Daar mag het wel iets vettig zijn naar een tijdje rijden, komt er gelijk met het starten al benzine uit lopen dan lijkt het erop dat het membraan niet afsluit en dus het mengsel terug blaast.wat mij ook opviel is dat als ik hem probeer aan te trappen met de normale cabarateur erop dat er bezine uit de lucht inlaat loopt (waar hij is aangesloten op het lucht filter) en er komt ook brandstof mengsel weer uit. dus hij krijgt wel brandstof denk ik.
ja maar hij loopt toch gewoon op normale benzine en zo ver ik weet is Euro 95 normale benzine. wat moet ik dan er dan in gooien?
Daar mag het wel iets vettig zijn naar een tijdje rijden, komt er gelijk met het starten al benzine uit lopen dan lijkt het erop dat het membraan niet afsluit en dus het mengsel terug blaast.
Euro 95 E10 is niet best voor je Tomos en is dus om problemen vragen.
Mij is het nog niet duidelijk, lekt de carb benzine of blaast hij het aangezogen mengsel terug in het luchtfilter.ja maar hij loopt toch gewoon op normale benzine en zo ver ik weet is Euro 95 normale benzine. wat moet ik dan er dan in gooien?
Daar mag het wel iets vettig zijn naar een tijdje rijden, komt er gelijk met het starten al benzine uit lopen dan lijkt het erop dat het membraan niet afsluit en dus het mengsel terug blaast.
Euro 95 E10 is niet best voor je Tomos en is dus om problemen vragen.
Er komt idd bij het eerste aantrappen al meteen best veel benzine uit de cabarateur (in mengsel staat en vloeibare staat).
maar u stelt dus voor dat het membraan lek is?
Ja ik zie inderdaad mengsel terug geblazen worden in het luchtfilter. En de carb lekt nu omdat het rubberen ringetje om het schroefje bij het brandstof filter kapot is gegaan maar dat kan ik wel makkelijk fixen.Mij is het nog niet duidelijk, lekt de carb benzine of blaast hij het aangezogen mengsel terug in het luchtfilter.ja maar hij loopt toch gewoon op normale benzine en zo ver ik weet is Euro 95 normale benzine. wat moet ik dan er dan in gooien?
Daar mag het wel iets vettig zijn naar een tijdje rijden, komt er gelijk met het starten al benzine uit lopen dan lijkt het erop dat het membraan niet afsluit en dus het mengsel terug blaast.
Euro 95 E10 is niet best voor je Tomos en is dus om problemen vragen.
Er komt idd bij het eerste aantrappen al meteen best veel benzine uit de cabarateur (in mengsel staat en vloeibare staat).
maar u stelt dus voor dat het membraan lek is?
Wat gebeurt er bv als je de benzinekraan open laat staan....lekt de carb dan.
Ja goede, ik ga dat morgen proberen.Heb je al het membraan gecontroleerd want daar geef je helemaal geen antwoord op.
Zuiger omhoog zetten zodat de inlaat goed open is en aan het spruitstuk zuigen, als het membraan goed afsluit lukt dat NIET...lekt hij dan kun je wel lucht aanzuigen.
Een zuiger wordt zwart door de verbranding en dat is normaal.
De bougie moet er een zijn met korte schacht...korte draad, welk merk en type bougie heb je?
Voor de zuiger omhoog te zetten hoeft de kop er niet af, bougie eruit en bv een schroevendraaier voelen waar de zuiger is en dan heel rustig de kickstarter iets omlaag drukken om de zuiger te verplaatsen..hij hoeft niet precies op de millimeter boven te zijn.
Dan rustig zuigen aan het spruitstuk, het membraan is zeg maar een terugslag klep die dicht hoort te zijn dus je kunt geen lucht aanzuigen als het klepje goed afsluit...lukt dat wel dan lekt dat klepje.
Klepje heet het membraan en zit tussen het spruitstuk en cilinder, dit dingetje https://www.tomoshop.nl/index.php?route ... h=membraan
Ja dat zou best kunnen, ik ga het blok er gewoon af halen. Als inderdaad het membraan nog goed is dan ga ik hem helemaal uit elkaar halen. Ik ga er dan denk ik ook maar meteen een revisie van maken want hij heeft meer dan 12000 km op de tellen.Ik vermoed dat de krukas keerringen behoorlijk lek zijn en daardoor zuigt hij geen lucht aan door het spruitstuk en carb, anders had hij wel goed op remmenreiniger moeten reageren als je dat door de luchtinlaat van de carb spuit...spul verdampt namelijk als een gek en brandt dus ook zeer goed.
Normaal als je wat remmenreiniger onder de gasschuif door spuit start hij al voor een paar tellen...dan hoeft er zelfs geen benzine in de carb te zitten.
Er zit een nieuwe bougie in van NGK, ook de bougie kabel is van NGK. Er ze zien er allebij nieuw uit.Ik zou toch eerst even een andere bougie proberen omdat je schrijft dat die pik zwart was, bougie kan buiten de cilinder soms goed vonken maar in de cilinder onder compressie kan de vonk slecht zijn.
Weet je welke maat sproeier er in de carb zit, en gaat het over een brom of snor?
En uit mn hoofd zat er 56 sproeier op.Ik zou toch eerst even een andere bougie proberen omdat je schrijft dat die pik zwart was, bougie kan buiten de cilinder soms goed vonken maar in de cilinder onder compressie kan de vonk slecht zijn.
Weet je welke maat sproeier er in de carb zit, en gaat het over een brom of snor?
Gebruikers op dit forum: Semrush [Bot] en 59 gasten