Berichtdoor shadowranger » 26 mei 2020 12:06
Het kan zijn dat de inlaatpoort bij de aansluiting van het spruitstuk kleiner is (al is dat makkelijker met het spruitstuk zelf te construeren) bij een snor. Ik heb helaas geen vergelijkingsmateriaal.
Voor zover ik weet werd op de A3 brommodellen een Bing (links naast frame met luchtbuis naar de cilinder) of Encarwi (recht erachter onder frame) carburateur gezet. Dit was ook de enige totdat de S25 1-speed met ei-cilinder op de markt werd gezet. Deze werden dan uitgevoerd met de Dellortho SHA typen carburateurs waarbij het spruitstuk als begrenzing werd gebruikt. De doorlaat van dit spruitstuk is 9 mm. Er is met oog op efficiëntie in mijn optiek nooit een andere ei-cilinder gemaakt voor snorfietsen en after-market doeleinden.
Tomos A3 DG (1989) ei-cilinder, Encarwi sproeier 50, gaasfilter (50km/uur)
Ik ben niet altijd aanwezig op het forum. Heb geduld indien er dringende vragen zijn