Pagina 1 van 1

van oud naar nieuw

Geplaatst: 15 jan 2009 22:36
door Arisco
Ik heb een motorblok met een kleine cilinder (1speed) met de carburateur in/onder het frame.
Nu wil ik er een motorblok met een grote cilinder (2 speed) met de carburateur naast het frame op gaan zetten.
Is dit mogelijk?
Wat moet ik eventueel aanpassen?

groetjes

Re: van oud naar nieuw

Geplaatst: 15 jan 2009 22:51
door n03L
Als je er echt een heel ander blok onder legt kan het gewoon, alles past gewoon en je hoeft ook niets aan te passen met je papieren/verzekering.

Ik weet niet of je 1 speed om kan bouwen naar 2 speed.

Re: van oud naar nieuw

Geplaatst: 15 jan 2009 23:12
door sjaakvanvoorschoten
dat kan :D heb het zelf ook gedaan. je hebt dus de 2speed koppeling, vertanding en interne vertanding nodig.
1 keertje je blok opentrekken en omwisselen en klaar is karel

Re: van oud naar nieuw

Geplaatst: 16 jan 2009 16:46
door Joos...92
Ik heb nog wel een interne vertanding liggen :) alleen geen koppelingetje duss ?? pb maar

Re: van oud naar nieuw

Geplaatst: 16 jan 2009 17:11
door Angelo
dat kan :D heb het zelf ook gedaan. je hebt dus de 2speed koppeling, vertanding en interne vertanding nodig.
1 keertje je blok opentrekken en omwisselen en klaar is karel
Dat zeg je helemaal verkeerd, hij wil ook een vierkante cillinder erop hebben. die heeft krukaspen nr. 12 en die van een eicillinder is nr. 10 dit gaat dus niet passen tenzij je er ook een andere krukas voor over hebt. Beter koop je een compleet blok ben je overal vanaf en bespaar je jezelf een hoop moeite en geld.

Het is wel een leuke uitdaging ik heb het ook willen doen van 1 naar 2 speed omzetten alleen kwam erachter dat het ontiegelijk veel werk is

Re: van oud naar nieuw

Geplaatst: 16 jan 2009 17:57
door n03L
Nja ik heb nog krukas liggen voor 2 speed, ook nog een elektronische ontsteking, en ook nog een vierkante cilinder dmp 50snel, met snorkop :P en ook nog wel een koppeling, dus als je wat nodig hebt moet je het maar zeggen.

Re: van oud naar nieuw

Geplaatst: 16 jan 2009 18:40
door sjaakvanvoorschoten
dat kan :D heb het zelf ook gedaan. je hebt dus de 2speed koppeling, vertanding en interne vertanding nodig.
1 keertje je blok opentrekken en omwisselen en klaar is karel
Dat zeg je helemaal verkeerd, hij wil ook een vierkante cillinder erop hebben. die heeft krukaspen nr. 12 en die van een eicillinder is nr. 10 dit gaat dus niet passen tenzij je er ook een andere krukas voor over hebt. Beter koop je een compleet blok ben je overal vanaf en bespaar je jezelf een hoop moeite en geld.

Het is wel een leuke uitdaging ik heb het ook willen doen van 1 naar 2 speed omzetten alleen kwam erachter dat het ontiegelijk veel werk is
sorry, maar ik hoefde geen krukas te verwisselen :?

Re: van oud naar nieuw

Geplaatst: 16 jan 2009 18:50
door shadowranger
Dat zeg je helemaal verkeerd, hij wil ook een vierkante cillinder erop hebben. die heeft krukaspen nr. 12 en die van een eicillinder is nr. 10 dit gaat dus niet passen tenzij je er ook een andere krukas voor over hebt. Beter koop je een compleet blok ben je overal vanaf en bespaar je jezelf een hoop moeite en geld.

Het is wel een leuke uitdaging ik heb het ook willen doen van 1 naar 2 speed omzetten alleen kwam erachter dat het ontiegelijk veel werk is
Krukas kun je gewoon behouden, echter zul je geen brommodel zuiger kunnen vinden met pen 10. Verder heb je te maken met de kruktap aan de koppelingzijde, die bij een pen 10 krukas is voorzien van een plat kantje ipv vertanding. Dit houdt dus in dat je ook de koppeling met zo'n hart moet gebruiken (oude A3 bromblokken hebben dit).

Re: van oud naar nieuw

Geplaatst: 17 jan 2009 17:15
door Arisco
bedankt voor alle reacties
maar het is denk toch maar gewoon het makelijkste als ik een compleet blok erop zet.
zijn de zijkappen niet te smal omdat de carburateur nu naar de zijkant gaat'?

Re: van oud naar nieuw

Geplaatst: 17 jan 2009 18:45
door n03L
ja dat zijn ze ja, maar je kan een gat erin maken op de plek van de carburateur en dan passen ze alsnog.