Welk jaar: 2005 eerste toelating
Wanneer ontstond het probleem: moeilijk te zeggen, heeft lang stil gestaan (buiten)
Heb je onglangs iets veranderd: 15/15 carburateur gemonteerd ipv 14/12. Van oud tandwiel naar 33 tands achtertandwiel gegaan, en toen weer terug naar 26.
Setup: 65 cc dmp met hogedrukkop, 15/15 carb, snelle terugloopuitlaat en sproeier 74, 26 tands achtertandwiel verder geloof ik alles standaard
Wat is het probleem: Top ligt op 60 ondanks snelle terugloop uitlaat icm 65cc cylinder
Na een tijd stil te hebben gestaan bleek de schroefdraad in uitlaat manifold stuk te zijn. Deze laten repareren, is redelijk gelukt. Vervolgens haalde ik na alles terug gemonteerd te hebbenb bij lange na de top van +- 70 niet meer, eerder rond de 60, wat natuurlijk vreemd is voor deze setup. In een vorig topic wat ik heb gepost kwam ik er gaandeweg achter dat mijn voet- en membraanpakkingen lek waren. Ik heb hier vloeibare pakking tussen gedaan en na 9000 pogingen eindelijk lekvrij gekregen maar ik merk 0 verschil rijdens het rijden. Ook 14/12 en 15/15 carbs maken geen merkbaar verschil. Waar kan het allemaal aan liggen? Ik zit zelf te denken aan de volgende dingen maar vul vooral aan.
- Alhoewel ik niet aan de ontsteking heb gezeten in de tussentijd zou het kunnen dat die niet perfect staat.
Bobine stuk/beschadigd
- Verkeerde sproeiermaat na alles teruggemonteerd te hebben (al zit er nu een grotere in dan voorheen en hij stottert niet op hoge toeren). Met de 14/12 zat er een 68 in, nu een 74. Ik had niks wat ertussen zit liggen maar ik kan wel een 70 lenen van een maat van me.
- Mogelijk een lekkende keerring aan de linkerzijde (geen witte rook iig), ik zal die meteen vervangen als ik naar ontsteking ga kijken.
- Misschien is de vloeibare pakking te ver in de spoelpoorten geplet waardoor die niet meer goed doorlopen (pas toen ik echt veel van dat spul gebruikte werd het daadwerkelijk lekvrij). Al lijkt dit me nou ook weer niet zó'n issue dat er echt 10 km van de top af gaat. Bovendien liep het blok niet beter of slechter toen ik hem eenmaal lekvrij had.
- Ik heb nu dus enkel vloeibare pakking bij de voet van de cylinder ipv papieren voetpakking. Mogelijk klopt mijn squish nou niet meer wat zou betekenen dat ik een heel ander probleem heb. Ik zal die binnenkort eens meten maar vraag me af hoeveel zin dat heeft met 50 cc koppakking.
- Ik heb mijn koppeling onlangs vervangen met redelijk dun leer, misschien slipt de koppeling wel gewoon op hoge toeren, maar heb er net 40 km mee gereden dus dan zou ik nu wel een kapotte koppeling moeten hebben als die daadwerkelijk constant slipt lijkt me.
- Tja er zit wel een hogedruk kop op. Volgens mij was dit voorheen ook al zo maar dit weet ik dus niet meer. Er zit nu wel zo'n dikke grijze koppaking met ring op ipv z'n dunne alu ring. Ook is huidige koppakking al eerder gebruik en eigenlijk voor 50 cc bedoeld maar goed lekken doet die niet (deo test gedaan).
Hmm nu ik dit hele verhaal zelf zo terug lees heb ik genoeg opties om mee te klooien. Maar als iemand anders een goede tip heeft hoor ik die graag.