Berichtdoor C. van Klaveren » 20 dec 2008 22:44
Waarde Koena3,
Ik heb je eerste verhaal gelezen.
En ik wil je best op weg helpen, maar ook eerst behoeden voor misstappen die je niet makkelijk hersteld.
Maar als eerste adviseer ik, type eerst je vraagstelling in Word, dan zie je de onjuistheden in je vraagstelling zelf ook. Dat voorkomt dat men een verkeerd beeld van iemand krijgt.
En het is dan duidelijker te begrijpen wat je bedoelt.
Vervolg:
Waar ik je voor wil behoeden is het volgende; Als je aan een uitlaatpoort gaat vijlen of dremelen verlies je altijd koppel en Pk`s bij het lage toerental. En dat is als je aan het begin staat van “sneller machen” erg vervelend.
Tenzij je precies weet wat je doet en van te voren weet wat het resultaat zal zijn.
Zeker als je naar boven vijlt of dremeld raak je koppel en Pk`s kwijt. Voor een deel komt dat wel wat terug bij het hogere toerental. (In jou geval als hij op de standaard staat of als je met een harde wind in je rug rijdt)
Als je hem sneller wil laten optrekken zal je er eerst meer pk`s in moeten brengen bij een laag toerental. [ Tenzij je de koppeling veren een paar centimeter in gaat korten ] {Dan moet je wel in de complete Snor-setting blijven rijden. Dan trekt hij er ook aan als een gek, alleen dan rijdt hij maar 25 km p\u}
Gelezen hebbende, dat jij op dit moment 40 km nog voldoende vindt (niks mis mee) en vlot op wil trekken moet je zeker niet aan je uitlaat werken.
Voor de goede orde zei gemeld: Mijn vrouw d`r Tomosje loopt met onbewerkte cilinder in ene lijn naar de 50 – 55 km p\u en hij trekt als een lier.
Natuurlijk heb ik het e.e.a. verfijnt aangepast zoals de gebruikelijke dingen. T.w. de carb. van 9 naar 12mm gebracht, de prop uit het spruitstuk gehaald, de ontsteking vroeger gezet, Bromkop, gewone bromuitlaat gemonteerd, 2 gaten in de zuiger geboord, atw 26 en nog wat andere kleine dingetjes.
Maar aan de cilinder is niets gedaan en hij trekt geweldig. Laat staan als er atw 33 op zou zitten. Dan loopt hij 47 – 48 Km en trekt hij er nog harder aan. [Is helemaal mooi voor moe tussen die schooljongens in bij het verkeerslicht. Scheurt dat mens van tegen de 60jr dat hele zooitje er uit, dat is echt lachen]
Dus vraagsteller, trek je plan. Ik heb je op weg geholpen en in afwachting verblijf ik met vriendelijke groet …
En als laatste tip (absoluut goed bedoeld) ga eens een week lang elke vrije tijd die je hebt het hele forumgedoe doorlezen EN ….. maak aantekeningen over dingen die je nog niet kent. Dat heb ik ook gedaan in 2005, je leert er gratis en voor niks veel van en over.
Keeshaven