mei 2007 20:44
door freaky_Tomos
vraag de bromboer om een: NGK br7hs en neem ook een br8hs mee.
probeer eerst de 7 en kijk om de 5minuten rijden hoe heet de cilinder is.
als je 30 minuten gereden hebt dan moet je je hand nog net op de cilinder kunnen leggen zonder dat tie verbrandt.
als je cilinder te heet word stop je de 8 erin