Ik meet bij mijn oude bobine 1,8 ohm en bij de nieuwe 1,2 ohm. Ik heb in ieder geval een nieuwe condensator en bobine besteld, kijken wat ik daarop meet en of ik daarmee wel kan starten.Een meetpen op de aansluiting waar de kabel uit het blokje op komt (dus kabel van het blokje eraf laten), de andere meetpen tegen de metalen plaat.
Als je het moertje op de condensator iets te vast draait en het draadeindje verdraait iets...dan is de condensator al kapot....er zijn ook veel slechte condensators in de handel en daarom stappen veel mensen over op een ontsteking zonder dat ding.
Een bobine van een punten ontsteking kun je met een 12 volt accu testen, 2 draden ( plus en massa) aan de bobine maken, massa kabel bobine aan accu maken....dan met de plus draad van de bobine kort over de plus van de accu strijken, niet langer dan 1 seconde....dan moet de bougie vonken.Ik meet bij mijn oude bobine 1,8 ohm en bij de nieuwe 1,2 ohm. Ik heb in ieder geval een nieuwe condensator en bobine besteld, kijken wat ik daarop meet en of ik daarmee wel kan starten.Een meetpen op de aansluiting waar de kabel uit het blokje op komt (dus kabel van het blokje eraf laten), de andere meetpen tegen de metalen plaat.
Als je het moertje op de condensator iets te vast draait en het draadeindje verdraait iets...dan is de condensator al kapot....er zijn ook veel slechte condensators in de handel en daarom stappen veel mensen over op een ontsteking zonder dat ding.
Zeggen de gemeten waardes iets?
Gebruikers op dit forum: Google [Bot], Semrush [Bot] en 1 gast