Pagina 1 van 1
Blijft niet stationair
Geplaatst: 02 mar 2009 18:02
door Ronaldgraaf
- Welke model tomos heb je? a35
Uit welk jaar komt de tomos ? 2005
Is het een snor of een brommer? snor
Heb je onlangs iets veranderd aan je tomos? nee
Wat is het probleem?
Mijn brommer blijft opde zij *standaard gewoon stationair lopen, maar wanneer ik op de brommer zit (dus van de *standaard af is) dan valt die na ongeveer 10 seconden uit. Ik heb nog aan de stationair schroef gedraait maar dan krijg ik en knikker geluid te horen wat ik niet echt prettig vindt. Hebben jullie voor mij en oplossing?
Re: Blijft niet stationair
Geplaatst: 02 mar 2009 18:14
door n03L
Hoe bedoel je een knikker geluid, ik zou proberen toch beter af te stellen, je moet altijd pas stationair afstellen als je blok warm is, dus probeer dat eerst.
Re: Blijft niet stationair
Geplaatst: 02 mar 2009 18:15
door Ronaldgraaf
ja en harde knikker geluid als die stationair staat, het geluid verdwijnt en komt weer. Ook als ik optrek de eerste paar seconden
Re: Blijft niet stationair
Geplaatst: 02 mar 2009 18:17
door Mc. Sim
Dat harde knikker geluid is je koppeling die bijna aangrijpt. Dan staat ie dus al aardig hoog stationair.
Re: Blijft niet stationair
Geplaatst: 02 mar 2009 18:18
door Ronaldgraaf
hmm raar, is er mischien iets lek of zo? ik heb er zelf ook niet echt veel verstand van
Re: Blijft niet stationair
Geplaatst: 02 mar 2009 18:23
door Mc. Sim
Het is mogelijk dat hij ergens valse lucht trekt. Kun je testen met een deobus. Even spuiten rond plekken die zouden kunnen lekken bijv. het spruitstuk en membraan. Als hij uit valt wanneer je daar spuit trekt hij daar valse lucht.
Re: Blijft niet stationair
Geplaatst: 02 mar 2009 18:27
door PimW
Ook als hij andere toeren gaat draaien betekend dit dat je valse lucht trekt.
Re: Blijft niet stationair
Geplaatst: 02 mar 2009 18:33
door Ronaldgraaf
net met deo gespoten en de toeren gingen inderdaad omhoog ( ik had alleen de koppaking getest)
Re: Blijft niet stationair
Geplaatst: 02 mar 2009 18:35
door Mc. Sim
Omhoog lijkt mij sterk, omdat als hij het gas aanzuigt er geen goede verbranding kan plaats vinden (minder zuurstof). Als hij naar beneden gaat trek je valse lucht.
Re: Blijft niet stationair
Geplaatst: 02 mar 2009 18:45
door Ronaldgraaf
Ja toeren gingen omhoog, hij reed bijna weg
Re: Blijft niet stationair
Geplaatst: 02 mar 2009 21:40
door Ronaldgraaf
niemand?

Re: Blijft niet stationair
Geplaatst: 02 mar 2009 21:41
door Ronaldgraaf
niemand?

Re: Blijft niet stationair
Geplaatst: 02 mar 2009 23:00
door n03L
je moet niet verwachten dat iedereen hier 24/7 is om jou te helpen, dus je moet echt wat meer geduld hebben, het is al 2x gezegd, dat als je met de deobus spuit en de toeren verlagen dat hij valse lucht zuigt, als het toerental verhoogd weet ik ook niet wat er aan de hand is...
Re: Blijft niet stationair
Geplaatst: 03 mar 2009 14:13
door bastiaan2222
ik weet het bijna zeker wat het is
je carb moet je ff helemaal schoon maken en dus ook de 3 gaatjes de kleinste zit zeer waarschijnlijk verstopt had ik ook en nu loopt hij heerlijk
Re: Blijft niet stationair
Geplaatst: 03 mar 2009 18:08
door shadowranger
Elke verandering van toerental bij de deotest is een lekkage-probleem. Soms helpt het gas wat je spuit de verbranding zodat je motor sneller gaat draaien, andere verstikken (geen brandbaar mengsel) de motor.
Zoals je al zegt, bij de koppakking zit al een probleem. Heb je de moeren op de kop wel kruislings en met hetzelfde aanhaalmoment vastgedraaid? Overigens hoeft dit niet de enige plaats zijn waar lekkage optreedt.
Re: Blijft niet stationair
Geplaatst: 03 mar 2009 18:10
door Thomazzi
... denk aan carberateur, spruistuk, cilinder enzovoort.