Pagina 1 van 1

sproeier

Geplaatst: 17 mar 2007 15:06
door charis
ik heb een vraag.
Ik heb gistere op mijn tomos(snor) een nieuwe uitlaat gezet. Hij hield erg in dus had ik de sproeier veranderd naar een grotere(54).. hierdoor hield ie nog erger in dus had ik een van (49) erin gezet. hij loopt nu beter maar nog steeds niet perfect. Kan er nog een van 48 of lager in. want ik weet niet of dat wel kan.
alvast bedankt,

Geplaatst: 17 mar 2007 18:47
door TQ Rider
welke sproeier zat er orgineel in? En als je andere uitlaat koop moet je meestal twee of drie maten omhoog.

Geplaatst: 17 mar 2007 19:06
door Tossie
Kleiner moet je zeker niet gaan, gewoon de originele laten zitten. Een snor is meestal standaard te rijk afgesteld waardoor je geen sproeier hoeft te veranderen :)

Geplaatst: 17 mar 2007 22:36
door charis
maar als ie daardoor niet meer inhoud? of is dat dan schadelijk voor iets anders op de brommer... ik heb er nie zo heel veel verstand van:P :roll:

Geplaatst: 17 mar 2007 23:38
door jroen_tomos
Dan smeert die niet genoeg en heb je kans op een vastloper :wink:

Geplaatst: 19 mar 2007 20:58
door C. van Klaveren
Geachte Charis ...

Ik rij ook met een Snor.
Normaal gesproken moet je het zoeken tussen 48 - 49 - 50 - 51 - 52.

Dit als je niets anders er aan heb gedaan als een andere uitlaat.

Meld ff welke snelheid hij voor en na de verandering heeft.

Heb je al andere dingen ter verbetering aan het blok gedaan ?


Nog een tip mijnerzijds:
Hoe een juiste richting te vinden voor de goede sproeier.

Haal je luchtfilter (kast) van je caburateur af en ga er mee rijden.
Als je nu gaat rijden en bij volgas stort hij in, oftewel het motortje gaat langzamer draaien en stopt er mee.
D.w.z. De sproeier is in die situatie te klein.
Neem een 2 maten grotere sproeier en doe dezelfde test.
Blijf zo doorgaan (EN MAAK NA ELKE TEST EEN NOTITIE ) totdat het goed rijdt.
Zet het luchtfilter weer terug en ga rijden.
Logischerwijs zal hij gaan stotteren (viertakten), verklein nu de sproeier totdat hij aanvaartbaar rijdt. (MAAK STEEDS NOTERINGEN OVER JE VERANDERINGEN).
Ga door met verkleining van de sproeier totdat hij moeilijk gaat lopen.

Lees nu je noteringen door en je weet precies wat de juiste sproeier is EN ... je heb een macht aan kennis vergaard.

Met vriendelijke groet,

Geplaatst: 21 mar 2007 11:53
door Sleutelaar
Dan smeert die niet genoeg en heb je kans op een vastloper :wink:
warmloper bedoel je...

alleen andere uitlaat? dan is het maatje 51-52

Geplaatst: 21 mar 2007 13:17
door jroen_tomos
Dan smeert die niet genoeg en heb je kans op een vastloper :wink:
warmloper bedoel je...

alleen andere uitlaat? dan is het maatje 51-52
Allemaal 1 pot nat :p T is allebei niet goed voor je blok :wink:

Geplaatst: 21 mar 2007 18:18
door C. van Klaveren
Geachte 2 voorgangers

Hij loopt zo gauw niet vast.

Zelf hebben wij 2x een vastloper meegemaakt.
1e in 1970 met m`n zundapp (had ik de schraapveer niet nauwkeurig genoeg gemonteerd. Was starten en gelijk Hiiiiiiiiiiiii bam ..... vast. Kosten Fl. 65,00)
2e vastloper die had mijn zoon in 1984, maar toen reed hij met 90 Km van de Brielse brug af. En aangezien hij (die brommer [Honda MT5]) maar tot 70 getuned was, kan het wel eens fout gaan.

Dus:
Je moet een testritje rijden, niet naar Amsterdam en terug `a 80 Km p/u.

En als je geen risico wilt lopen gooi je toch gewoon wat extra 2Takt olie in je benzine.

En bedenk dit: Zonder je nek uit te steken kom je niet ver.

Met vriendelijke groet

Geplaatst: 27 mar 2007 17:42
door flopper
Geachte 2 voorgangers

Hij loopt zo gauw niet vast.

Zelf hebben wij 2x een vastloper meegemaakt.
1e in 1970 met m`n zundapp (had ik de schraapveer niet nauwkeurig genoeg gemonteerd. Was starten en gelijk Hiiiiiiiiiiiii bam ..... vast. Kosten Fl. 65,00)
2e vastloper die had mijn zoon in 1984, maar toen reed hij met 90 Km van de Brielse brug af. En aangezien hij (die brommer [Honda MT5]) maar tot 70 getuned was, kan het wel eens fout gaan.

Dus:
Je moet een testritje rijden, niet naar Amsterdam en terug `a 80 Km p/u.

En als je geen risico wilt lopen gooi je toch gewoon wat extra 2Takt olie in je benzine.

En bedenk dit: Zonder je nek uit te steken kom je niet ver.

Met vriendelijke groet
ok

Geplaatst: 29 mar 2007 18:22
door thomas
klingt dom maar hoe vervang je je sproeier (gewoone dellortho)

Geplaatst: 29 mar 2007 20:10
door Paul123
Staat bij de how to's en anders op de frontpage!

google helpt ook nog wel eens :roll: .

Geplaatst: 21 okt 2007 11:05
door keesy
staat de sproeiermaat op de sproeier
zelf toevallig??

Geplaatst: 21 okt 2007 12:36
door keesos
ja, toevallig wel ja.