de meest rechter lip op je onderste afbeelding is de massa (komt bruine draad op). Naar je koplampbehuizing hoef je in principe geen massadraad te leggen.
De andere 2 zijn voor normaal (=wit) of grootlicht (=blauw). Welke kleur op welke van de 2 lippen horen moet je zelf even uitzoeken wat dim- of grootlicht is op de lamp.
Als het goed is hou je grijs over (al zie ik op jouw 1e afbeelding een splitter voor dimlicht naar stadslicht (dagrijverlichting?), dat is bedoeld voor bijv. verlichting voor een kilometerteller (staat spanning op ongeacht welke stand van de verlichting als deze brand).
Je lamp kan niet doorbranden als je draden verkeerd aansluit, wel als deze geen 12 volt is. Er zijn lampen met eenzelfde voet maar in 6 volt uitvoering.
Bedankt voor je snelle antwoord.
Dit zou dus betekenen dat ik:
- van de twee witte draden, een draad aansluit op de lip voor de normale lichtaansluiting (welke van de 2 lipjes dat dan ook mag zijn)
- de andere witte draad los laat hangen (Ik heb op dit moment een werkende tellerverlichting, volgens mij gewoon aangesloten met de kabel die bij de teller zit)
- de blauwe draad aansluit op de lip voor de grootlichtaansluiting (welke van de 2 lipjes dat dan ook mag zijn)
Klopt dit een beetje?
Ik heb overigens het lampje gecheckt maar die is gewoon 12V. Binnenkant van het lampje is helemaal zwart. Kan het doorbranden van lampjes te maken hebben met een defecte spanningsregelaar? De achterlamp + remlicht doen het wel nog steeds goed.