Pagina 1 van 1
65 cc top?
Geplaatst: 11 jan 2009 12:36
door tomos
hallo
ik ga mischien binnnekort een 65cc kopen.
als ik die erop die met een afgevlakte 50 cc kop en een twin air powerfilter en een proma gp uitlaat onsteking op brom en koppelingsveren ingekort en vertanding 26-31 hoe hard gaat ik dan?
en trekt ie dan goed(moet vooral goed trekken)
mvg lars
Re: 65 cc top?
Geplaatst: 11 jan 2009 12:44
door sjaakvanvoorschoten
atw 31 trekt zoiezo hard. ik denk dat je top iets van 60 a 65 kilometer per uur. ik zou alleen wel een andere uitlaat eronder doen want die promas zijn niet zo goed vind ik. alleen redelijk op 50cc. als je wil trekken moet je dan denk een technigas next nemen
Re: 65 cc top?
Geplaatst: 11 jan 2009 12:48
door Joos...92
Nou ik heb op een 70cc lange tijd met proma gereden en reed erg goed maar toen techno eronde en trekt idd wel een stuk harder is ook gelijk te merken ik zou zelf sowieso voor techno gaan i.p.v. technos zien er namelijk veel mooier uit ( vind ik )

maar het beste is natuurlijk homoet rijd ik nu ook mee

Re: 65 cc top?
Geplaatst: 11 jan 2009 12:52
door tomos
oke
mar ik heb ook nog en proma zonder demper liggen is dat ook beter?
en ga ik echt niet harder dan 65?
en trek ik dan veel harder dan met een 50 cc want die trok alle dirtbikejes er bijna uit <O~
Re: 65 cc top?
Geplaatst: 11 jan 2009 12:57
door sjaakvanvoorschoten
je gaat egt niet harder dan 65 denk ik omdat je atw 31 hebt.
Re: 65 cc top?
Geplaatst: 11 jan 2009 12:59
door tomos
oke ja het is ook alleen maar om goed te trekken!
maar is een technigas uitlaat goed? en ligt dan de top wel hoger?
en kan een 14 12 carb dat aan?
Re: 65 cc top?
Geplaatst: 11 jan 2009 13:21
door tomos
wat is sneller een 65cc of een 70cc (mij hebben ze vertelt dat het evenveel is)
en wat is sneller een gewoon powerfilter of een twinair?
Re: 65 cc top?
Geplaatst: 12 jan 2009 12:20
door sjaakvanvoorschoten
een technigas uitlaat is goed. trekt zeer goed op de top ligt wel wat hoger als bij een proma.
ik weet niet of een 14.12 dat aankan. om meer prestaties uit je 65cc te halen zou je een 15.15 carb moete nemen.
65cc en 70cc zijn hetzelfde. 65cc heeft een boring van 44mm. de meeste cilindrs zijn 65cc behalve de parmakit. die heeft 45mm boring. deze is wel een stuk beter en heeft ook meer potentie met tunen. maar de parmakit is wel ongelovelijk duur.
EDIT: nog wat vergeten

powerfilter lijkt me beter. heb niet zulke goeie verhalen gehoord over de twin air
Re: 65 cc top?
Geplaatst: 12 jan 2009 17:57
door tomos
heeft een 14 12 uitvijlen ook zin???
zo ja hoe doe je dat en waarmee?
en ik heb er nu een schuin soruitstuk op zitten maar heb ook nog een recht spruitstuk liggen die uit gevijlt is wat is sneller op een 50 cc en een 65cc?
en wat voor powerfilter is dan het beste?
Re: 65 cc top?
Geplaatst: 12 jan 2009 19:45
door tomos
ik weet niet of ik een brom of snor kop heb maar als ik een afgevlakte kop heb en die bij een 65cc zet trek ik dan nog steeds evenhard? en is de top dn nog 65
Re: 65 cc top?
Geplaatst: 12 jan 2009 20:18
door sjaakvanvoorschoten
je kunt misschien je carb een beetje uitvijlen. maar niet te veel en je moet oppassen dat je niks verkeerds raakt.
je kunt bijvoorbeeld met een boor uitboren. of met een veil. dit is beter want je kunt het beter controleren maar het duurt wel langer.
schuin en recht spruitstuk is gewoon hetzelfde kwa snelheid. alleen gasreactie is wat beter bij ee nrecht spruitstuk.
een power1 powerfilter is wel een goeie.
als je een afgevlakte bromkop op je 65cc doet heb je aardig veel compressie. dus je trekt goed op. beter zelfs als op een 50cc omdat de compressieverhouding groter is. je moet alleen oppassen met een 50cc kop op een 65cc kop dat je zuiger niet tege neje kop ramt
Re: 65 cc top?
Geplaatst: 13 jan 2009 14:39
door tomos
ja dat van die zuiger tegen de kop aan rammen weet ik
maar maakt een recht en een schuin spruitstuk echt nie uit want ik heb ooit gehoord dat een schuin spruitstuk alleen een latere gas reactie heeft maar wel meer vermogen?
en ikk heb ihiier nog een rechte liigen alleen die is uitgeboord aan de voorkant waar die de cilinder in gaat.is dat sneller als een onbewerkt schuin spruitstuk?