• Frontpage
  • Forum
  • Wiki
  • Onderdelen Shop
  • Snelle links
    • Onbeantwoorde onderwerpen
    • Actieve onderwerpen
    • Zoek
  • V&A
  • Aanmelden
  • Registreer
  • Forumoverzicht
  • Zoek

snel heulp nodih

In dit gedeelte kan je algemene vragen stellen over je Tomos.
Gesloten
  • Afdrukweergave
Uitgebreid zoeken
77 berichten
  • Vorige
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
Speeddragon
Tomosforummer

Berichtdoor Speeddragon » 08 apr 2010 10:55

een achterbrug werkt zo

busjes vast in het frame daarin zit weer een ronde bus (die kan gewoon niet vastzitten anders kan je je achterbrug niet meer bewegen naar boven en naar beneden. en die wordt weer vastgezet met die lange bout). maar zolang de achterbrug erop zit dan zit die ronde bus dus klem, die kan er ook niet uit. zou je de kop van je lange bout erafhalen en dan de achterbrug erafhalen
dan gaat de bout samen met de ronde bus er zo uit. Het gebeurt wel eens vaker dat de lange bout vast zit geroest aan de binnenste bus. dan krijg je hem er niet af omdat de bus nog wel draait met het frame maar hij toch vastzit.

en als je niet tevreden bent met de antwoorden van mensen zeg dat dan niet steeds en post toch weer ;), je maakt het zelf chaotisch hoor we willen je dolgraag helpen.

tim_11
Vaste forummer

Berichtdoor tim_11 » 08 apr 2010 15:51

een achterbrug werkt zo

busjes vast in het frame daarin zit weer een ronde bus (die kan gewoon niet vastzitten anders kan je je achterbrug niet meer bewegen naar boven en naar beneden. en die wordt weer vastgezet met die lange bout). maar zolang de achterbrug erop zit dan zit die ronde bus dus klem, die kan er ook niet uit. zou je de kop van je lange bout erafhalen en dan de achterbrug erafhalen
dan gaat de bout samen met de ronde bus er zo uit. Het gebeurt wel eens vaker dat de lange bout vast zit geroest aan de binnenste bus. dan krijg je hem er niet af omdat de bus nog wel draait met het frame maar hij toch vastzit.

en als je niet tevreden bent met de antwoorden van mensen zeg dat dan niet steeds en post toch weer ;), je maakt het zelf chaotisch hoor we willen je dolgraag helpen.
hallo,
ja ik begrijp jullie antwoorden maar ik heb net weer geprobeerd als ik er een sleutel op zet hij draait ook niet geen een kant op!
maar ik ga zo ff naar lokale brommerboer en ff vragen wat hun mij adviseren als hun zeggen kom maar hier doen we ff met luchtsleutel dan moet het tog zo lukken?
drink als een man, ga knock out als een man, of wil je dat ik 1tje op je bek ram

tim_11
Vaste forummer

Berichtdoor tim_11 » 08 apr 2010 16:22

een achterbrug werkt zo

hallo,
ben net naar brommerboer geweest die zeggen ja met luchtsleutel is alleen maar brut geweld als die dan afbreek ben je nog verder va huis hij zei veel kruipoli laa maar 1 dag staan en probeer dan maar met sleutel te bewegen kijk allemala wel anderes kan denk ik het frame weg flikkeren of niet:S
drink als een man, ga knock out als een man, of wil je dat ik 1tje op je bek ram

Sugi
Vaste forummer

Berichtdoor Sugi » 08 apr 2010 16:25

Je hebt altijd nog mogelijkheden zoals uitboren, maar wat leuk dat de bromboer hetzelfde zei als de mensen hier, veel wd-40, wachten en nog eens proberen

tim_11
Vaste forummer

Berichtdoor tim_11 » 08 apr 2010 17:17

Je hebt altijd nog mogelijkheden zoals uitboren, maar wat leuk dat de bromboer hetzelfde zei als de mensen hier, veel wd-40, wachten en nog eens proberen
hallo,
ja maar veel wd 40 is al lang gebruikt bijna een hele bus maar ik heb wel een beetje geslagen dan komt wel aan de andere kant nu dat busje er een stukje uit dus weet niet wat nu moet doen doorslaan of w8ten want ik kan in ieder geval niet meer de schroef op het schroefdraad doen die is kapot geslagen een klein beetje dan
nu???

Enzyme88
Tomosforummer

Berichtdoor Enzyme88 » 08 apr 2010 17:51

Holy f*ck! al 4 pagina's :') .
M'n Sprintertje! viewtopic.php?f=68&t=13258

70cc
44mm Hogedrukkop
17.5mm Dellortho
Opmaat Carters

tim_11
Vaste forummer

Berichtdoor tim_11 » 08 apr 2010 17:57

Holy f*ck! al 4 pagina's :') .
ja 4 pagina ja maar als ik hem er niet uit krijg blijf ik doorvragen wat ik nog meer kan doen hij moet er tog uitkunnen luchtsleutel niks lukt en slaan sla ik strax alleen maar de schroef naar de klote!

gr

fllex
Vaste forummer

Berichtdoor fllex » 08 apr 2010 18:01

probeer dan gewoon een mega hefboom :P

sleutel vast schroeven op een sterke plank ofzo
je kan wel doorvragen maar met tekst kun je geen bout loskrijgen

zet je brommer in een bak met cola (wel wat cola nodig)
Tomos 65cc

Enzyme88
Tomosforummer

Berichtdoor Enzyme88 » 08 apr 2010 18:01

Ik geloof er geen zak van.

Als jij de bout goed onderspuit met WD-40,een keer goed laten schrikken met de luchtsleutel tik je hem er zo uit. Had ik ook.

70cc
44mm Hogedrukkop
17.5mm Dellortho
Opmaat Carters

tim_11
Vaste forummer

Berichtdoor tim_11 » 08 apr 2010 18:53

Als jij de bout goed onderspuit met WD-40,een keer goed laten schrikken met de luchtsleutel tik je hem er zo uit. Had ik ook.
hallo,
laat maar heb er ff goed op lopen rammen toen lukte het kan gesloten worden!
waar staat trouwens een topic over hoe je er weer een nieuwe bout en bus in moet doen hoe je dat moet doen?

Sugi
Vaste forummer

Berichtdoor Sugi » 08 apr 2010 19:06

kan jij uberhaubt iets zelf?

Tomos1992
Vaste forummer

Berichtdoor Tomos1992 » 08 apr 2010 20:10

Mijn achterbrug heb ik ook los gekregen, en geloof me, die mijne zat werkelijk muur en muur en muur vast. Er was amper beweging ik de krijgen door en door veroest.

Het volgende had ik gedaad, alles goed ingespoten met wd40, ( de moer had ik er gezaagd met en slijptol)
Toen die er af lag, had ik en sleutel nummer 19 vast gemaakt aan de bout. Ongeveer 40/50 cm lang is de sleutel, en nu draait het om kracht, geen hamer kracht maar je dient het volgende te doen

Je zorgt er voor dat de sleutel zo staat dat je er op kan staan met 1 voet, wanneer je dit hebt gedaan ga je er op staan en spring je en beetje ( niet dat je de lucht in vliegt maar dat je extra kracht op de sleutel kan zetten) Zo heb ik hem los gekregen

Timo
Forum Admin
Forum Admin

Berichtdoor Timo » 08 apr 2010 20:30

Beste TS.
Ga nou eerst eens proberen voordat je hier telkens weer gaat posten.
Volgens mij zit je te wachten tot iemand hier met een zeer gemakkelijke oplossing komt die je misschien wel uit kan voeren.
Ik kan je zeggen, die methode IS er niet. Deze 4 pagina's staan vol met handige tips hoe het eventueel zou kunnen. Mocht het écht allemaal niet werken, dan blijven er 2 dingen over:

- Naar de bromboer brengen
- Je frame weg gooien.

benno0o
Tomosforummer

Berichtdoor benno0o » 08 apr 2010 20:57

Alsnog blijven Flex ( denk ik ) en ik erbij dat je gewoon een grote hefboom moet maken want dan hoef je niet superveel kracht te zetten, Flex heeft zelfs al 2 keer een methode gegeven hoe je het in elkaar kan beunen.

- Steeksleutel 2 gaten inboren en een stevige plank/balk aanvast maken.

Heb je al geprobeerd de bout te laten schrikken ? is ook al paar keer gezegd.
- bij beide uiteinden van de bout het frame stevig verhitten ( best tegelijkertijd dus vraag iemand ) en dan proberen, door de hitte zet het frame uit.

Zoals shadowranger ook al zei:
-slijp je bout af.

misschien kan je er een andere bout tegen het uiteinde aan houden en dan met veel kracht erop meppen zodat het schroefdraad naar de kloten gaat.
In het bezit van een ORIGINEEL zundapp ks 50 ( watergekoeld )
Pagina:
Mijn zundapp Ks50 TT

en in het bezit van een tomos ( a3 ) levert meer problemen als zundapp :P

Enzyme88
Tomosforummer

Berichtdoor Enzyme88 » 08 apr 2010 21:21

misschien kan je er een andere bout tegen het uiteinde aan houden en dan met veel kracht erop meppen zodat het schroefdraad naar de kloten gaat.
Of de moer er half op draaien :wink:

70cc
44mm Hogedrukkop
17.5mm Dellortho
Opmaat Carters

ThomNec
Vaste forummer

Berichtdoor ThomNec » 08 apr 2010 21:36

Jij lult bullshit...

ik had dit ook en kan me frame wss weggooien... hij gaat met een sloophamer niet los
3 tomosjes gehad:

Tomos 1: snor 55km/h totall los
Tomos 2: Heineken met 65cc polini, yasuni c16 en ga zo maar door.. 90km/h verkocht
Tomos 3: Huidige rijdt 35 km/h en valt bijna uit elkaar

shadowranger
Forum Admin
Forum Admin

Berichtdoor shadowranger » 08 apr 2010 21:38

hallo,
laat maar heb er ff goed op lopen rammen toen lukte het kan gesloten worden!

waar staat trouwens een topic over hoe je er weer een nieuwe bout en bus in moet doen hoe je dat moet doen?
Probleem opgelost, topic close.

Vwb je andere vraag, daarover is volgens mij wel een onderwerp te vinden hoe. Ach kijk eens: viewtopic.php?f=53&t=1175

Btw, er stond ook al een FAQ over hoe een bout los te krijgen is: viewtopic.php?f=53&t=9425
Tomos A3 DG (1989) ei-cilinder, Encarwi sproeier 50, gaasfilter (50km/uur)

Ik ben niet altijd aanwezig op het forum. Heb geduld indien er dringende vragen zijn

Gesloten
  • Afdrukweergave
77 berichten
  • Vorige
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4

Terug naar “Algemeen”

Ga naar
  • Tomosforum Wiki
  •    TomosWiki