Goedemiddag,
Ik heb afgelopen week mijn tomos aangepakt.
Het is een standard snor uit 2012, voor zover ik kon zien niet ontgrenst, want nog begrenzer in luchtfilter, en reed met sproeier 54. Hij reedt 30-35 met twv 26-26.
Wat ik heb gedaan is:
Nieuwe voetpakking, koppakking, membraanpakkingen.
Nieuwe airsal zuiger, puch hd kop.
De ontsteking stond zo’n 0,5cm voorbij de bromstand, dus heb die nu op bromstand gezet (1e streepje vanaf 12 uur naar links).
Sproeier 57 erin.
Nieuwe voortandwiel keerring en nieuw tandwiel.
Nu heb ik gister hem voor het eerst gestart, wat me opviel was dat ik getik hoorde samenhangend met de touren. Ik de bougie eruit gedraaid maar lijkt niet dat die daar tegen aan komt, zit ook een normale koppaking op. En hij klinkt een beetje als een naaimachine.
Na 5 minuutjes warm draaien heb ik een stuk gereden, na 5km wisselend gas een keer kort volgas. het leek iets minder te zijn toen hij warm werd, maar heeft iemand een idee wat dit zou kunnen zijn?
Kan het te maken hebben met nu een HD kop en de airsal zuiger met gleuven? (Zuiger goed gemonteerd met pijl naar uitlaat). Het getik/naaimachine lijkt meer uit het blok te komen dan uit de cilinder, maar is lastig te zeggen. Hij rijdt opzich nu al best goed, goede koppel en top van 35-40. Afstellen moet nog want rijdt nu op mengsmering tot de oliepomp is ontgrenst, maar rijdt niet te arm. Ook lijkt bij meer toeren, als ik rond de 25-30 rijdt, dat de naaimachine/getik weg is.
Ik hoor graag jullie ideeën, of dat iemand anders dit misschien heeft meegemaakt.
Verder weet ik 99% zeker dat het membraan goed zit, maar stel hij zit verkeerd om rijdt je tomos dan nog? Met verkeerd om bedoel ik 180 graden gedraaid dat boven onder zit.