Goedemiddag,
Ik ben bezig met het op orde maken van de elektra van een Tomos van een vriend en hij heeft een Quadro e-start uitvoering. De e-start zit er inmiddels niet meer op en de accu ook niet. Die hoeven er ook niet terug op.
Nu is de spanningsregelaar vervangen door de onderstaande:
https://www.tomos-parts.nl/spanningsreg ... 35-4-polig
Ik snap nu alleen niet meer of deze spanningsregelaar wel goed aangesloten is. Ik heb onderstaand een foto toegevoegd van hoe het nu is aangesloten.
Hier de aansluiting van onder naar boven op de foto:
- Eerste aansluiting is direct verbonden met de gele draad uit het blok en gaat vanaf de spanningsregelaar direct naar de lichtschakelaar
- Tweede aansluiting is simpelweg verbonden met het frame
- Derde aansluiting is de witte draad die direct is verbonden met de rood-witte draad uit het blok
- Vierde aansluiting zou de DC uitgangsspanning moeten zijn maar dat heeft deze spanningsregelaar niet.
Nu vraag ik me af wat de spanningsregelaar nog doet. Zijn de gele draden op de eerste aansluiting de output van de spanningsregelaar en de witte draad op de derde aansluiting de input?
Ik heb ook de spanning gemeten op de eerste aansluiting en die is ongeveer 14.5V bij laten we zeggen halve toeren. Vind ik nogal hoog en de lampen zijn ook doorgebrand na het vervangen van de spanningsregelaar.
Weet iemand of de boel op deze manier goed is aangesloten?
Alvast bedankt!
Daan