Pagina 1 van 1
Brommer afvoeren voor verkoop.
Geplaatst: 07 mei 2007 13:12
door Brian Tomos
Hallo ik heb een tomos brom versie met deze setup
60cc airsal
airsal mebraam
16/16 spruitstuk
16/16 dellorto sha, gaasfilter
techno bullit
De brommer rijdt nu iets over de 75 echte km maar nu ga ik mijn brommer verkopen en wil ik de brommer iets minder snel maken.
Ik heb zelf al wel iets bedacht zoals een snor cilinderkop plaatsen, zal dat kunnen en zal mijn brommer dan snelheid minderen en gewoon nog goed en stationair lopen?
Ik wil het liefst een snelheid maken van 55 hooguit 60,
Ik kan geen standaard cilinder of uitlaat plaatsen want die heb ik niet meer,
Geplaatst: 07 mei 2007 13:22
door ex-gast
ontsteking verlaten (dus niet vervroegen) !!
snorkop (dan heb je zelf altijd een bromkop over)
een te grote sproeier er op zetten dan gaat ie gewoon weer zohard als het hoord
Geplaatst: 07 mei 2007 13:45
door sicktuning
ik zou gewoon die snelle onderdelen verkopen en dan kun je makkkelijk met dat geld een 50 cc en 14/12 kopen en normaal spruitstuk
heb je nog geld over (winst)
en dan zou hij wel beter rijden lijkt mij, en snorkop gaat hij denk ik niet veel slomer door is meer voor optrekken snor en bromkop
Geplaatst: 07 mei 2007 17:01
door Brian Tomos
Heej ik begrijp niet goed wat je bedoel door een grote sproeier erop te zetten en daardoor gaat de brommer een stuk zachter?
Leg het me effe uit, want er zit nu een sproeier 74 in.
En dan verziek ik toch ook mijn hele afstelling
Heej maar dat met die snorkop zal wel gaan toch want dat maakt toch best wel veel verschil bij een tomos.
Enne een beetjuh met de tandwielen spelen zou dat gaan,
eentjuh voor veel trekkracht zodat de tomos een lage topsnelheid krijg.
Help me effe boy's want kom er echt nie uit.
Geplaatst: 07 mei 2007 19:09
door freaky_Tomos
gewoon een 32 achtertandwiel monteren, dan zal hij cker lekker optrekken.
als hij dan nog te hard gaat een kleinere carb zien te regelen, desnoods een 9mm
Geplaatst: 07 mei 2007 21:17
door Robin
Ik zou de uitlaat vervangen voor een standaard pijp.
Kost geen drol en gaat aanzienlijk langzamer door.
Snorkop heeft geen zin voor je top, krijg je alleen minder trekkracht door.
Voor top zal je niks merken want gaat gewoon even hard.
Eventueel een iets groter achtertandwiel nemen.
Geplaatst: 07 mei 2007 21:59
door Volty
Je bent al op de goede weg, hij reed eerst 90 en nu opeens 75. De bougievonkjes zijn zeker bijna op?
Maak gewoon een begrenzer van een aluminium plaatje in de vorm van de uitlaatpakking, maar dna met een kleine binnendiameter. Dan heb je een simpele prop voor in je uitlaat..
Geplaatst: 07 mei 2007 22:10
door dannydesigns
ja maar dat komt omdaat hij nu ook een 60cc airsal heeft ipv een 65

Geplaatst: 07 mei 2007 22:16
door Volty
euh slimpie, dat is 1 en dezelfde cilinder..
Geplaatst: 07 mei 2007 22:16
door Vuile Beunkoe
oja? zelfde boring en slag, zal dan wel 5 cc pure koolaanslag zijn gok ik zo
edit, inhoud vd 60/65/70zeezee's airsal /DMP is 63.7 cc
Geplaatst: 08 mei 2007 01:07
door ex-gast
Ik zou de uitlaat vervangen voor een standaard pijp.
Kost geen drol en gaat aanzienlijk langzamer door.
Snorkop heeft geen zin voor je top, krijg je alleen minder trekkracht door
Voor top zal je niks merken want gaat gewoon even hard.
Eventueel een iets groter achtertandwiel nemen.
waar heb jij die wijsheid vandaan ?
is onzin namelijk en niet zo'n klein beetje ook
door een bromkop stijgt je top aanzienelijk
@ topic starter als je een te grote sproeier monteerd dan gaat hij op top inhouden waardoor je top omlaag gaat
hij start dan ook iets beter en loopt ook iets beter stationair
maar veeeel tegroot heeft juist het tegengestelde effect
jah kan idd ook met je tandwielen gaan spelen
maar warom zo moeilijk doen
onsteking zo laat mogelijk zetten scheeld je een hele hoop kilometers
een snorkop met dikke koppakking scheeld je ook aanzienelijk
sproeier groter helpt ook mee
voordeel van bovenstaande is dat het je geen geld kost , je houd er een bromkop aan over en het is niet veel werk en kan makkelijk ongedaan worden gemaakt
Geplaatst: 08 mei 2007 17:37
door Brian Tomos
kheb een standaardt uitlaat bemachtigd voor mijn tomos, dus die ga ik er effe opzetten, en dan maar kijken wat die doet.
Snorkop niet weten te bemachtigen de nieuwe versie (de zilveren) kost nieuw 50 fucking euro, misschien iemand die een snorkop wil ruilen tegen een in nieuwe staat verkerende bromkop, moet ook een nieuw model zilverkleurig zijn.
( kheb wel degelijk de 85 km gehaald maar dan met mijn endy reverse en niet met deze techno g,p wel op deze setup, jah )
Dus nu ga ik effe als ik tijd heb die uitlaat erop zetten kijken wat me brommer doet, en als me brommer dan nog te snel gaat, dan ga ik effe kijken of dat met me sproeier's misschien lukt.
Bedankt iedereen kheb nu tenminste een paar dingen om effe te proberen
Ik hou jullie op de hoogte.
Geplaatst: 08 mei 2007 17:42
door McPatatbakker
Ik heb wel een snorkop voor je, alleen een zwarte?
maar waarom stop je er zoveel geld in, je kan hem tog ook
gewoon opgevoerd verkopen..
Geplaatst: 08 mei 2007 17:48
door Robin
Ik zou de uitlaat vervangen voor een standaard pijp.
Kost geen drol en gaat aanzienlijk langzamer door.
Snorkop heeft geen zin voor je top, krijg je alleen minder trekkracht door
Voor top zal je niks merken want gaat gewoon even hard.
Eventueel een iets groter achtertandwiel nemen.
waar heb jij die wijsheid vandaan ?
is onzin namelijk en niet zo'n klein beetje ook
door een bromkop stijgt je top aanzienelijk
@ topic starter als je een te grote sproeier monteerd dan gaat hij op top inhouden waardoor je top omlaag gaat
hij start dan ook iets beter en loopt ook iets beter stationair
maar veeeel tegroot heeft juist het tegengestelde effect
jah kan idd ook met je tandwielen gaan spelen
maar warom zo moeilijk doen
onsteking zo laat mogelijk zetten scheeld je een hele hoop kilometers
een snorkop met dikke koppakking scheeld je ook aanzienelijk
sproeier groter helpt ook mee
voordeel van bovenstaande is dat het je geen geld kost , je houd er een bromkop aan over en het is niet veel werk en kan makkelijk ongedaan worden gemaakt
Heb zelf ook met een bromkop gereden. Kwa top ging ik niks sneller.
Geplaatst: 08 mei 2007 17:48
door Brian Tomos
Ik stop er bijna geen geld meer in uitlaat gekregen van een goede vriend van me,
Hopelijk loopt de brommer dan iets zachter,
Ik ga de brommer ook opgevoerdt verkopen maar dan lichtjes.
Geplaatst: 08 mei 2007 17:49
door Robin
Je bent al op de goede weg, hij reed eerst 90 en nu opeens 75. De bougievonkjes zijn zeker bijna op?
Maak gewoon een begrenzer van een aluminium plaatje in de vorm van de uitlaatpakking, maar dna met een kleine binnendiameter. Dan heb je een simpele prop voor in je uitlaat..
Kan je er net zo goed een uitlaat bij S bocht monteren, hoef je niet zo met pakkingen te prutsen.
Geplaatst: 08 mei 2007 17:51
door Brian Tomos
Ik heb ook zo een standaadt uitlaat me zo een dunne s bocht erop,
nieuw model nog helemaal mooi chroom,
Hoe hard zal mijn brommer dan gaan?