Beste Tomos-vrienden,
Ik heb bij Ali een mooie led lamp gekocht zowel voor als achter. Voor ie het type met led ring voor dagrij en powerled voor snachts. Die ledring heeft een draad voor wit licht en een draad voor oranje licht. Die draad voor oranje heb ik niet in gebruik, en netjes geïsoleerd weggestopt.
Achter een mooi retro-look led lampje. Ik had er meteen een gelijkrichter bij besteld want mijn Tomos heeft enkele 12V AC.
Ik heb de spanningsregelaar nu aangesloten op de gelijkrichter en van daar naar de koplamp. Dit getest en er kwam mooi licht uit. Vervolgens het achterlicht aangesloten. Als ik de verlichting nu aan doe (de dagrij verlichting ledring) dan wordt deze oranje-achtig van kleur als het toerental wat toeneemt. Bij het afkoppelen van het achterlicht verdwijnt dat probleem. Dat oranje wisselt steeds van kleur in alle schakeringen en is duidelijk anders dan de oranje optie die je ook aan kunt sluiten.
Ik denk dat er te veel rimpel en ruis op de 12V DC zit waardoor dit ontstaat, maar weet dit niet zeker, ik heb geen scoop oid.
Is hier iemand die dit herkent, of weet wat er aan de hand kan zijn? Kun je dit afvlakken o.i.d.?