Hoi ik ben nieuw, dus vraag mij af of het hier kan:
Brommer:
Tomos A35 HDA
Bouwjaar:
2005
Carburateur:
149p Dell
Luchtfilter:
Orgineel
Zuiger:
Standaard
Uitlaat:
Expansie uitlaat
Sproeiers:
Geen idee
Benzine:
2takt van de pompzelf.
Verandert:
Niks behalve achterband wissel.
Verhaal:
Ik heb een A35HDA met een druppelvormblok en volgens de papieren komt die uit 2005, geloof er niks van maar he!.
Sinds gister loopt die slecht, geen vermogen en niet toerenvast.
Volgens mijn ervaring / ervaring van mijn pa en vrienden is het volgende aan de hand:
Ontsteking/lichtspoel is aan het oversturen,
Pakkingen lekken (valse lucht/lekt uitlaatgassen)
Zuiger/Zuigerveren zijn op.
Ik heb spookspanningen tijdens het meten op het volgende gebruikers:
Blokzelf (rood/zwart),
Spanningswisselaar, (geel/dubbel geel - Bruin)
Mijn ervaring zegt dat het blok (lees: spoelen) tussen de 40 en 60 volt horen te geven,
Dit doet die niet: metingen laten zien tussen 20 en +100 volt
Spanningsregelaar:
8 tot 13.1volt
8volt bij stationair
13.1 bij deelbelasting/halfgas
11.9 bij volgas
Tevens meet ik spookspanningen boven de 100 volt, mogelijk een lekkende bobine.
Maar tijdens het rijden ging mijn dimlicht van bouwlamp tot gloeikaars in willekeurigheid.
Ik ga morgen nog een keer de spoelen doormeten op het blok (Rood/Zwart)
Als er geen spookmetingen meer komen is het probleem door de bobine.
Wanneer werd het problem erger:
Gisteren tijdens de laatste rit naar huis liep die zeer slecht
Hij kwam langzaam op toeren in zijn "N"
Schakelde naar "1" en liep als een slowpoke.
Schakelde naar "2" en hij viel stil, starten met en zonder choke geen succes.
Hij liep toen ik hem kreeg slecht;
ATF vervangen en hij liep weer goed.
Nu 2 weken en 180km verder en grotere problemen.
Indien het niet makkelijk op te lossen is moet ik opzoek naar een (gereviseerde) A35 blok; aangezien ik 2 linkerhanden heb en niet te veel kan sleutelen.