• Frontpage
  • Forum
  • Wiki
  • Onderdelen Shop
  • Snelle links
    • Onbeantwoorde onderwerpen
    • Actieve onderwerpen
    • Zoek
  • V&A
  • Aanmelden
  • Registreer
  • Forumoverzicht
  • Zoek

Recycle je ouwe snorkop

Wikiforum voor alle wikizaken.
Gesloten
  • Afdrukweergave
Uitgebreid zoeken
5 berichten • Pagina 1 van 1
Gebruikersavatar
Ping
Moderator / Marktmeester
Moderator / Marktmeester
Berichten: 1563
Lid geworden op: 16 jan 2011 18:01
Locatie: Den Haag

Berichtdoor Ping » 13 aug 2012 07:27

DSC00763.jpg
Deze cilinder zit aardig vast , de snorkop ...tja wat moet je ermee ?
DSC00779.jpg
Die schroef je tegen een plankie aan, doet er een stukje tape omheen en
Lekker zagen met mijn nieuwe aanwinst van de Lidl 8)
DSC00780.jpg
Nu heb je een rechte bovenkant
DSC00781.jpg
Best wel mooi eigenlijk
DSC00774.JPG
Grabbelt in de fraaie assortiment van de Hornbach
DSC00782.JPG
Je voegt hier nog wat leuke versieringen aan toe
DSC00783.JPG
Aan de onderkant van de vastzittende cilinder nog plaatjes met schroefdraad ,
...en jahoor werk perfekt de cilinder is los !
In de gaten ronde de Bougiegat heb ik er M8 ingedraaid , deze steunen lekker op de tapeinden
van de cilinder waar de moeren een stukje opgedraaid zijn als drukpunt.
Hier kunnen de lange M8 moeren over de M7 draad heen en rusten op de moeren.
Aan de bovenkanten van de M6 draadeinden heb ik er een contramoer onder zitten ,
nu kan ik er een ratel op zetten en beginnen met de cilinder los te trekken.
In de kop waar ik de M6 doorheen gestoken heb , heb ik overigens eerst opgeboord met een M7 boor.
Om de vastzittende cilinder aan te haken grbuik ik lange ijzeren plaatjes.
De plaatjes zijn geboord en met m6 getapped ipv moeren te gebruiken,
deze plaatjes zijn nodig om de draadeinden niet te laten schuiven,
wanneer je er spanning op zet , wil je immers dat de krachten er loodrecht op staan.
Ga je schuin dan gaan de tapeinden ook verrot.
Op de foto's zie je de plaatjes niet en ook niet dat de cilinder losgekomen is , Batterij was leeg :(

Nog even voor de duidelijkheid ... de draadeinden raken de carters niet bij het opdraaien ,
de cilinder met de plaatjes klimmen over de draadeinden omhoog !
Wel kruislings aandraaien !
Vandaar de andere 2 moeren die bovenop de cilinderkop contra tegen elkaar zitten,
met hieronder een M8 en een M6 ring.
De moeren met ring aan de onderkant van de cilinderkop is alleen om de tapeinden
als setje in de kop te bewaren.
Alle gebruikte materialen zijn RVS.

Het valt mij op dat luiheid regeert hier op het forum.
De meest simpele dingen worden gevraagd en men neemt niet eens de moeite om zelf te zoeken.
Omhoog


Gebruikersavatar
15melvin15
Diehard
Berichten: 1323
Lid geworden op: 20 okt 2011 21:14

Berichtdoor 15melvin15 » 13 aug 2012 07:33

Waarom eigenlijk RVS?
Dat gaat toch vreten als je het goed vast moet draaien.
Omhoog

Gebruikersavatar
Ping
Moderator / Marktmeester
Moderator / Marktmeester
Berichten: 1563
Lid geworden op: 16 jan 2011 18:01
Locatie: Den Haag

Berichtdoor Ping » 13 aug 2012 08:34

Ja klopt , gegalvaniseerd is hier beter voor !
Helaas heb ik die voorraad nog niet aangelegd ,
ik heb alles van RVS in huis gehaald.
Maar ik liep met dit idee in mijn kop,
en met dit sloopblok kon ik het mooi even uittesten.

De tapeinden zijn wel gegalvaniseerd.

Het valt mij op dat luiheid regeert hier op het forum.
De meest simpele dingen worden gevraagd en men neemt niet eens de moeite om zelf te zoeken.
Omhoog

Gebruikersavatar
Hardbreaktwo
Vaste forummer
Berichten: 487
Lid geworden op: 18 nov 2011 20:40
Locatie: Wijhe

Berichtdoor Hardbreaktwo » 13 aug 2012 18:28

rvs en alu is redelijk zwak dus idd beter iets sterkers ervoor gebruiken :P
maar verder wel mooi bedacht! :)
Omhoog

Gebruikersavatar
Alex..
Diehard
Berichten: 1688
Lid geworden op: 06 okt 2010 21:05
Locatie: Amsterdam

Berichtdoor Alex.. » 13 aug 2012 23:11

meesterbrein ping
Omhoog


Gesloten
  • Afdrukweergave
5 berichten • Pagina 1 van 1

Terug naar “TomosWiki”

Ga naar
  • Tomosforum Wiki
  •    TomosWiki
  •       wiki
  •    Kenteken/keuring & Verzekeringen
  • Galerij
  •    Straat Tomossen
  •    Sprinters/racers
  •       Crossers
  •    Specials
  •    Andere voertuigen
  • Techniek
  •    Beginners
  •       Vet Hard Optrekken
  •    Algemeen
  •    Afstellen
  •    Opvoeren
  •       Uitlaten
  •    Uiterlijk
  •    Elektra
  •    English/ Deutsch Forum
  • Pro Forum
  • Tomos Forum
  •    GrandCafé
  •    Nieuws & Mededelingen
  •    Feedback
  •    Meetings
  • Archief
  •    Archief
  •       Tomos FAQ
  •          Algemeen / Onderhoud
  •          Motorisch
  •          Opvoeren / Tuning / Begrenzers
  •          Elektra / Ontsteking
  •          Uiterlijk
  •          Wetgeving
  •          Website
  •       Exploded views
  • De Markt
  •    Te koop (complete brommers)
  •    Te koop (onderdelen)
  •    Gevraagd
  •    Diensten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten

  • Forumoverzicht
  • Alle tijden zijn UTC+02:00
  • Verwijder cookies
  • Contact



Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBB.nl.