Ik heb de remreiniger test gedaan maar bij membraam dan valt die bijvoorbeeld uit en niet hoger in toeren.Doe eens een deo test want sproeier 68 in een 15 mm carb gebruik je pas bij een 65cc cilinder....dus ergens zuigt hij valse lucht aan, kun je niets vinden met de deo test dan kunnen de krukas keerringen lekken.
Ik heb er een gebruikte koppakking tussen gezet maar deze begon te lekken, maandag even een nieuwe halen. Ook heb ik de sproeier 68 vervangen met 58. hopelijk na koppakking gefixt. ik heb geprobeerd om de tapeinden uit de cilinder te draaien met 2 moertjes maar ze zitten moer vast. de 2 op elkaar gedraaide moeren draaien zelfs beiden losIk heb de remreiniger test gedaan maar bij membraam dan valt die bijvoorbeeld uit en niet hoger in toeren....hoger in toeren gaan lopen is een klein lek.....uitvallen een groot lek.
Een Tomos hoort te verzuipen op de choke, dat die van jouw stationair draait geeft aan dat je een berg valse lucht hebt.
Lagere sproeiers liep die bovenin niet lekker. grotere sproeiers was onderin drama.....dat is logisch omdat je valse lucht hebt.
Advies van Jos is leuk, alleen klopt het niet en blijf je dus verder prutsen.
Bedankt!
Inderdaad, ik heb dus zojuist met deo bus gecontroleerd waar die lek trekt en nergens. ik heb met een heel dun ijzerdraadje de idle jet geprobeerd schoon te maken maar alsnog geen verschil. Zou het niet kunnen dat er iets mis is met mijn caberateur waardoor die gewoon niet voldoende benzine krijgt?Zodra je de choke eraf hebt loopt hij te gewoon te arm, dat hoor je duidelijk.
Alle lucht die de cilinder-zuiger aanzuigt moet onder de gasschuif door om benzine mee te kunnen nemen, lucht die hij ergens anders aanzuigt door een lek bevat geen benzine en dan wordt het mengsel te arm.
Als je een tijdje goedkope E10 benzine hebt gebruikt kunnen de krukas keerringen gaar zijn door de ethanol....keerringen vervangen en geen E10 meer tanken.
Dacht sproeier 58 ook, we hebben letterlijk de tomos van de buurjongen naast mijne gezet carb overgezet met gaskabel nog aan zijn stuur enz. liep gewoon stationair zonder choke. kijk of ik op garantie een nieuwe carb kan krijgen en anders bestel ik er gewon 1Wel een beetje raar omdat hij eerst wel redelijk goed liep met die imitatie dell carb.
Welke sproeier zat er in de carb van de buurjongen?
Heb deze idd los gehaald, vlotternaald zit goed in dat schuifje van de vlotter.Heb je misschien de vlotter en vlotternaald uit de carb gehad? zit de vlotternaald wel goed aan de vlotter?
Als je de carb op kop zet moet de vlotter evenwijdig lopen met het pas vlak voor het vlotterbakje, anders klopt het benzine niveau in de vlotterbak niet.....als het niveau heel laag is krijg je een arm mengsel.
Heb helaas geen compressor of een bekende met, ondertussen is de nieuwe carb binnen gekomen en die er op gezet. liep wel stationair maar zodra ik gas gaf wou die uitvallen met sproeier 58 (wellicht imitatie sproeier) Met sproeier 66 die ik nog heb liggen loopt die weer perfect! Kan stationair weer bepalen, start direct, valt niet uit tijdens rijden.Toch moet het ergens aan liggen dat hij te weinig benzine krijgt, misschien een braampje van de sproeier schroefdraad oid los gekomen wat nu in de messing buisje zit.
Dat buisje blaas ik met compressor op 10 bar goed door, sproeier haal ik eruit zodat vuil richting vlotterbak eventueel makkelijk weg kan ...blazen op het messing buisje....blaas je vanaf de sproeier kant dan moet het vuil door die kleine gaatjes en dat lukt moeilijk of niet.
ja precies, ik heb wel zon papieren filter die tussen kraan en carb kan maar ik heb daar de ruimte niet voor, de kraan komt recht uit op de carb met maar 4cm er tussen. han hem niet zo omleidenMisschien de tank een paar keer spoelen en kijken of er veel vuil mee komt, zeef in de carb en benzinekraan zijn best grof en daar gaat bv dat fijne roest zo doorheen....dan wordt de vlotterbak bruin.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 136 gasten