Mijn Tomos setup:
Cilinder: 50cc Airsal
Cilinderkop: gevlakte hd kop
Zuiger (mits 50cc): airsal ( zat bij de airsal 50cc kit )
Onsteking stand: brom
Spruitstuk: 15mm
Luchtfilter: powerfilter
Carb: 15/15
Sproeier: 70
Uitlaat: 26mm speedy
Twv: 26-28
Topsnelheid: ???
Hoi,
Ik heb een probleem met mijn tomos en kom er maar niet uit.
Als ik met mijn tomos optrek naar mijn top of even kort op mijn top rij ( +/- richting de 50km/h op de teller dus zal +/- 45 km/h zijn ) dat valt ie heel kort even weg en na een tel ofzo pakt ie weer door tot dat punt etc etc. Het probleem is dus dat ik geen valse lucht kan vinden. Ik heb spruitstuk, voetpakking, koppaking, bougie, membraan gehad. Bij membraan moet ik met deo echt 5 seconden er goed opspuiten dan valt ie uit. Is dat dan toch valse lucht?
Ook om goed te vermelden is dat als ik vol gas geef terwijl hij op zijn standaard staat hij dus vlot de toeren in gaat maar ik kan dan dus ook niet vol gas houden. Als ik vol gas geef dan gaat hij in zijn toeren valt heel kort weg, gaat weer ik zijn toeren valt weer heel kort weg etc etc. Terwijl je hier gewoon simpel vol gas moet kunnen geven en dat hij dan mooi blijf draaien zonder weg te vallen.
Nu lijkt mij het dat hij of teveel toeren maakt ( alleen dacht dat dit met de tandwielverhouding 26-28 geen probleem moest zijn ).
Of dat het membraan ( standaard membraan ) het niet aan zou kunnen.
Of de zuiger/cilinder maakt zoveel compressie dat hij bij dat toerenaantal gwn zijn druk niet kwijt kan.
Ik heb al getest om zonder tankdop te rijden, maar dan blijft het probleem aan. Tank trekt dus niet vacuum.
Daarnaast zal het aan de sproeier ook niet liggen. Heb sproeier 64 t/m 78 geprobeerd. Ohja en de squish is een goeie milimeter dus zou ook geen probleem moeten zijn.
Daarnaast vind ik het vreemd dat als ik met een standaard ontgrensd luchtfilter wil proberen de setup te maken dan is hij helemaal niet vooruit te branden. Ik heb daarmee tot sproeier 64 geprobeerd, dan trek hij voor geen meter en stottert ie. Oftewel sproeier te groot ( bougie was toen ook zwart ). Kan dit verschil tussen power en standaard filter zo groot zijn? Echter zie ik hem met standaard filter nooit 50 rijden zo.
Misschien valt dit probleem te verhelpen als het 1e probleem verholpen is dat ik geen vol gas kan rijden en geven als die op jet standaard staat.
Iemand enig idee wat het kan zijn of me kan helpen ben echt ten einde raad wat ik nog kan doen of wat het kan zijn..