Pagina 6 van 8

Re: Mijn BEUNHOK

Geplaatst: 26 mei 2008 12:48
door PimW
uhu :mrgreen:

Re: Mijn BEUNHOK

Geplaatst: 12 jun 2008 15:16
door PimW
Update met foto's :mrgreen:

Re: Mijn BEUNHOK

Geplaatst: 12 jun 2008 15:34
door Thomazzi
Eheh, wat een kut brommer :D

Re: Mijn BEUNHOK

Geplaatst: 12 jun 2008 15:50
door IxilTomos
Ik heb deze jongen net wat goede ideeen gegeven :P Als dat uitgewerkt wordt gaat het echt een mooi beestje worden :)

Re: Mijn BEUNHOK

Geplaatst: 12 jun 2008 16:12
door poekelen
Ik heb deze jongen net wat goede ideeen gegeven :P Als dat uitgewerkt wordt gaat het echt een mooi beestje worden :)
dan wordt het een ixil tomos? :+
Maar ziet erg goed uit. nu nog rijdend maken :mrgreen:

Re: Mijn BEUNHOK

Geplaatst: 12 jun 2008 16:16
door Renault
vervelend dat je je blok niet kon weggooien :mrgreen:


maar wel geluk dat je zuiger niet vastgeroest was ofzo....

Re: Mijn BEUNHOK

Geplaatst: 13 jun 2008 19:49
door PimW
Foto's van de cilinder erbij.

En Thomas: Houd je klep :P

Re: Mijn BEUNHOK

Geplaatst: 13 jun 2008 19:57
door Renault
gaat hij nou over de 100 :mrgreen:

Re: Mijn BEUNHOK

Geplaatst: 13 jun 2008 20:01
door Ingmar.
mij een beetje na aapen he met die cilinder :mrgreen: :')

Re: Mijn BEUNHOK

Geplaatst: 13 jun 2008 20:10
door Renault
en jij aapt de rest na die zn cilinder voor jou heeft getjoooend :|

Re: Mijn BEUNHOK

Geplaatst: 13 jun 2008 20:15
door PimW
Achjee, zijn we opeens weer terug op de basisschool waar iedereen over alles gierig liep te doen... Naja het zal allemaal wel. Ik heb dit samen met Ixil bedacht door gewoon nuchter naar die poortmap te kijken.

Re: Mijn BEUNHOK

Geplaatst: 13 jun 2008 21:23
door steeksleutel
Mmmh, ben benieuwd hoe dit gaat lopen.

En ga nou niet bij de hand lopen doen van het was mijn blaatblaat blaat. Volgens mij is dit namelijk het enige bewijs dat het daadwerkelijk gebeurd is.

Re: Mijn BEUNHOK

Geplaatst: 13 jun 2008 21:25
door steeksleutel
Mmmh, ben benieuwd hoe dit gaat lopen.

En ga nou niet bij de hand lopen doen van het was mijn blaatblaat blaat. Volgens mij is dit namelijk het enige bewijs dat het daadwerkelijk gebeurd is.
Edit: Ik bekijkt nog eens de poortmappen. Je hebt nu dus het derde spoelkanaal aan de inlaat gemaakt. Dat wil zeggen dat je inlaat tegelijk met de spoeler open staat :? Of zeg ik nou iets heel heul stoms?

Re: Mijn BEUNHOK

Geplaatst: 13 jun 2008 22:50
door PimW
Ik heb t boosterpoortje doorgetrokken naar de inlaatpoort. Deze zijn sowieso al verbonden en op deze manier realiseer je een groter poortoppervlak waardoor de inlaat effectiever openstaat.

Re: Mijn BEUNHOK

Geplaatst: 16 jun 2008 05:53
door IxilTomos
Mhh Pim ik zou de hoekjes van die inlaat nog even wat gladder maken, verder heel mooi gedaan :) Die zuiger nog verder bewerkt ook? Dit zal wel lekker gaan lopen denks!!

Re: Mijn BEUNHOK

Geplaatst: 16 jun 2008 10:24
door steeksleutel
Ik heb nog eens nagedacht. Het zou in theorie moeten kunnen. Of het ook echt gaat werken vraag ik me af.
Ter correctie, dat gaatje is geen booster.

Ik ben benieuwd wat het gaat doen.

Re: Mijn BEUNHOK

Geplaatst: 16 jun 2008 11:05
door IxilTomos
Jawel de tweede inlaatpoort is wel een boosterpoort...

Re: Mijn BEUNHOK

Geplaatst: 16 jun 2008 12:19
door steeksleutel
Nee, een derde spoelpoort. Een booster is enkel een inkepping in de cilinderwand. Dit wordt bijvoorbeeld gedaan bij puch en kreidler. Deze zijn zuigersgestuurd. Door het membraam is bij een tomos een poort mogelijk.

Re: Mijn BEUNHOK

Geplaatst: 16 jun 2008 12:33
door IxilTomos
Wat jij omschrijft is een boosterpoort in een andere term, sommige cilinders hebben naast een boosterpoort bij de inlaat ook boosterpoorten bij de spoelers. En dat zijn in principe gewoon spoelpoorten maar worden toch boosterpoorten genoemd... Ik weet niet beter dan dat iig.

Re: Mijn BEUNHOK

Geplaatst: 16 jun 2008 13:08
door Tijmen104
Jongens zal ff uitleggen hoe het precies werkt :wink:

Om te beginnen is een tomos membraan gestuurd waardoor het mogelijk is om een inlaat timing van 360 graden te creeren voor de beste reslutaten ( Of je moet boven het toeren tal gaan zitten dat de membraan kleppen niet meer sluiten en het in feite overgaat op zuigersturing, dan wordt er ook wel een inlaat timing gebruikte van rond de 270 graden, maar dat even terzijde ). Maar om dus die inlaat timing van 360 te krijgen wordt de zuiger voorzien van een gat waardoor door middel van druk van de zuiger precies op het juiste moment de brandstof wordt aangezogen, en niet zoals bij zuigergestuurd wordt bepaald door een zuiger die de inlaat poort opend en sluit, waardoor je vast zit aan een vaste inlaat timing. Maar dan nu even de werking van de genoemde poort, die werkt als een spoelpoort. het mengsel wordt namelijk nadat het aangezogen is gecomprimeerd in de carter ruimte en vervolgens via de spoelpoorten de cilinder in geperst, maar aangezien de zuiger voorzien is van gaten en de inlaat klepjes in het membraan op dat moment gesloten is kan er ook een deel van het mengsel via het inlaat kanaal die verbonden is met die 3e spoeler de cilinder in. Bij een zuiger gestuurde motor werkt het prenciepe net weer iets anders, daar zijn de extra overstroom kanalen/ spoelers( boosters :idea: ) alleen meer in hammen in de cilinderwand en wordt het mengsel via 2 kleine gaten in de zuiger ( zitten zo hoog in de zuiger dat ze de inlaat timing niet beinvloeden ) de blinde gaten in geperst en voor de zuigerkroon weer de cilinder in geperst zodat ze werken als extra spoelpoorten.

Gr Tijmen