Pagina 1 van 1

Pitbike (andere vraag)

Geplaatst: 24 feb 2009 23:04
door Djconbass
Hallo,

Dit is geen tomos vraag , excusses als dit niet van toepassing is.
Nu dat ik toch hier lid van ben wil ik wat vragen.
ik heb een pitbike 110cc gekocht, wil hem graag wegtoelaatbaar maken.
dus keuren en al, maar nu weet ik dat ik er een 49,9cc cilinder op moet hebben.
dat is nog niet zo'n probleem met het stellen en weet ik het allemaal.
maar probleem is :

1 : wat zijn de eisen allemaal.
2: wat heb ik allemaal nodig?
3: heb geen aanschaf papieren niks.

dus ik heb helemaal niks ,alleen een over-rated mini-crossertje,
hoeveel werk gaat dit mij kosten,
ik heb nu dit.

schijf remmen goed gemaakt , werkt.
vering werkt.
voor en achterlicht , ( + grootlicht & remlicht )
alle scherpe randen weg gevijld.
kapjes erop.
Bandjes met genoeg profiel erop.

welk werk heb ik er nog aan, en wat gaat het mij nu kosten.

Alvast bedankt.

Re: Pitbike (andere vraag)

Geplaatst: 25 feb 2009 10:40
door tamiya
Een pitbike is opgebouwd uit goedkope onderdelen, goedkoop metaal, slechte kwaliteit voorvork, remmen enz. Het is gewoon een onveilig gevaarte, het is niets voor niets alleen geschikt voor op gesloten terrein. Je kunt een pitbike nooit (legaal) voorzien van een kenteken, dit is ook wel eens geprobeerd met een minibike o|O

Re: Pitbike (andere vraag)

Geplaatst: 25 feb 2009 11:48
door Cigaro
Met een minibike lukt het wel.
Een vriend van me heeft een minibike met kenteken die gewoon legaal is.
Hoe hij het heeft geflikt weet ik ook niet :P Hij heeft volgens mij gewoon 50cc eronder gehange en 45km laten lopen en gewoon goeie remmen en lichten enzo.

Re: Pitbike (andere vraag)

Geplaatst: 25 feb 2009 12:43
door tamiya
Je bedoelt waarschijnlijk een midibike, die kunnen je inderdaad op kenteken krijgen. Een minibike kan nooit, omdat ze alleen al 50 cm hoog zijn en daardoor kunnen andere weggebruikers minibikes over het hoofd zien.

Re: Pitbike (andere vraag)

Geplaatst: 25 feb 2009 15:43
door PimW
Als je nou een stapje verder denkt.

Jij gaat je brommer in orde maken en dan ga je ergens heen. Daar zijn dan mensen die gaan kijken naar je brommer en beoordelen of deze de weg op mag. Nou, als jij nu eens uitzoekt wie deze mensen zijn en hun eens vraagt wat zij willen zien.

Dan sla je in een sprong 200 stappen en vraagtekens over.

Die mensen werken trouwens voor de rdw en hebben een site (die vind je via google, of met een beetje geluk door stomweg wat te typen), op die site vind je een boel info over dit onderwerp en ook telefoonnummers en email adressen. Het beste zou nog langs gaan zijn.

En wat ik ervan denk: Alles is mogelijk, je kan ook een zelfbouw brommer keuren. Alleen moet je dan wel aantonen hoe en wat waar gelast is ed. Omdat jij dit niet kunt omdat het niet jouw maaksel is word het moeilijk omdat het ook geen framenummers zal hebben. Er is dan ook geen typegoedkeuring aanwezig.
RDW is de enige die het je kan vertellen.