Het kan dat je het overschakelen niet voelt, alhoewel je wel in toeren zou moeten merken. Bij een heel lichte vertanding (als bij de snorfiets) op de kettingwielen (bijv. 26-31/ 33) gaat het overschakelen heel snel.
Wegrijden vanuit stilstand in de 2e versnelling kan niet, deze loopt vrij over de as en wordt aangedreven door de versnellingsbak tandwielen van de 1e versnelling. Pas bij een bepaald toerental komen de segmenten van de 2e versnelling uit tegen het koppelingshuis en gaat de rollenkooi (wat ervoor zorgt dat de 1e versnelling pakt) vrijlopen en neemt de 2e versnelling het over.
Lengte (en kleuren) van de veren zijn hier op het forum al eens benoemd. Ff zoeken dus.
Wanneer ik weg wil rijden, slipt de koppeling (of grijpt helemaal niet aan) tot ik 10km/u bereik door mee te rennen, dan pas merk ik dat hij pakt.
Als ik tijdens het rijden genoeg afrem, dat de 2e versnelling aan blijft, geen probleem. Dan rij ik zo verder.
Wanneer ik verder rem, grijpt niks aan tot ik weer mee ren.