Gistermiddag werd ik door een collega gewezen op lekkage onder de s25. Ik kon zo snel niet zien, waar het lekte (er staan daar nog een paar lekkende oldtimers), dus heb ik er verder niet meer naar gekeken.
Na het werk, maar meteen begonnen met de s1 open te schroeven. Contactpunten zien er goed uit (lijkt wel nieuw), dus dat verder gelaten wat het was.
Daarna de cilinder uit elkaar gehaald. Ik weet nu ook, waarom de s1 zoveel herrie maakt.....geen pakking!!!
De zuiger ziet er goed uit, Zuigerveren lijken wel nieuw.
Toen de uitlaat poort ......om een foto te kunnen maken, heb ik het er een gaatje in moeten prikken, anders had ik het niet gezien.
Het hele zwikkie maar megenomen naar huis, kan ik me uitleven met een dremeltje...
Onderweg maar even langs de fietsen maker voor remmen reiniger en nieuwe remblokken voor de s25, had hij helaas niet (de blokjes dan). Ik moest Het achterwiel eerst maar even openen, zodat hij kan zien welke remblokken erin moeten.....
Thuisgekomen zie ik dit:
achja, en als je eventjes wacht, zie je vanzelf de rest komen....
Foto's zeggen genoeg........de s25 heeft een restauratie nodig, en niet de s1
Uitlaat poortje van de s1 weer netjes schoon gemaakt, en de bouten eruit er ook maar uit.
Ziet er weer mooi uit zo:
Voor:
Na:
let ook op de bout.....
Straks de boel weer in elkaar zetten en testen!!