• Frontpage
  • Forum
  • Wiki
  • Onderdelen Shop
  • Snelle links
    • Onbeantwoorde onderwerpen
    • Actieve onderwerpen
    • Zoek
  • V&A
  • Aanmelden
  • Registreer
  • Forumoverzicht
  • Zoek

Nieuwe Tomos die bij aflevering tot nu alleen maar problemen

In dit gedeelte kan je algemene vragen stellen over je Tomos.
Plaats reactie
  • Afdrukweergave
Uitgebreid zoeken
18 berichten • Pagina 1 van 1

Moet ik iets ondernemen?????

Dikke pech gewoon
0
Geen stemmen
Bij de dealer
13
76%
Tomos Nederland
4
24%
Daar kan ik wel naar fluiten
0
Geen stemmen

Totaal aantal stemmen: 17
Je stem is verwerkt.

Streetmate-driver
Pindabrein
  • Citeer

Berichtdoor Streetmate-driver » 07 jun 2007 18:33

Hallo,

Ik heb sinds 10-04-07 een Streetmate (gloednieuw).

Na 2 dagen liep dat ding voor geen meter meer --> CDI of zoiets was naar de klote en mijn bougie was niet degene die er orgineel in moest. (Was een 7 en moest een 9 in, klopt dit wel? Met een 8 liep hij niet goed)

Na 1000 km --> Beurt duurde 3 uur,omdat alles verkeerd zat aangesloten en beplating los zat!!! (Dacht van okee, ff pech maar nu alleen nog geluk)

Nu is hij Dinsdag 05-06-07 er plots totaal mee gestopt --> Mijn Cilinderwand is helemaal naar de klote, krukaswang gescheurd+stang naar zuiger afgebroken!!!!!

Conclussie

Brommer is nu zonder blok, alles wordt nu opgestuurd.

Mag ik dit zomaar accepteren van Tomos, of moet ik iets gaan ondernemen??

Hebben meerdere mensen dit soort dingen mee gemaakt met een nieuwe Tomos
Tomos Streetmate: Wat is nou nog beter dan deze SUPERMACHINE???

PS. SEX wordt niet meegeteld!!

LanYe
Tomosforummer
  • Citeer

Berichtdoor LanYe » 07 jun 2007 19:32

Hallo,

Ik heb sinds 10-04-07 een Streetmate (gloednieuw).

Na 2 dagen liep dat ding voor geen meter meer --> CDI of zoiets was naar de klote en mijn bougie was niet degene die er orgineel in moest. (Was een 7 en moest een 9 in, klopt dit wel? Met een 8 liep hij niet goed)

Na 1000 km --> Beurt duurde 3 uur,omdat alles verkeerd zat aangesloten en beplating los zat!!! (Dacht van okee, ff pech maar nu alleen nog geluk)

Nu is hij Dinsdag 05-06-07 er plots totaal mee gestopt --> Mijn Cilinderwand is helemaal naar de klote, krukaswang gescheurd+stang naar zuiger afgebroken!!!!!

Conclussie

Brommer is nu zonder blok, alles wordt nu opgestuurd.

Mag ik dit zomaar accepteren van Tomos, of moet ik iets gaan ondernemen??

Hebben meerdere mensen dit soort dingen mee gemaakt met een nieuwe Tomos

Heeft jou hoop geld gekost ik zou ondernemen laat ze het maar vergoeden ja toch altijd geld uit die gieren krijgen

veel succes wel kut voor je :(
##Cilinder: 50cc Stnd##
##Carb: 15mm Stnd Luchtfilter##
##Technigas Next uitlaat##
##Spruitstuk: 12 mm##
##VTW: 26 - ATW: 28##
##Snelheid: 60 Km/u##

Volty
Oldschool
Oldschool
  • Citeer

Berichtdoor Volty » 07 jun 2007 19:48

Hoezo moet het geld kosten.. het valt onder de garantie.
Als je dealer je geen garantie wil geven moet je gewoon contact opnemen met Tomos Nederland, zij moeten je een deugdelijk product leveren!
Afbeelding
Tomos a35 'Homos' Kreidler Florett TRS BMW 318i Baur TC BMW 1502 project

Streetmate-driver
Pindabrein
  • Citeer

Berichtdoor Streetmate-driver » 07 jun 2007 20:53

Hoezo moet het geld kosten.. het valt onder de garantie.
Als je dealer je geen garantie wil geven moet je gewoon contact opnemen met Tomos Nederland, zij moeten je een deugdelijk product leveren!
Tomos heb ik al gebeld, die gaat kijken hoe dit ooit is kunnen gebeuren, maar schuifde op voorhand alles door naar de dealer, dat ik alles door hun komt

Kleine man
Tomosforummer
  • Citeer

Berichtdoor Kleine man » 07 jun 2007 22:39

Volgens mij hoeft er toch echt geen hittegraad 9 bougie in een std. tomos? Ik had er 6 in zitten geloof ik, ik rij met een 9 met me 65 polini.

En dat van ej cilinderwand, niet toevallig verkeerd ingereden en dikke warmloper gehad ofzo? Als ie gloednieuw was moest ie ook nog ingereden worden lijkt me?

Nouja je kan proberen of je iets terugkrijgt van garantie oid, maar het kan ook zijn dat ze zeggen ligt aan jezelf :P

thomash
Vaste forummer
  • Citeer

Berichtdoor thomash » 08 jun 2007 13:16

Als je er niks mee uitgespookt heb in de trant van opvoeren/onderhoud etc is het zeker de taak van de dealer om het product te repareren tot hij in nieuwstaat is.

Mocht dit niet lukken in 2 pogingen heb je recht op een vervangend product. Dat is echter de wet. In de praktijk zullen ze veel proberen, bv hem terug te sturen naar de fabriek.

Hoe dan ook jij moet een goed werkende tomos krijgen en je moet het er dus niet bij laten zitten en ook geen cent betalen
Snelheidsrecord59 KM/H op digiteller. Uitlaat met dikkebocht rest *standaard

Streetmate-driver
Pindabrein
  • Citeer

Berichtdoor Streetmate-driver » 08 jun 2007 17:54

Volgens mij hoeft er toch echt geen hittegraad 9 bougie in een std. tomos? Ik had er 6 in zitten geloof ik, ik rij met een 9 met me 65 polini.

En dat van ej cilinderwand, niet toevallig verkeerd ingereden en dikke warmloper gehad ofzo? Als ie gloednieuw was moest ie ook nog ingereden worden lijkt me?

Nouja je kan proberen of je iets terugkrijgt van garantie oid, maar het kan ook zijn dat ze zeggen ligt aan jezelf :P
Staat al bijna 1800 km op de teller,dus dan zou het veel eerder aan het licht moeten komen. En heb alleen mijn knipperlicht en stickers veranderd.

IxilTomos
Diehard
  • Citeer

Berichtdoor IxilTomos » 09 jun 2007 00:19

Ik heb EXACT dezelfde problemen met mijn Tomos Revival TS uit december '06. de bougie is doorgebrand, de lak aan de binnenkant van mijn benzinetank is gaan verpulveren en in het circuit gekomen, waardoor me cil verneukt is, vastgelopen, krukas naar de klote, mijn kappen zijn spontaan gaan scheuren door allerlei onverklaarbaar getril, mijn complete elektrisch circuit is dood geweest en om de haverklap gaat er weer ergens een lichtje naar de ballen, mijn accu is dood geweest, mijn benzinedop heeft klem gezeten in de tank, uitvallen bij regen/niet starten bij kou
en ik heb er nu 2050 km opstaan.
wat heb ik gedaan?
een dikke middelvinger opgestoken naar tomos nederland EN naar mijn dealer die niets meer wou ondernemen, ik heb een tomos snorfiets gekocht en die lekker opgefokt en ik heb de revival aan mijn zusje gegeven.
FUCK die nieuwe tomos uitvoeringen, revival, streetmate, funtastic, echt NIKS klopt eraan of is er degelijk aan.
afgeragde tomosjes uit 1980 lopen gewoon beter dan die nieuwe shitmodellen.
ik raad het dan ook iedereen ten strengste af om een nieuw model tomos te kopen.
oja en typ tomos revival maar eens in bij google, dan kom je op een gegeven moment op een of ander forum uit van msn spaces ofzo, daar staan meningen van een 20tal andere tomos revival-rijders die allemaal exact dezelfde problemen hebben, enkelen hebben zelfs een rechtszaak aangespannen tegen tomos nederland.

Goed dat was mijn kant van het verhaal

Met vriendelijke groet,
een eeuwige oude-tomos rijder.
Mijn Projectpage! - 65cc Polini, 17,5mm Dell'Orto PHBN, Bidalot C16 :D

Stoney3K
Tomosforummer
Contacteer:
Contacteer Stoney3K
Website
  • Citeer

Berichtdoor Stoney3K » 09 jun 2007 18:55

Zou het kunnen dat het probleem toch zit in de nieuwe A55 blokjes (die na de Revival TS in gebruik zijn genomen)? Van veel enkelzits Revival-rijders heb ik toch weinig klachten gehoord, ik heb zelf een enkelzitter die makkelijk al 9000km gelopen heeft (nog op de originele cilinder en zuiger).

Ik vind zelf de Streetmate ook beter uitzien dan de standaard Revival, maar als er nog zoveel problemen mee zijn (mogelijk kinderziektes met het blok) wacht ik nog even af. Ik merk wel dat de Streetmate bij mijn plaatselijke dealer ook enorm in prijs is gezakt, mogelijk om dezelfde reden.

IxilTomos
Diehard
  • Citeer

Berichtdoor IxilTomos » 09 jun 2007 20:21

KUCH revival TS is ook A55, funtastic en streetmate ook, en ik dacht youngst'r ook..

shadowranger
Forum Admin
Forum Admin
  • Citeer

Berichtdoor shadowranger » 10 jun 2007 11:57

Ik wil niet iets goedpraten naar TN of dealer, maar vaak liggen de oorzaken wel bij het onoordeelkundig (mis) gebruik van de eigenaar (en dus bestuurder).

Ik heb ook in mijn jeugdjaren veel problemen gehad met mijn Tomos, domweg omdat ik er teveel aan liep te kloten. Mijn vader zei altijd al: "als iets goed loopt, zo laten zitten". Maar eigenwijs als ik ben toch weer verstellen, met alle ellende die erbij komt. Tenslotte ook veel guldens ( :cry: ) moeten achterlaten bij de bromfietsenboer om alles weer goed te krijgen. Inmiddels ben ik door schade en schande wijzer geworden en kan mijn Tomos met de spreekwoordelijke ogen dicht repareren als deze kuren heeft.

Ik heb hiermee niet de bedoeling om topicstarter in discrediet te brengen. Het is niet normaal dat dit gebeurd, ik lees dit voor het eerst. Wacht af wat TN erover te zeggen heeft, misschien kun je tot die tijd een vervangende bromfiets meekrijgen van je dealer (op kosten van TN misschien?)
Tomos A3 DG (1989) ei-cilinder, Encarwi sproeier 50, gaasfilter (50km/uur)

Ik ben niet altijd aanwezig op het forum. Heb geduld indien er dringende vragen zijn

IxilTomos
Diehard
  • Citeer

Berichtdoor IxilTomos » 10 jun 2007 12:54

Ik liet al het onderhoud doen door de dealer, heb zelf nog nóóit gesleuteld aan de revival TS omdat mij verteld was dat de dealer het onderhoud zou plegen. Als ik wel zelf onderhoud zou plegen waardoor bepaalde onderdelen beschadigd zouden raken zou mijn garantie vervallen. Dus ik heb nog geen moertje gedraaid aan die revival ts en ik heb hem de eerste 500 km met halfgas ingereden, en natuurlijk nooit afgeragd of wat dan ook.. en nog mankeert er van alles aan dat k*tding :cry:

En Tomos Nederland zegt dat ze er niets aan kunnen doen omdat bij reparaties 'geen originele onderdelen gebruikt zijn' en de dealer wijst weer naar Tomos Nederland. Oftewel ze schuiven allebei de schuld op een ander en ik zit met de problemen. fijn is dat he?
TN, jullie kunnen mijn harige achterste kussen. Nooit meer betaal ik 1600 euro voor een waardeloze bonk plastic.

Robin
Vastgeroeste forummer
  • Citeer

Berichtdoor Robin » 12 jun 2007 19:48

Mijn tomos was toen die nieuwe was ook behoorlijk gaar.
Liep voor geen meter en draaide geheel standaard gewoon overtoeren.
Ik heb er toen al:

een snellere uitlaat op gezet
een kleinere achtertandwiel
grotere carb

maar niks helpt eigenlijk.

Zit nou te denken om er een 27 voortandwiel erop te monteren zodat de *motor wat rustiger gaan lopen. Mocht ie minder trekken zet ik er gewoon een bromkop erop.
Brommer rijd beter maar alles nog niet opgelost.

IxilTomos
Diehard
  • Citeer

Berichtdoor IxilTomos » 12 jun 2007 22:26

Mijn tomos was toen die nieuwe was ook behoorlijk gaar.
Liep voor geen meter en draaide geheel standaard gewoon overtoeren.
Ik heb er toen al:

een snellere uitlaat op gezet
een kleinere achtertandwiel
grotere carb

maar niks helpt eigenlijk.

Zit nou te denken om er een 27 voortandwiel erop te monteren zodat de motor wat rustiger gaan lopen. Mocht ie minder trekken zet ik er gewoon een bromkop erop.
dag garantie :roll:

dodo
Vaste forummer
  • Citeer

Berichtdoor dodo » 12 jun 2007 22:54

als ik jou was zou ik gewoon een nieuwe tomos eisen want ze kunnen zo nooit een product opleveren.

en de kosten vallen gewoon onder de garantie dus dat scheelt al een hoop.

IxilTomos
Diehard
  • Citeer

Berichtdoor IxilTomos » 13 jun 2007 00:56

Als dat allemaal zo makkelijk ging zat ik nu al aan mijn 5e Revival..
en wat schiet je ermee op, ze zijn allemaal net zo vernacheld dus telkens opnieuw dezelfde problemen!

Volty
Oldschool
Oldschool
  • Citeer

Berichtdoor Volty » 13 jun 2007 20:33

En hoe komt het dan dat de rest van Tomos rijdend nederland dat soort problemen niet heeft?
Afbeelding
Tomos a35 'Homos' Kreidler Florett TRS BMW 318i Baur TC BMW 1502 project

Stoney3K
Tomosforummer
Contacteer:
Contacteer Stoney3K
Website
  • Citeer

Berichtdoor Stoney3K » 15 jun 2007 17:39

En hoe komt het dan dat de rest van Tomos rijdend nederland dat soort problemen niet heeft?
Zoals ik al zei, dat kan een issue zijn met de nieuwe Tomos blokjes (A55). Dus ook de Revival TS ;)... Van de andere kant is het mogelijk ook een stukje instelling van de klant, de mensen die al vaker aan een Tomos hebben gesleuteld rennen misschien minder gauw terug naar de dealer voor garantie.

As I said, ik heb al bijna 9000 km op de teller van mijn Revival staan (oud model, dus gewoon een A5 blokkie) met de originele cilinder en zuiger, het enige wat er ooit aan veranderd was is een andere uitlaat (om er destijds als een snor mee te kunnen rijden) en het enige wat er stuk is gegaan is een voortandwiel. Hoe kan het dat alle Tomossen van de A3-A35-A5 serie geen problemen hebben en iedereen die een A55 blok heeft loopt te jammeren?

Plaats reactie
  • Afdrukweergave
18 berichten • Pagina 1 van 1

Terug naar “Algemeen”

Ga naar
  • Tomosforum Wiki
  •    TomosWiki
  •       wiki
  •    Kenteken/keuring & Verzekeringen
  • Galerij
  •    Straat Tomossen
  •    Sprinters/racers