Even een update!
Vorige maand een warmloper gehad en was het dus even einde oefening. Toen ik de brommer eindelijk thuis had kon ik de schade opnemen.
Zuiger finaal gesmolten tegen de cilinder, kromme krukas en een koppeling die niet lager nog te gebruiken was.
Gelukkig had ik een MetraKit 65cc liggen die door een vriend van me zeer creatief was bewerkt met een dremel. Een nieuwe krukas kwam samen met wat andere onderdelen van Verhoeven Revisie te Breda.
Alles weer terug opgebouwd en kon het testen beginnen. Helaas kon ik de expansie uitlaat niet kwijt omdat het een Puch cilinder is. Tijdelijk heb ik een boven langse uitlaat gemonteerd met een sigaar als demper. En ook nu weer zit de Amal 17mm op de cilinder.
De uitlaat kan zijn druk niet kwijt en lekt langs de bocht enorm veel. Maar de top ligt hoog en het verbruik aanzienlijk lager bij vergelijkbare snelheden die ik reed met de vorige setup.
Nu waren we afgelopen weekeind in Rosmalen voor een oldtimer show, en daar lag een 17"x3.5" band. Mijn huidige was na 8 jaar toch echt wel op en versleten. Alleen bleek deze niet te passen in mijn enigszins stock frame. En dus des te beter in mijn frame dat ik jullie eerder voortelde in deze topic.
Demontage...
En verder langzaam afbreken....
Frame voorzien van dikke achterband!
En het idee om een hardtail te bouwen ontstond hier!