• Frontpage
  • Forum
  • Wiki
  • Onderdelen Shop
  • Snelle links
    • Onbeantwoorde onderwerpen
    • Actieve onderwerpen
    • Zoek
  • V&A
  • Aanmelden
  • Registreer
  • Forumoverzicht
  • Zoek

Gl10 restauratie. KLAAR!!

Heb je nog andere gemotoriseerde voertuigen? Show ze hier!
Plaats reactie
  • Afdrukweergave
Uitgebreid zoeken
54 berichten
  • Vorige
  • 1
  • 2
  • 3
jaspervh
Vaste forummer
Berichten: 232
Lid geworden op: 15 mar 2009 19:47
  • Citeer

Berichtdoor jaspervh » 24 jun 2009 22:42

maar maakt dit iets uit als het gat niet perfect overeenkomt zoals het normaal zat?
want het gaat iets meer naar voor komen maar volgens mij is dit niet echt een porbleem aangezien het een tamelijk groot inlaatgat is
Omhoog


Erik
Vastgeroeste forummer
Berichten: 628
Lid geworden op: 27 dec 2007 15:12
  • Citeer

Berichtdoor Erik » 24 jun 2009 22:53

die uitlaat doet me denken aan een micropenis :')
te koop: viewtopic.php?f=4&t=9810&p=124863#p124863" onclick="window.open(this.href);return false;
veel onderdelen.

Mijn polini sprinter:
viewtopic.php?f=19&t=10014" onclick="window.open(this.href);return false;
Omhoog

jaspervh
Vaste forummer
Berichten: 232
Lid geworden op: 15 mar 2009 19:47
  • Citeer

Berichtdoor jaspervh » 24 jun 2009 23:17

dat kan al eens gebeuren he :lol:

maaru weet niemand dit?
maar maakt dit iets uit als het gat niet perfect overeenkomt zoals het normaal zat?
want het gaat iets meer naar voor komen maar volgens mij is dit niet echt een porbleem aangezien het een tamelijk groot inlaatgat
Omhoog

PimW
Koffie
Koffie
Berichten: 3866
Lid geworden op: 23 feb 2007 18:19
Contacteer:
Contacteer PimW
Website
  • Citeer

Berichtdoor PimW » 25 jun 2009 19:31

Voor de beste prestaties wil je alles naadloos op elkaar aansluitend hebben. Zie je spruitstuk als een deel van je inlaat traject. De benzine komt eerst via de carburateur in de luchtstroom en dan via je spruitstuk in het carter (eventueel nog via je cilinder). Als die delen niet mooi op elkaar passen heb je in dit kanaal randjes en hoekjes zitten. Deze werken vertragend en verhinderen de luchtstroom.

Kun je die gaten niet zo vijlen dat je inlaat mooi overloopt?
Omhoog

jaspervh
Vaste forummer
Berichten: 232
Lid geworden op: 15 mar 2009 19:47
  • Citeer

Berichtdoor jaspervh » 26 jun 2009 09:46

zal na het weekend eens een foto posten en dan zal je het zien.
het is een behoorlijk raar spruitstuk
Omhoog

jaspervh
Vaste forummer
Berichten: 232
Lid geworden op: 15 mar 2009 19:47
  • Citeer

Berichtdoor jaspervh » 04 jul 2009 17:09

Vraag.

de veringen die erop zitten, bestaan uit 2 delen het smalle(onder) en brede(boven)
kan ik het onderste deel van de veer spuiten, zonder dat het beschadigingen zal opleveren?
Omhoog

PimW
Koffie
Koffie
Berichten: 3866
Lid geworden op: 23 feb 2007 18:19
Contacteer:
Contacteer PimW
Website
  • Citeer

Berichtdoor PimW » 04 jul 2009 17:54

Heb je het over de voor- of achtervering? Of allebei?

Als ik zo kijk wil jij het verchroomde deel spuiten, dus aan de voorkant de binnenpoten en aan de achterkant (hoe noem je dat eigenlijk) de onderste helft van de veer? Opzich denk ik dat het geen kwaad kan, je hebt geen oliegeveerde vork met keerringen. Je moet misschien even kijken hoeveel ruimte er tussen onder en bovenkant zit want als jij gaat veren wil je niet dat je verf eraf schraapt.
Omhoog

jaspervh
Vaste forummer
Berichten: 232
Lid geworden op: 15 mar 2009 19:47
  • Citeer

Berichtdoor jaspervh » 04 jul 2009 19:29

de achterveren.

maar misschien koop ik gewoon nieuwe chroomveren. als die in prijs meevallen.
maar voorlopig ga ik ze spuiten.
Omhoog

jaspervh
Vaste forummer
Berichten: 232
Lid geworden op: 15 mar 2009 19:47
  • Citeer

Berichtdoor jaspervh » 05 jul 2009 21:51

Brommer zit bijna helemaal terug in elkaar.
maak morgen avond wel wat foto's want moet morgen om half zeven al op mijn vakantiejob zijn.
mogen maak ik de brommer ook helemaal af.
Omhoog

jaspervh
Vaste forummer
Berichten: 232
Lid geworden op: 15 mar 2009 19:47
  • Citeer

Berichtdoor jaspervh » 12 jul 2009 16:44

Klaar!!!


buiten enkele kleine dingen dan nog te doen zijn maar moet de onderdelen nog hebben
Omhoog

jaspervh
Vaste forummer
Berichten: 232
Lid geworden op: 15 mar 2009 19:47
  • Citeer

Berichtdoor jaspervh » 13 apr 2010 10:57

mijn carburateur is nu gedicht aan de vlotterkamer doormiddel van een stuk rubberband mooi in de vorm uitgesneden.
maar nu lekt mijn carburateur nog altijd aan de overloop
en ik heb geen idee hoe ik dit kan laten stoppen.
iemand een voorstel?
Omhoog

marccoef
Vastgeroeste forummer
Berichten: 596
Lid geworden op: 03 dec 2009 19:41
Locatie: Den Haag
  • Citeer

Berichtdoor marccoef » 13 apr 2010 11:53

Wel een grappig ding,
khad het alleen veeeeel anders aangepakt dan jou..
je doet alles maar voor de helft en op een beunmanier :P!
tomos; viewtopic.php?f=68&t=12737
puch; viewtopic.php?f=11&t=13085
Omhoog

jaspervh
Vaste forummer
Berichten: 232
Lid geworden op: 15 mar 2009 19:47
  • Citeer

Berichtdoor jaspervh » 13 apr 2010 13:04

ben ik ook achtergekomen :D
al de kappen gaan er af
stickers worden gezocht of laat ik maken.
wordt weer terug in een mooie gele kleur gespoten
heb een originele uitlaat gekocht. Die blinkende kappen heb ik eraf gedaan.
kader staat netjes. wel roest maar is opgelost met een beetje staalwol dus is oppervlakkig.
voorspatbord wordt neer uitgekeken aangezien er gaten in zitten.

en als dit klaar is zal het niet meer half beun zijn denk ik :D
maar eerst wachten als ik een boete ga krijgen voor mijn andere brommer en dan ga ik investeren in deze.
enkel de carburateur is niet goed maar wil geen nieuwe kopen omdat ik vind dat zo een brommer standaard moet blijven.
wat vindt jij er zo beun aan dan?
Omhoog

Gebruikersavatar
Sebastiaankl
Vaste forummer
Berichten: 310
Lid geworden op: 11 jan 2009 20:01
Locatie: Delft
  • Citeer

Berichtdoor Sebastiaankl » 13 apr 2010 16:08

Als de pakking van de vlotterkamer gewoon goed is en goed zit, dan ligt het waarschijnlijk aan de vlotter/vlotternaald zelf.
Die zorgt er dan niet voor dat de benzinetoevoer stopt zodra de vlotterkamer vol zit, en dus zal hij overstromen.
M'n Tomosje!
-Rereviseerd blok, spoelers opmaat voor 65cc
-65cc Airsal, inlaat en uitlaat bewerkt
-65cc Puch HD kop
-Proma GP
-15mm DO+Gaasfilter
-Beide koppelingsveren 1.5cm ingekort
-Leren koppelingsvoering
-TWV 26-24
Omhoog


Plaats reactie
  • Afdrukweergave
54 berichten
  • Vorige
  • 1
  • 2
  • 3

Terug naar “Andere voertuigen”

Ga naar
  • Tomosforum Wiki
  •    TomosWiki
  •       wiki
  •    Kenteken/keuring & Verzekeringen
  • Galerij
  •    Straat Tomossen
  •    Sprinters/racers
  •       Crossers
  •    Specials
  •    Andere voertuigen
  • Techniek
  •    Beginners
  •       Vet Hard Optrekken
  •    Algemeen
  •    Afstellen
  •    Opvoeren
  •       Uitlaten
  •    Uiterlijk
  •    Elektra
  •    English/ Deutsch Forum
  • Pro Forum
  • Tomos Forum
  •    GrandCafé
  •    Nieuws & Mededelingen
  •    Feedback
  •    Meetings
  • Archief
  •    Archief
  •       Tomos FAQ
  •          Algemeen / Onderhoud
  •          Motorisch
  •          Opvoeren / Tuning / Begrenzers
  •          Elektra / Ontsteking
  •          Uiterlijk
  •          Wetgeving
  •          Website
  •       Exploded views
  • De Markt
  •    Te koop (complete brommers)
  •    Te koop (onderdelen)
  •    Gevraagd
  •    Diensten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast

  • Forumoverzicht
  • Alle tijden zijn UTC+02:00
  • Verwijder cookies
  • Contact



Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBB.nl.