Pagina 1 van 183

Algemeen: Kleine vragen topic -2-

Geplaatst: 13 sep 2008 14:54
door Thomazzi
Stel hier al je kleine vragen :wink:

Re: Algemeen: Kleine vragen topic -2-

Geplaatst: 13 sep 2008 15:01
door tomos
ik hbe nu een 50 cc erop ziiten en dat trekt al hard maar als ik er een 70 cc kop erop zou zetten zou ik dan nog harder gaan
Als jij op een 50cc cilinder een 70cc kop zet ga je zeker niet harder en optrekken word ook niet beter. Het wordt wss allemaal slechter zelfs.

waarom maakt dat geen verschil en word het slechter
hoe moet je je zuiger in je cilinder doen want mijn lukt het niet met die zuigerveren

Re: Algemeen: Kleine vragen topic -2-

Geplaatst: 13 sep 2008 15:03
door PimW
Om maar even verder te gaan op de vraag uit het oude kleine vragen topic:

Een 70cc kop (kun je ook even opzoeken maar ach... :roll: ) heeft een grotere diameter en past daardoor mooi op een 70cc cilinder (duh)

Zet je deze kop nu op een 50cc cilinder dan overlapt de verbrandingskamer de cilinder, waardoor je een grotere verbrandingskamer krijgt dan met een 50cc kop. Vandaar dat velen ook met een 50cc kop op een 70cc rijden. Je hebt meer compressie.

Snappie?

Over je zuiger: (Dit staat wss ook in de faq al maarja) Schuif je cilinder deels op je tapeindes. Draai de zuigerveer zodat hij met het open stukje bij t pinnetje valt (ja er zit een pinnetje in die groef). Nu druk je hem samen en schuif je de cilinder erover. Dan doe je hetzelfde bij de tweede zuigerveer en ben je klaar. Uiteraard is dit een stuk makkelijker met zn 2en.

Re: Algemeen: Kleine vragen topic -2-

Geplaatst: 13 sep 2008 15:09
door tomos
oke want miss wil ik er een 70 cc op zetten die getund is maar ga je dan harder en trek je dan harder op?
moet je dan weer alles afstellen

Re: Algemeen: Kleine vragen topic -2-

Geplaatst: 13 sep 2008 15:17
door tomos
zou de krukas er tegen kunnen of houd die het niet

Re: Algemeen: Kleine vragen topic -2-

Geplaatst: 13 sep 2008 15:59
door PimW
Ten eerste wil je ik je even wijzen op het icoontje rechtsbovenin een post. Als je daarop klikt dan kun je je post aanpassen en/of aanvullen. Dan hoef je dus niet steeds een nieuwe post te maken.

1. Ja je krukas kan het aan

2. Ja je moet opnieuw afstellen. Als je een 70cc kop op een 70cc zet heb je een kop die mooi en goed aansluit. Dit voorkomt lekkage en geeft een goede squish. Ook kan het met een afgevlakte 50cc kop zo zijn dat de zuiger van een 70cc cilinder tegen de kop beukt.

Ik raad je aan je eerst nog een klein beetje te verdiepen in 2taktt techniek. Lees eea door uit de faq en zoek eens wat rond op internet. Als je serieus wat wilt gaan opvoeren onmisbare kennis en kan een hoop leed voorkomen.

Re: Algemeen: Kleine vragen topic -2-

Geplaatst: 13 sep 2008 16:04
door tomos
oke maar trek iik dan harder op en ga ik sneller?

Re: Algemeen: Kleine vragen topic -2-

Geplaatst: 13 sep 2008 16:14
door PimW
Met een grotere cilinder ga je indd harder ja :')

In theorie zou je op een 70cc een hogere compressie hebben als je rijd met een 50cc kop. Hierover zijn nog wel eens discussies omdat het sneller gaat lekken en je zuiger ertegen kan rammen.

Re: Algemeen: Kleine vragen topic -2-

Geplaatst: 13 sep 2008 16:17
door tomos
het is een 70cc getund en als je dan met een 70cc kop gaat rijden gaat dat harder als met een 50cckop

Re: Algemeen: Kleine vragen topic -2-

Geplaatst: 13 sep 2008 16:26
door Renault
Snap je wat compressie is of niet...? Dat wil zeggen hoeveel druk er in je cilinder is, is die hoger trek je sneller op is die lager trek je minder snel op. Met een 50ccKOP op een 70cc CILINDER trek je sneller op dan een 70cc KOP op een 70cc CILINDER. Alhoewel er dan een kans bestaat dat je 70cc ZUIGER tegen je 50cc KOP gaat knallen.

Vrij duidelijk of niet;
Zo ja, proficiat.
Zo nee, ga maar eens in het pro gedeelte van dit forum (of ander 2takt forum) kijken en lees het literatuur topic maar door.

Re: Algemeen: Kleine vragen topic -2-

Geplaatst: 13 sep 2008 16:31
door tomos
ik weet wel wat comprssie is.
je moet voor dat je begint altijd weten wat je doet lijkt me duidelijk toch?
maar als die er tegen aan gaat trillen wat kan dat voor probelemen hebben en hoe kom je er achter hoor je dat?

Re: Algemeen: Kleine vragen topic -2-

Geplaatst: 13 sep 2008 16:37
door Renault
Waar tegen aan trillen? Je bedoelt dat die zuiger tegen die kop stampt? Gewoon door je squish meten en daardoor weten dat het niet gebeurd, en anders naa een tijd doet hij het niet meer :')

Re: Algemeen: Kleine vragen topic -2-

Geplaatst: 13 sep 2008 16:52
door tomos
wat is je squish

Re: Algemeen: Kleine vragen topic -2-

Geplaatst: 13 sep 2008 17:03
door Mc. Sim
Ruimte tussen je zuiger en je cilinderkop. Er is hier een FAQ over hoe je deze op moet meten.

Re: Algemeen: Kleine vragen topic -2-

Geplaatst: 13 sep 2008 18:11
door PimW
Zoals ik eerder al gezegd heb: Dit is echt basic knowledge. Ga die hele faq nou eens door en lees je in.

Re: Algemeen: Kleine vragen topic -2-

Geplaatst: 14 sep 2008 13:21
door Angelo
Ik wil dus nog harder optrekken door de segmenten te verlichten (gaten boren oid) maar moet ik dit dan ook bij de 2e versnelling doen of alleen bij de eerste?

Re: Algemeen: Kleine vragen topic -2-

Geplaatst: 14 sep 2008 13:55
door sjaakvanvoorschoten
als je wil optrekken denk ik dat je alleen je 1ste moet bewerken. maar als je ook nog later in je tweede versnelling wil komen zou ik je 2de koppeling ook bewerken.
alleen ik weetniet of je je koppelingsveren al hebt ingekort. als je dat wel hebt gedaan, denk ik dat als je je 2de koppelingsegmenten nog meer bewerkt, dat je met harde overtoeren in je 2de versnelling komt.

Re: Algemeen: Kleine vragen topic -2-

Geplaatst: 14 sep 2008 14:19
door Erik
yep klopt

nou mijn vraag:
is het mogelijk om over chroom heen te spuiten nadat je het hebt geschuurd?? dus eerst grondlaag enz enz.???

Re: Algemeen: Kleine vragen topic -2-

Geplaatst: 14 sep 2008 14:25
door Angelo
Nee koppelingsveren niet ingekort, dan ga ik binnenkort maar aan de slag

Re: Algemeen: Kleine vragen topic -2-

Geplaatst: 14 sep 2008 14:30
door Ingmar.
mijn mening over koppelings veren in korten?niet doen
je hebt een *standaard cilinder?ja nou die zijn laagtoerig dus inkorten heeft niet veel nut

nadelen vind ik
-koppeling slijt te snel
-veel sneller trek je niet op
-1e naar 2e versnelling blijft ie meestal hangen

voordeel
-maar meer herri bij weg rijden