Dat zei mijn man ook al maar hoe kan je dan wel die beginklik horen en hoe kom je daar achter of het aan de accu of iets anders ligt?Een nieuwe accu geplaatst en hij heeft het toen een paar keer gedaan maar het starten ging erna steeds moeilijker.
Lijkt wel of de accu niet opgeladen wordt.
Hij is er opgeladen in gegaan en toen heeft hij het wel een paar keer gedaan.Iemand met een auto en startkabels is dan wel even handig, als hij dan wel goed start is je accu leeg.
Of de accu opladen en kijken of hij dan weer goed start.
Hij is er opgeladen in gegaan en toen heeft hij het wel een paar keer gedaan.Iemand met een auto en startkabels is dan wel even handig, als hij dan wel goed start is je accu leeg.
Of de accu opladen en kijken of hij dan weer goed start.
Er wordt meermalen en suggestie gedaan waar je totaal niet op ingaat.Lijkt wel of de accu niet opgeladen wordt.
Dat zal dan via de auto moeten want ik heb geen lader en ook geen meter,ben een leek op dat gebied.Hij is er opgeladen in gegaan en toen heeft hij het wel een paar keer gedaan.Iemand met een auto en startkabels is dan wel even handig, als hij dan wel goed start is je accu leeg.
Of de accu opladen en kijken of hij dan weer goed start.Er wordt meermalen en suggestie gedaan waar je totaal niet op ingaat.Lijkt wel of de accu niet opgeladen wordt.
Heb je gecheckt of de accu laadt bij draaiende motor? Laadspanning moet ergens tussen 13 en 14 volt zijn.
Kun je je accu opladen met een lader? Kun je eens proberen met startkabels vanaf bijv. een auto
Excuses, wegens omstandigheden niets meer mee gedaan.
Nu wel en de accu laadt op d.m.v. acculader en dan start hij gewoon en ook de claxon werkt weer
Heb je gecheckt of de accu laadt bij draaiende motor? Laadspanning moet ergens tussen 13 en 14 volt zijn.
Hoe en met wat doe ik dit?
Hier op het forum ook al verder gezocht waar iemand het ook over de zekering had maar die kan ik onder het zadel en onder de kap zijkant niet vinden.
Bedankt voor je reactie.De zekering is niet kapot anders kun je hem niet starten en werken knipperlichten-remlicht en claxon ook niet.
Multimeter op gelijkspanning (dc) zetten.
Rode kabel op de plus van de accu.
Zwarte op de min van de accu.
Multimeter zal met een volle accu rond de 12,5 volt aangeven (motor uit).......Tomos starten en wat gas geven en de multimeter moet 13 a 14 volt aangeven.....dan wordt de accu geladen en dat werkt volgens mij bij jouw niet.
Stekker van de spanningsregelaar halen en kijken of er geen oxidatie-roest in zit.....dit ding https://www.tomos-parts.nl/spanningsreg ... os-product
Top, bedankt voor de tip.Het hoeft geen dure te zijn want het komt niet op 0,01 volt.
Of misschien heeft iemand uit je vrienden groep er een die je ff mag gebruiken.
Deze is bv al goed genoeg https://www.bol.com/nl/nl/p/digitale-mu ... oductTitle
Zie met uitvergroten dat er zoiets onder het zwarte blokje zit waar volt en mee cijfers en letters op staan,is dat het misschien?Had vanmiddag een foto gemaakt maar ziet de stekker er hier anders uit want het metaalkleurige ding van je link zie ik niet.
Oké dan zit ik goed,er zit wel heel veel bedrading van wat mijn man van vroeger gewend is.Jep, die hoort helemaal in het kunststof blokje te zitten, kan zo alleen niet zeggen waarvoor hij dient omdat je niet kunt zien waar hij heen gaat en waar hij op aangesloten is.
Gebruikers op dit forum: Bing [Bot], Google [Bot] en 57 gasten