• Frontpage
  • Forum
  • Wiki
  • Onderdelen Shop
  • Snelle links
    • Onbeantwoorde onderwerpen
    • Actieve onderwerpen
    • Zoek
  • V&A
  • Aanmelden
  • Registreer
  • Forumoverzicht
  • Zoek

Snorkop

In dit gedeelte kan je algemene vragen stellen over je Tomos.
Plaats reactie
  • Afdrukweergave
Uitgebreid zoeken
13 berichten • Pagina 1 van 1
Snorkop
Tomosforummer
  • Citeer

Berichtdoor Snorkop » 01 dec 2009 23:01

Hallo,

Ik was van plan om een puch hd kop te bestellen, maar toen dacht ik ik ga nog ff langs bij de bromboer
kijken hoeveel die vragen. Kwam ik daaraan zeiden ze dat je helemaal geen hd kop nodig hebt maar alleen de
koppakking er tussen uit moet halen. Kan dit kwaad volgens jullie of heeft die gast gelijk? Owja en hoezo kan je tomos in een tijd van 2 tot 3 maanden van 43 km/h naar 38 km/h zakken? want dat is dus ook aan de hand bij mij.

Alvast Bedankt.

A3 classic
Tomosforummer
  • Citeer

Berichtdoor A3 classic » 01 dec 2009 23:27

Als er nu een snorkop op zit heeft het weglaten van de paking niet heel veel nut en was ik voor de gewone bromkop van Tomos gegaan. Hen je een bromkop kun je die afvlakken.

welke uitlaat heb je erop en welke brandstof gebruik je?
Truttig Onbenullig Motorisch Opgevoerd Schroot

shadowranger
Forum Admin
Forum Admin
  • Citeer

Berichtdoor shadowranger » 01 dec 2009 23:42

Die verlaging van de snelheid kan m zitten in het dichtkolen van je uitlaatdemper. Remedie, ontkolen.
Tomos A3 DG (1989) ei-cilinder, Encarwi sproeier 50, gaasfilter (50km/uur)

Ik ben niet altijd aanwezig op het forum. Heb geduld indien er dringende vragen zijn

Sugi
Vaste forummer
  • Citeer

Berichtdoor Sugi » 02 dec 2009 00:27

Hallo,

Ik was van plan om een puch hd kop te bestellen, maar toen dacht ik ik ga nog ff langs bij de bromboer
kijken hoeveel die vragen. Kwam ik daaraan zeiden ze dat je helemaal geen hd kop nodig hebt maar alleen de
koppakking er tussen uit moet halen. Kan dit kwaad volgens jullie of heeft die gast gelijk? Owja en hoezo kan je tomos in een tijd van 2 tot 3 maanden van 43 km/h naar 38 km/h zakken? want dat is dus ook aan de hand bij mij.

Alvast Bedankt.
Het idee van een puch HD kop is dat je de compressie verhoogt door de verbrandingsruimte kleiner te maken. De koppakking tussen je kop en cilinder uithalen kan, je krijgt iets meer compressie maar er bestaat dan ook de kans dat je kop dan niet meer helemaal goed afsluit met als gevolg een verlies aan compressie. Een puch hd kop heeft een verbrandingsruimte die vele malen kleiner is dan die van een snortomos, zelfs nog kleiner dan die van een afgevlakte bromkop, het heeft dus weldegelijk zin om er een puch hd kop op te zetten.

Timo
Forum Admin
Forum Admin
  • Citeer

Berichtdoor Timo » 02 dec 2009 20:26

Idd, puch HD kop is veel beter dan je pakking weghalen.

Veel meer compressie en het sluit allemaal wat beter aan. En voor de prijs van 20 euro hoef je het ook niet te laten.

De schoften van Tomos vragen voor een originele tomos HD kop 50 euro, en die is veel slechter qua prestaties.

Mr. Horsepower
Diehard
  • Citeer

Berichtdoor Mr. Horsepower » 02 dec 2009 21:08

Hallo,

Alvast Bedankt.
Het idee van een puch HD kop is dat je de compressie verhoogt door de verbrandingsruimte kleiner te maken. De koppakking tussen je kop en cilinder uithalen kan, je krijgt iets meer compressie maar er bestaat dan ook de kans dat je kop dan niet meer helemaal goed afsluit met als gevolg een verlies aan compressie. Een puch hd kop heeft een verbrandingsruimte die vele malen kleiner is dan die van een snortomos, zelfs nog kleiner dan die van een afgevlakte bromkop, het heeft dus weldegelijk zin om er een puch hd kop op te zetten.
Over dat een compressieruimte van een hd-kop kleiner is dan een afgevlakte bromkop ben ik het niet met je eens. Licht er natuurlijk maar net aan hoeveel de kop is afgevlakt. Ik heb mij afgevlakte bromkop vergeleken met een hd-kop, en mijn compressieruimte was wel degelijk kleiner. :wink:
In bezit:
*Zip 2000, 4-takt snor
*Honda MT5, Airsal 70, 20mm D'O etc.
*Volkswagen Golf MKII CL '91.
*Tomos A35 [Under Contruction]

Ex:
*Stuk of 15 Tomosjes
*Pitbike 110cc
*Puch Maxi
*3 minibikes
*Gilera Citta
Vast nog wel wat vergeten...

rikvg
Vaste forummer
  • Citeer

Berichtdoor rikvg » 02 dec 2009 23:19

van een snorkop de pakking weghalen scheelt ook echt bijna niets, en met een hd kop vergeleken al helemaal niets.

pakking weghalen scheelt alleen iets in het optrekken
Setup:
-65cc DMP snel
-Bullet chroom
-15/15 Dellorto
Mallosi v1 klep membraam.
Snorkop: maximaal afgevlakt

Snelheid: 74,3 km/u

Uiterlijk:
DMP Carbon voorkapje.
32 cm Chrome vering
Chrome achterbrug
kappen custom paint
Demper kleur frame

Snorkop
Tomosforummer
  • Citeer

Berichtdoor Snorkop » 03 dec 2009 17:40

Die verlaging van de snelheid kan m zitten in het dichtkolen van je uitlaatdemper. Remedie, ontkolen.
Ik heb een bullit-uitlaat. Hoe moet ik die ontkolen dan? en iemand vroeg welke brandstof ik gebruik. Ik weet niet wat je daarmee bedoelt.

shadowranger
Forum Admin
Forum Admin
  • Citeer

Berichtdoor shadowranger » 03 dec 2009 22:50

Je uitlaatpoort (waar de uitlaat op de cilinder zit) kan dichtslibben door koolaanslag. Dat is het resultaat van de verbranding van 2-takt mengsmering. Schoonmaken kan door met een kleine schroevendraaier de overmatige koolaanslag weg te krabben. Hetzelfde geldt voor de uitlaat zelf. Je kan hem ook uitbranden. Ik meende dat daar zelfs een FAQ voor is.

Vwb je vraag over brandstof: Je kan rechtstreeks mengsmering tanken aan de pomp, zelf mengen in verhouding 1:50 of middels een aparte tank met 2-takt mengsmeringolie en in je gewone tank euro95 rijden. 't Is maar hoe oud je Tos is en als je zelf mengt je de verhouding respecteert.
Tomos A3 DG (1989) ei-cilinder, Encarwi sproeier 50, gaasfilter (50km/uur)

Ik ben niet altijd aanwezig op het forum. Heb geduld indien er dringende vragen zijn

PimW
Koffie
Koffie
Contacteer:
Contacteer PimW
Website
  • Citeer

Berichtdoor PimW » 03 dec 2009 23:13

Krabben deed ik (zeker int begin) met een houtje. Dan zul je niet zo snel dingen beschadigen. Krast wel moeilijker...

Snorkop
Tomosforummer
  • Citeer

Berichtdoor Snorkop » 06 dec 2009 20:19

Als er nu een snorkop op zit heeft het weglaten van de paking niet heel veel nut en was ik voor de gewone bromkop van Tomos gegaan. Hen je een bromkop kun je die afvlakken.

Ik heb er dus een bullit onder liggen. En ik kan bij het tankstation tanken, maar volgens mij is dat 1:25 dus ik ga vanaf nu zelf mixen 1:40. Wat voor olie gebruiken jullie trouwens?

Frnk93
Vaste forummer
  • Citeer

Berichtdoor Frnk93 » 06 dec 2009 22:05

volgens mij is 1:50 het enige wat je zo kan tanken, dit is ook wat in je tomos hoort voor zover ik weet
Mijn Yamaha TZR
viewtopic.php?f=11&t=13976&p=222454#p222454
Mijn Tomos
viewtopic.php?f=68&t=20568
Mijn Derbi Senda
nog geen topic van gemaakt

Sugi
Vaste forummer
  • Citeer

Berichtdoor Sugi » 06 dec 2009 23:45

Ik heb er dus een bullit onder liggen. En ik kan bij het tankstation tanken, maar volgens mij is dat 1:25 dus ik ga vanaf nu zelf mixen 1:40. Wat voor olie gebruiken jullie trouwens?
Ik mix 1:50 met de goedkoopste olie die ik bij de Action kon vinden, heb er een reis van 2300km mee gedaan naar Zweden en terug (wat een paar keer meer dan 8 uur rijden op een dag betekende met maar korte pauzes en dus een altijd hete motor) en heb geen last van koolaanslag of iets.

Plaats reactie
  • Afdrukweergave
13 berichten • Pagina 1 van 1

Terug naar “Algemeen”

Ga naar
  • Tomosforum Wiki
  •    TomosWiki
  •       wiki
  •    Kenteken/keuring & Verzekeringen
  • Galerij
  •    Straat Tomossen
  •    Sprinters/racers