Berichtdoor shadowranger » 17 jun 2022 15:10
De olie zit nu ook in je ketting. Dus dat zal nog wel een tijdje zo blijven. Vwb het vervangen van tandwiel en keerring: Imitatie tandwielen zijn net wat dunner en dan klemt het onvoldoende de afdichting tussen kettingwiel en afstandbus af. Je denkt alles lekker strak te hebben gedraaid met de moer en blokkeerring maar toch zit er ruimte. Als je gaat rijden komt er via de ketting kracht op te staan wat net genoeg is om de olie (ATF) er langs te laten komen. Er kan ook wat olie langs de kickstartas komen door slijtage van de o-ring in een van de naaldlagers in het cartertandwiel waar je het kettingwiel op vast zet.
Je kan van een oude binnenband proberen een pakkingring te knippen die je tussen tandwiel en afstandbus doet. Alles ook goed schoonvegen en ontdoen van overtollige olie. Heb je de afstandbus wel iets ingevet met kopervet aan de kant waar deze in de keerring loopt?
Tomos A3 DG (1989) ei-cilinder, Encarwi sproeier 50, gaasfilter (50km/uur)
Ik ben niet altijd aanwezig op het forum. Heb geduld indien er dringende vragen zijn