Bedankt voor je reactie. Nu wordt het mij duidelijk. Dus A35 met maar 1 Speed en snor uitvoering?Het is een ei-cilinder, met A35 onderblok. Deze combi was heel gebruikelijk bij de 1e versie S25 1-speed snorfietsen. De bobine is voor puntenontsteking, geen cdi. In mijn optiek zeker geen bijeen geraapt zooitje.
Bekabeling zou zich in principe vanzelf moeten wijzen. De kleuren horen bij elkaar. Misschien kun je wat met de schema's op onze wiki.
Ik lees wel dat ik dan met de krukas niet uit kom. Klopt dat? De ene heeft een naaldlager en de andere een bus? Of kan ik dezelfde zuiger gebruiken?
Vierkante cilinder kan wel, maar heeft wel wat meer aanpassingen nodig:
- de tapeindes van de 4-kante zijn langer dan die van de ei-cilinder, daarnaast heb je ook een membraan nodig. Of je moet de A55 cilinder willen plaatsen, die is weer zuiger gestuurd ipv membraan, maar die zal wel prijzig zijn. Daarnaast moet je dan ook een andere uitlaat (bochthoek) hebben.
- voor een carburateur aan de zijkant (ik neem aan rechts) heb je kunststof kappen nodig. De bevestigingssteuntjes zitten daarvan ook anders dan de metalen kappen. Als je metalen kappen hebt gaat een carburateur aan de zijkant (dellortho SHA) niet zonder meer passen.
Bedankt. Vandaag eindelijk tijd gehad. Na de bobine rechtstreeks te hebben aangesloten helaas nog geen vonk. Vervolgens vliegwiel verwijderd en toen zagen we dat het nokje van de contact punten af was die tegen de ovale nok van het vliegwiel moet komen en voor open en dicht zorgt. Deze vervangen en zie daar, een mooie Vonk. Maar nu het volgende. Ik wil de bougie er weer indraaien maar dit is een bougie met lange schacht. En ik lees nergens dat er een lange schacht in Tomos moet behalve in een a55. Welke bougie moet er in een S25 ei cilinder?Jij hebt een grondplaat die met 3 boutjes tegen het carter zit, de nieuwere elektrische ontsteking zit maar met 2 boutjes vast en daar zitten de sleuf gaten op een andere plaats en past dus niet.
Als je een ontsteking hebt met contactpunten moet het vliegwiel natuurlijk een oploop nok hebben anders gaan de punten niet open.
Dus je kunt niet alles zo maar uitwisselen.
Thanks. Dan hoop ik dat de zuiger geen schade heeft en de vorige eigenaar deze bougie alleen heeft gebruikt om te kijken of de andere stuk was. Of zou hij de zuiger niet raken met lange schacht? Wordt vervolgd. Nogmaals bedankt.Gewoon een NGK B6HS, Champion L86c of Bosch W7AC.
Duidelijk. Maar punt is dat ik er een bougie uit haal met lange schacht maar er moet volgens mij 1 in met korte schacht.Lange schacht houdt in dat de schroefdraadlengte langer is. Als je een korte schacht eruit hebt gehaald, moet er ook weer zo een in anders tikt de kop van de zuiger de bougie aan en drukt de electroden dicht of erger, drukt de bougie een gat in je zuiger.
Andersom heb je een slechte ontbranding en vervuil je de schroefdraad in de kop waardoor tzt de lange schacht niet meer gemonteerd kan worden.
Daar ben ik bang voor. Tenzij iemand kan bevestigen dat de S25 met ei cilinder was uitgevoerd met bougie met lange schacht maar ik kan dat nergens vinden. Vandaar mijn vraag. Maar ik zal voordat ik hem probeer te starten de kop verwijderen om te kijken.Dan heeft iemand die geen verstand van tomosjes heeft er de verkeerde erin gedraaid.
Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 62 gasten