Pagina 1 van 1

Nut van een membraam @wiki

Geplaatst: 18 aug 2005 15:20
door Shin Chan
Zoals de titel al zegt wat is het nut van een membraam, ik weet redelijk veel van brommers af maar wat een membraam doet vraag ik me dus al een hele tijd af (ik denk dat er meerdere onder ons zijn die het niet weten) haha

graag iemand die het goed en duidelijk kan uitleggen :)



ps hoop dat het topic het hier goed staat.

Geplaatst: 01 sep 2005 17:07
door Milan
heey, ik heb een interessant linkje voor je:

http://science.howstuffworks.com/two-stroke2.htm

de term REED VALVE staat voor membraam

hopelijk heb je er wat aan, groeten MILAN

Geplaatst: 01 sep 2005 17:48
door skoeddies
mooie link!!
om het even simpel te zeggen..
een membraam voorkomt dat de brandstof terugstroomt het spruitstuk in..
er zijn vast wel mensen die het wat preciezer kunnen omschrijven

Geplaatst: 01 sep 2005 18:14
door Milan
Okej, ik ga het proberen uit te leggen.

Zoals je waarschijnlijk al weet is het 2-takt systeem gebasseerd op druk opbouwen en deze gebruiken om brandstof te verplaatsen, verbranden, en de resten af te voeren. Voor dit systeem kan je dus goed kijken op het bovengeplaatste linkje.

Het membraam is geopend tijdens de compressie slag, omdat er een vacuum gecreerd wordt bij de krukas (deel onder de zuiger). Daarom wordt er brandstof deze ruimte ingezogen vanuit de carburateur door het geopende membraam. Dan als de ontstekings slag bezig is, sluit het membraam door de druk. En zorgt ervoor dat er niet onnodig benzine wordt binnen gelaten, of naar buiten wordt gedreven. En dat er dus ook niet onnodig benzine wordt verspilt.

Hopelijk snappen jullie mij uitleg een beetje een samen met HowStuffWorks moet je er wel uitkomen denk ik. Groeten MILAN

Geplaatst: 15 dec 2005 17:07
door Bren
aha ik had dus geen membraam toen ik mijn tomos kocht en hij liep toen ook kut liep nauwelijks stationair en ik kon alleen maar halfgas geven bij volgas verzoop hij

Geplaatst: 15 dec 2005 17:52
door PraatPaal
ja dat is niet zo heel raar... bij en membraan gerichte inlaat zonder dan het daadwerkelijke membraan is niet zo goed :)

dan sluit de inlaat bij tegendruk niet ...

Geplaatst: 25 jan 2006 18:10
door PraatPaal
hebben alle brommers een membraan en is het egt nodig als dat neit zo is..
er zijn 3 manieren van brandstof inlaat:

membraangestuurde inlaat.
zuigergestuurde inlaat .
roterende inlaat.