4takten Komt door een te rijk mengsel, of als hij zijn uitlaat gassen niet kwijt kan.
Uitlaat poort is std al klein en vervuild door de jaren heen, uitlaat en demper ook.....zeker bij een snor want die zijn begrensd en draaien weinig toeren en worden minder heet en hebben meer last van vervuiling.
Dat denk ik ook. Vraag is alleen, wat is een rijk mengsel en hoe kom je er van af?
Wat ik denk dat er aan de hand is, iig voor 90% is dat, als je iets veranderd aan een snor (bij brom veel minder van toepassing) dat het vermogen stijgt en je meer toeren kan draaien. Om X snelheid te halen heb je Y kracht nodig. Vervolgens kun je dus meer toeren draaien na piek vermogen/ koppel en daar zit em de kneep want na dit punt zakt de temperatuur drastisch wat zorgt voor langzamere verbranding (ofwel 'rijk' mengsel)
Als je het verslag van van Klaveren leest kun je dat er ook wel een beetje uithalen.
De neiging is om de sproeier maar steeds kleiner te maken maar dan loop je het gevaar op te arm op piek vermogen/ koppel. (zie pingel verhaal)
Dus eigenlijk ontkom je er niet aan om iets zwaarder te vertanden om zo de balans weer te vinden en evt. is een restrictie in de stinger ook een oplossing (maar linker) om de juiste balans te vinden tussen restgas en vers mengsel (om zo de temperatuur wat hoger te houden.)
Edit: Of, om jouw gedachtengang te volgen, te veel restgas geeft ook weer minder snelle verbranding ('rijk mengsel') dus dan zou het vergroten van de uitlaatuitgang weer beter zijn.
Snor afstellen blijft monnikenwerk en soms gaat het zo maar in een keer goed, kan er geen pijl op trekken
TS is er zo tevreden mee dus doet er verder niet zo veel toe maar my 2 cents, ik zou er zelf stapeldol van worden denk ik, lol.
Pack'r snor, pack'r brom nagenoeg origineel en sport'r boor, vijl en dremel slachtoffer... en een S1 dramatje
O no, red pilled...