Pagina 8 van 18
Re: Honda XL600v Transalp '95
Geplaatst: 23 jun 2010 18:07
door PimW
Re: Honda XL600v Transalp '95
Geplaatst: 23 jun 2010 18:20
door Paffer94
Waar komt die precies te zitten?
Re: Honda XL600v Transalp '95
Geplaatst: 23 jun 2010 18:23
door PimW
Onder/om het motorblok.
Om keien te vangen zodat het blok dat niet hoeft.
Re: Honda XL600v Transalp '95
Geplaatst: 23 jun 2010 18:25
door Paffer94
Handig:P
Had Tomos dat maar XD
Re: Honda XL600v Transalp '95
Geplaatst: 23 jun 2010 18:25
door Koeieneus
Inderdaad, zoals de naam het al zegt.
Hij is trouwens wel mooier dan die oude die je had.
Re: Honda XL600v Transalp '95
Geplaatst: 23 jun 2010 18:54
door michabooij
zeker wel!
Re: Honda XL600v Transalp '95
Geplaatst: 23 jun 2010 19:31
door PimW
Behalve een stuk mooier is hij ook nog eens van aluminium (oude is plastic) en loopt hij verder onder m'n blok door. Beschermd veel beterder.
En hierop kan ik vrij eenvoudig extra compartimenten maken voor bijvoorbeeld gereedschap of onderdeeltjes...
Re: Honda XL600v Transalp '95
Geplaatst: 23 jun 2010 19:36
door Paffer94
Plastic gaat lijkt mij veel sneller kapot?
Re: Honda XL600v Transalp '95
Geplaatst: 23 jun 2010 19:38
door Jan de Lasser
ik hoop alleen dat het geen spuitaluminium is?
Dat kan een stuk brosser zijn als in vorm geperste plaat.
Re: Honda XL600v Transalp '95
Geplaatst: 23 jun 2010 21:04
door stanneman
Mooie carter beschermer
FF polijsten

Re: Honda XL600v Transalp '95
Geplaatst: 23 jun 2010 21:33
door PimW
Natuurlijk is dit sterker dan plastic.
Geen idee watvoor aluminium het is. Het staat in ieder geval vast dat het mooier is dan wat ik zelf kan maken en een stuk sterker dan wat er nu onder bungeld. Plus dat er maar weinig aftermarket is en ik dat ook nieteens mooi vind.
Ik weet in ieder geval dat dit zijn werk doet aangezien er al 20jaar mee gereden word

Gaat het stuk vind ik dat ook prima, als het blok maar heel blijft. Aluminium kan gelast worden.
Re: Honda XL600v Transalp '95
Geplaatst: 23 jun 2010 21:41
door Paffer94
Maar was dat plastic wel sterk genoeg dan?
Re: Honda XL600v Transalp '95
Geplaatst: 23 jun 2010 21:57
door michabooij
ja zon plaat is wel minder belangrijk dan een carter,
Re: Honda XL600v Transalp '95
Geplaatst: 24 jun 2010 11:20
door PimW
Maar was dat plastic wel sterk genoeg dan?
Nee.
Daarom haal ik hem er toch af Einstein.
Re: Honda XL600v Transalp '95
Geplaatst: 24 jun 2010 15:29
door michabooij
en pim, hoeveen cc is het nu? 125cc? want jij bent 19 he?
Re: Honda XL600v Transalp '95
Geplaatst: 24 jun 2010 15:31
door Paffer94
Maar was dat plastic wel sterk genoeg dan?
Nee.
Daarom haal ik hem er toch af Einstein.
Niet iedereen is zo slim als jij:P
Maar waarom monteren ze dan plastic?
Re: Honda XL600v Transalp '95
Geplaatst: 24 jun 2010 15:51
door PimW
Nouja vooruit:
Het is een xl600v, een wilde gok van mijn kant dat het 600 cc is. Helaaspindakaas dat is fout.
Het is 583cc met vermogen teruggebracht naar 25kW.
Plastic monteren ze voor porum en een beetje bescherming. Het is namelijk nooit als rally- of crossmotor op de markt gezet. Daar maak ik hem nu klaar voor.
Re: Honda XL600v Transalp '95
Geplaatst: 24 jun 2010 16:16
door Jan de Lasser
Het is een xl600v, een wilde gok van mijn kant dat het 600 cc is. Helaaspindakaas dat is fout.
Het is 583cc met vermogen teruggebracht naar 25kW.
Hoe oud ben je Pim, dat je daar nu pas achter komt.
Dat doet de auto,motor en brommer industrie al ruim een eeuw!
Is te zien op elk kentekenbewijs.

Re: Honda XL600v Transalp '95
Geplaatst: 24 jun 2010 18:27
door PimW
Heh?
Ik reageer enkel op de vraag of dit een 125 is... Sarcasme. (Mag ik dit nu happen noemen?

)
Nouja in ieder geval zit de kuip nu vast maar pist de pomp opeens benzine, bij nadere inspectie blijft een overgangsstukje in de leiding niet goed af te dichten. Morgen misschien de tank maar weer los en dat fatsoeneren.
Carterbak heb ik even goed bekeken en lijkt mij plaat Jan. Gespoten of gegoten materiaal ziet er toch wat ruw uit aan het oppervlak (denkt aan gietstaal)? Dat heb t in ieder geval niet. Gaten die erin zitten lijken mij ook geponst.
Maargoed als de zijkappen morgen mooi in de poly gaan en er beter uit komen dan heb ik enkel nog die acrterbak pas te maken en wat spul te fatsoeneren voordat er weer wat gereden kan worden

En daar ben ik wel aan toe ook

Re: Honda XL600v Transalp '95
Geplaatst: 24 jun 2010 18:46
door Jan de Lasser
spuitgiet aluminium, hetzelfde spul als waar je o zo dure en tere carterdelen van gemaakt zijn.
Net als de delen van mijn autoblok en de tos blokken.
Plaatmateriaal is veel minder bros, zal dus kunnen deuken.
En doordat het indeukt beschermt het je dure blok.
en wat dat ruwe oppervlak van gietmateriaal betreft: afwerking is eigenlijk alles.