Nouja ik heb het spruitstuk gedemonteerd en opnieuw gemonteerd. Met deotest zakte hij wel iets in toeren maar wat kan er mis zijn dan? Het spruitstuk ziet er nog goed uit verder. Ik heb nog een ander liggen, ik zou die wel kunnen proberen..Hoe kun jij aan een pakking zien dat hij geen valse lucht trekt bij het spruitstuk.
Valse lucht bevat geen benzine, en op lucht loopt hij helaas niet.
Zuiger gewoon goed gemonteerd. Pijl richting uitlaat. Benzinetoevoer is goed. Ik vermoed toch valse lucht bij spruitstuk. Er bleek 1 bout vervangen te zijn. Wanneer ik daar deo spuit zakt hij in toeren. Nieuwe bouten en pakking besteld. Die monteer ik morgen. Ik laat het horen!Ook al al je benzine toevoer slangen nagekeken ? Zit er wel benzine in je vlotter van je carburateur ? Zuiger verkeerd om gemonteerd ?
Nou, alsof het allemaal niet erger kon...Controleer gelijk dan of de voet van het spruitstuk vlak is, (een imitatie spruitstuk is nieuw al krom).
Geen idee of het originele membraan er nog op zit, deze heeft aan 1 zijde een soort rubber erop gevulkaniseerd wat zorgt voor de afdichting, de andere zijde heeft wel een pakking nodig. (een imi membraan heeft wel aan beide zijde een pakking nodig)
Er zijn helaas ook membraan pakkingen die 0,1 mm dik zijn, lijkt wel op de dikte van een krant (liever de dikkere versie gebruiken)
Uitboren is niet ideaal......Nou, alsof het allemaal niet erger kon...Controleer gelijk dan of de voet van het spruitstuk vlak is, (een imitatie spruitstuk is nieuw al krom).
Geen idee of het originele membraan er nog op zit, deze heeft aan 1 zijde een soort rubber erop gevulkaniseerd wat zorgt voor de afdichting, de andere zijde heeft wel een pakking nodig. (een imi membraan heeft wel aan beide zijde een pakking nodig)
Er zijn helaas ook membraan pakkingen die 0,1 mm dik zijn, lijkt wel op de dikte van een krant (liever de dikkere versie gebruiken)
Vandaag aan de slag geweest. Spruitstuk zag er nog goed uit. Pakking vervangen, draai ik de bouten aan en breekt er 1 dwars doormidden. De andere draaiden ook behoorlijk stroef aan en nog een ander wou niet verder dus heb die maar niet geforceerd. Heb hier een m5x10 ingedaan ipv een m5x25!. Even getest in de hoop dat de nieuwe pakking valse lucht zou tegenhouden maar helaas...
Ik heb nog een ander membraan en spruitstuk liggen, maar nu kan ik zeker een nieuw cilinderkop gaan kopen? Of zal ik het nog kunnen proberen uit te boren?
Dan zou ik toch verwachten dat alle bouten goed gangbaar zijn als je het eerder al los hebt gehad.Nouja ik heb het spruitstuk gedemonteerd en opnieuw gemonteerd. Met deotest zakte hij wel iets in toeren maar wat kan er mis zijn dan? Het spruitstuk ziet er nog goed uit verder. Ik heb nog een ander liggen, ik zou die wel kunnen proberen..
En hoe kan ik controleren of het membraan nog werkt?
Dat zou je wel zeggen. Maar de bouten die erin zaten zijn allemaal m5x15 ipv m5x25. Daarom zaten ze ook niet goed vast, zal vast de valse lucht verklaren. Afijn. Heb maar een andere 2e handse cilinder gekocht met goede schroefdraad (en anders tap ik die) en dan maar hopen dat al die ellende voorbij is!Dan zou ik toch verwachten dat alle bouten goed gangbaar zijn als je het eerder al los hebt gehad.
Als je iets demonteert en het gaat zwaar dan tap je de gaten daarna even op en gebruik je nieuwe boutjes....en nieuwe pakkingen, scheelt je een hoop ellende.
Dat weet ik dus niet. Vanmiddag weer even bekabeling opnieuw gedaan en nu werken knipperlichten wel, maar werkt koplamp niet. Ik houd ook 1 verbinding over, maar uit een elektrisch schema word ik echt niks wijzer.Kilometerteller is mechanisch verbonden met het voorwiel. Kan de kabel zijn of de aandrijving. Laatste kan ook verkeerd om zitten (teller loopt dan achteruit) als je het voorwiel achterstevoren in de voorvork hebt gezet.
Of de teller zelf is defect. DIt laatste kun je controleren door een accuboor aan de tellerkabel te zetten (mits deze wel werkt). Als de teller dan werkt is de aandrijving aan het voorwiel kapot.
Vwb de knipperlichten, kan dit een spanningprobleem zijn of automaat defect. Heb je alle kabels weer aangesloten zoals deze horen?
Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 39 gasten