Het vraag teken veertje heeft meer te doen met het schakelen tussen de eerste en de 2de versnelling toch?Als hij bokt met het wegrijden is vaak het vraagtekenveertje gebroken.
Dan heb ik inderdaad imitaties sproeiers.Imitatie sproeiers zijn 2 a 3 maten kleiner dan de echte dell sproeiers met het inc logo erop...dus kijken of er het inc logo op staat.
Ik heb nu een NGK b5hs geplaatst en het was inderdaad meteen goed.Een NGK b7hs is te koud, die gebruik je pas bij een snelle cilinder die veel meer toeren maakt....dus zeker niet in een snor.
Nou, de schroefjes daarvan zijn helemaal doorgedraaid dus dat zal nog wel even een karwijtje worden, maar ga ik zeker doen.Olie controleren is hooguit 1 min werk.
Een deo test doen ook.
Wanneer je achteruit loopt en de aandrijving loopt zwaar of zoals je aangeeft "bokt", zou ik naar de remveer in de bak kijken. Die kan niet goed in de uitsparing zitten, verbogen of gebroken zijn.Het vraag teken veertje heeft meer te doen met het schakelen tussen de eerste en de 2de versnelling toch?Als hij bokt met het wegrijden is vaak het vraagtekenveertje gebroken.
Hij bokt met name stationair en dat wordt erger als je achteruit loopt ermee.
Dat ga ik zeker een keer checken dan!
Wanneer je achteruit loopt en de aandrijving loopt zwaar of zoals je aangeeft "bokt", zou ik naar de remveer in de bak kijken. Die kan niet goed in de uitsparing zitten, verbogen of gebroken zijn.
Goed om te weten.Vwb het vraagtekenveertje: Die zorgt voor de soepele overgang tussen 1 en 2 maar ook dat de 1e versnelling wordt ingeschakeld bij stilstand of langzamer rijden dan de 2e versnelling aan kan. Het is een centrifugaal koppeling. Wanneer de aandrijving niet inschakelt of "uit de versnelling" schiet kan dit te meken hebben met een te slap of gebroken vraagtekenveertje of ingenstelde rollenkooi.
Die heb ik er inderdaad er nog opzitten. En ik merk inderdaad weinig verschil behalve wat meer trekkracht.Als er nog een snor zuiger in zit heeft een grotere carb weinig zin.
Dit gaat ook zeker wel lukken. Alleen niet op de huidige locatie. Daar moet ik het doen met een goedkoop ikea gereedschap setje aangevuld met een paar pijpsleutels en imbus sleutels.Olieniveau boutje is simpel te verwijderen, netje in het midden van de bout een gaatje boren van 2 mm, daarna opboren naar 6mm top de kop van de bout eraf breekt...dan zit er geen spanning meer op de draad van het boutje wat nog in de deksel zit, daarna met boor 3,5mm het gaatje in het boutje opboren en hij gaat draaien en komt in het blokje te liggen.
Deksel verwijderen een boorsel en boutje verwijderen.....of eerst de deksel verwijderen en dan pas gaan boren in het boutje, grote lekbak voor de olie eronder zetten anders wordt je vloer er niet mooier op.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 56 gasten