Pagina 1 van 1

CDI A55.

Geplaatst: 07 jan 2009 11:47
door derk jan
Ik kreeg van een Amerikaan de volgende vraag.
Derk, on my tomos sprint i have a 64cc metra, port, polished and cace matched with a 27 tooth frnt sprocket and a 22 rear and a simo pipe. my question is this i’‘m considering the 2 curve cdi because the new a55 engines on the sprint has a cdi but it seems like it’s rev limited. Many speculate it although one guy on the forum (sabbonet) actually proved this using some type of timing device to monitor the rpms. is there any truth to that and if so is there a way i can “deregulate” the a55 cdi.

Dus de vraag is,is de orginele Tomos cdi toerenbegrensd?
Bij gebrek aan Tomos ervaring hier maar even geplaatst.

Greetz.

Re: CDI A55.

Geplaatst: 07 jan 2009 12:21
door Marctraider
Van wat ik van de A55 CDI ontsteking weet is dat hij steeds meer verlaat hoe hoger de toeren, geen ingebouwde chip o.i.d. die dit aanstuurt. Maar dat zou dus betekenen dat als je 20.000rpm draaid (Beetje heel veel maargoed, als voorbeeld) dan zou hij pas ontsteken ver nadat het BDP is bereikt.

Dus ik denk dat je het zou kunnen zien als een 'onbedoelde' begrenzer. De CDI is gewoon gemaakt voor de standaard toerenrange van de A55 blokken, tada!

Wat hij wel zou kunnen doen is de pick-up unit iets verplaatsen op een of andere manier, zodat het magneetstripje op het vliegwiel nog eerder langs de pick-up unit komt. Maar daar moet hij wel mee oppassen want in de lage toeren kan de voorontsteking hoger dan 2-3mm worden denk ik.

Re: CDI A55.

Geplaatst: 07 jan 2009 13:41
door derk jan
Oke..
Nou dan gaan we dat eens even vertalen en doorsturen..
Bedankt zo ver..