• Frontpage
  • Forum
  • Wiki
  • Onderdelen Shop
  • Snelle links
    • Onbeantwoorde onderwerpen
    • Actieve onderwerpen
    • Zoek
  • V&A
  • Aanmelden
  • Registreer
  • Forumoverzicht
  • Zoek

Het kleine opvoer/tune vragen topic

Gaat de snorfiets of bromfiets te zacht? Lees hier of stel een vraag over tuning!
Gesloten
  • Afdrukweergave
Uitgebreid zoeken
1342 berichten
  • Pagina 8 van 68
    • Ga naar pagina:
  • Vorige
  • 1
  • …
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • …
  • 68
  • Volgende
Gebruikersavatar
Tossie
Pro Forummer
Berichten: 1938
Lid geworden op: 21 mei 2005 15:43
Locatie: Amersfoort

Berichtdoor Tossie » 06 jun 2006 19:40

dat snap ik :roll:

Maar je hebt laagtoerige en hoogtoerige, laat maar.
Kijk eerst maar welke cilinder je neemt/hebt en vertel het dan nog eens.
Omhoog


Gebruikersavatar
Vuile Beunkoe
Oldschool
Oldschool
Berichten: 2665
Lid geworden op: 14 dec 2004 13:02
Contacteer:
Contacteer Vuile Beunkoe
Website

Berichtdoor Vuile Beunkoe » 06 jun 2006 19:41

ja maar welk merk ...

ik zou een 16 nemen, meer is beter :p
[*] Let op uw kinderen, denk om mijn snelheid [*]
Omhoog

Mr.Dar-Q
Vaste forummer
Berichten: 473
Lid geworden op: 10 okt 2005 18:04

Berichtdoor Mr.Dar-Q » 06 jun 2006 20:46

uuh kweeniet welk merk of toeren enzo..
dit is em iig:

Afbeelding

je ziet et.. niet echt schoon ofzo maar k moet em nog krijgen en dan ga ik em zwart spuiten (valtie niet zo op dattie anders is)

Is een puch hd-kop trouwens goed hierop?? ik kan een nieuwe krijgen voor 22,50.. doen?

en trouwens een 15/15 nieuw is voor mij ook 22,50.. een 16/16 weet ik niet
Omhoog

Gebruikersavatar
Tossie
Pro Forummer
Berichten: 1938
Lid geworden op: 21 mei 2005 15:43
Locatie: Amersfoort

Berichtdoor Tossie » 06 jun 2006 23:29

Volgens mij een Airsal, en bij deze kan je best een 15/15 gebruiken maar 16 kan ook hoor. Het is ook maar net wat je zelf wilt.
Omhoog

Gebruikersavatar
Vuile Beunkoe
Oldschool
Oldschool
Berichten: 2665
Lid geworden op: 14 dec 2004 13:02
Contacteer:
Contacteer Vuile Beunkoe
Website

Berichtdoor Vuile Beunkoe » 07 jun 2006 10:59

en het is beter om je tomos kop te vlakken, werkt net zo goed en valt minder op dan een puch hd kop. owja, en is goedkoper
[*] Let op uw kinderen, denk om mijn snelheid [*]
Omhoog

BU
Tomosforummer
Berichten: 96
Lid geworden op: 09 apr 2006 15:02
Locatie: Mierlo

Berichtdoor BU » 07 jun 2006 17:07

Ik ga binnekort een andere cilinder op me tomos zetten, waar moet ik goed op letten? Want anders gaat het misschien mis en dan heb ik een kapotte cilinder :?.
Omhoog

Gebruikersavatar
Vuile Beunkoe
Oldschool
Oldschool
Berichten: 2665
Lid geworden op: 14 dec 2004 13:02
Contacteer:
Contacteer Vuile Beunkoe
Website

Berichtdoor Vuile Beunkoe » 07 jun 2006 18:02

voorzichtig, niet pushen en rammen.

veel olie gebruiken :p
[*] Let op uw kinderen, denk om mijn snelheid [*]
Omhoog

BU
Tomosforummer
Berichten: 96
Lid geworden op: 09 apr 2006 15:02
Locatie: Mierlo

Berichtdoor BU » 07 jun 2006 18:17

Hmm, veel olie? :P Waar en wat dan? :lol:
Omhoog

Gebruikersavatar
Vuile Beunkoe
Oldschool
Oldschool
Berichten: 2665
Lid geworden op: 14 dec 2004 13:02
Contacteer:
Contacteer Vuile Beunkoe
Website

Berichtdoor Vuile Beunkoe » 07 jun 2006 18:22

cil, zuiger moertjes
[*] Let op uw kinderen, denk om mijn snelheid [*]
Omhoog

frankey16
Tomosforummer
Berichten: 119
Lid geworden op: 31 mei 2006 11:15

Berichtdoor frankey16 » 13 jun 2006 14:55

hey als ik mijn revival wil opvoeren helpt dan een grotere carbratuer 15/15 bijv, grotere sproeier, powerfilter ??? (heb al een snellere uitlaat)

(wil wat kracht voor windtegen)

hij rijd nu 55 km/h met wind mee hij moet 60 met met wind mee en 55 met wind tegen lukt dat met dat wat ik hierboven neer heb gezet ''aan materialen'' wat denken julie??
Tomos Revival

63,7CC Airsal cil, 16.16 dellh Carbratuer, 15MM sprutistuk, TWV: V= standaard A= 24, uitlaat: Homoet 4P en Top= 75tot 80KM/h

Homoet zit eronder
Omhoog

Gebruikersavatar
Kwekkeboomkroket
Tomosforummer
Berichten: 150
Lid geworden op: 25 mei 2006 16:18

Berichtdoor Kwekkeboomkroket » 13 jun 2006 15:36

Ik denk het wel, moet je ook effe je spruitstuk ontgrenzen of uitvijlen... Die carburateur dan, met powerfiltertje erbij moet het zeker lukken.
Afbeelding
Omhoog

Joop56
Vastgeroeste forummer
Berichten: 905
Lid geworden op: 02 apr 2006 02:05
Locatie: Heelsum
Contacteer:
Contacteer Joop56
Website

Berichtdoor Joop56 » 14 jun 2006 00:23

voorzichtig, niet pushen en rammen.

veel olie gebruiken :p
Niet zoals ik ?
2× zuigerveren naar de klote geholpen
net erop gezet (nu ging het goed)
en hij rijdt weer (en hard voor een snor :P)


Alleen een opmerking (vooral aan Lucas ;))
Ik heb dus 14/12, 12 mm spruit, bromkop, 22 atw en hij trekt net iets harder maar rijdt echt 10 a 20 km harder (geen km-teller)

Als ik van die 22 atw een 26 maak, zou ik dan wél goed verschil merken (en dan evt die 1e koppelingsveer)
Afbeelding
Omhoog

Gebruikersavatar
Volty
Oldschool
Oldschool
Berichten: 1404
Lid geworden op: 07 aug 2005 21:03

Berichtdoor Volty » 14 jun 2006 09:14

Hoe kan je dat weten als je geen km-teller hebt? als je de hele tijd 50 bent gewend, lijkt 55 ook best hard te gaan namelijk :lol:
Afbeelding
Tomos a35 'Homos' Kreidler Florett TRS BMW 318i Baur TC BMW 1502 project
Omhoog

PraatPaal

Berichtdoor PraatPaal » 14 jun 2006 09:16

ik klok gewoon naast de motor van me broer, ik moet binnekort ff hema tellertje halen om zelf te gaan kijke watik hier en daar doe =)

alleen maar meten op dijkjes word ook zo saai.

wat wel leuk is op de puch. naast een scooter gaan rijden, 40 km/pu

dan geve zij gas gaan ze 50 en dan ristig meerijden, aankijken, gas geven, daaagggggg scooter
Omhoog

Gebruikersavatar
Volty
Oldschool
Oldschool
Berichten: 1404
Lid geworden op: 07 aug 2005 21:03

Berichtdoor Volty » 14 jun 2006 09:21

ik ken het, verwachten ze niet van een tomosje/puchje :lol:
Vooral die turken zijn leuk, die trekken dan altijd zulke scheve bekken als huh SkOtAh vet GeBoEkT wordt door een tomos :p

Gisteren nog zo'n snor op een oranje/wit snorzipje met 80 km/u ingehaald :w
Afbeelding
Tomos a35 'Homos' Kreidler Florett TRS BMW 318i Baur TC BMW 1502 project
Omhoog

Gebruikersavatar
jroen_tomos
Vastgeroeste forummer
Berichten: 518
Lid geworden op: 07 jan 2006 19:48
Locatie: Grave

Berichtdoor jroen_tomos » 14 jun 2006 10:11

Ik heb nu een tomos snorbrommer Tomos standard,,

hij loopt ongeveer 30/35

setup:

50cc
14/9 dell carb
tandwielen weeet ik neit
std uitlaat


als ik er een standaard uitlaat snel op leg en een 15/15 mm dell carb zou die dan zo;n 45 gaan?
Tomos standard blauw snor

-50cc
-snorkop --> moet bromkop worden
-15/15mm dell
-std snel uitlaatje
-50 km/h
-atw 33 en vtw standaard
-sproeier maatje: 64
-spruitstuk onbegrensd
Omhoog

Joop56
Vastgeroeste forummer
Berichten: 905
Lid geworden op: 02 apr 2006 02:05
Locatie: Heelsum
Contacteer:
Contacteer Joop56
Website

Berichtdoor Joop56 » 14 jun 2006 10:28

Omdat ik eerst altijd 35-40 reed mét km-teller en ik nu op een autoweg reed waar de auto's 60 mogen ;) En ik er naast reed :P

Ik haalde mn overbuurjongen in (die werkt bij aannemer en reed dus in een auto) ik was kijken hoe hard die kon, en toen vroeg ik of ik 70cc eronder had liggen. Kijk dat is stoer he ;p

Maar, hij weet er niks van :P
Afbeelding
Omhoog

Multifix
Vaste forummer
Berichten: 318
Lid geworden op: 14 mar 2006 19:40
Locatie: Den Haag

Berichtdoor Multifix » 17 jun 2006 11:34

Ik wil graag van me snorkop een HD-kop maken.
Maar welke maten schuurpapier heb ik nodig?
En tot hoe ver kan ik gaan? Ik weet dat je de squish op moet meten en die mag maar 0,6 zijn. Maar hoe meet ik dit precies?

Alvast bedankt voor de antwoorden
Omhoog

Multifix
Vaste forummer
Berichten: 318
Lid geworden op: 14 mar 2006 19:40
Locatie: Den Haag

Berichtdoor Multifix » 18 jun 2006 20:31

Ik wil graag van me snorkop een HD-kop maken.
Maar welke maten schuurpapier heb ik nodig?
En tot hoe ver kan ik gaan? Ik weet dat je de squish op moet meten en die mag maar 0,6 zijn. Maar hoe meet ik dit precies?

Alvast bedankt voor de antwoorden
iemand een idee????
Omhoog

Gebruikersavatar
Rick
Tomosforummer
Berichten: 171
Lid geworden op: 23 jan 2006 11:54
Locatie: Beuningen (gld)

Berichtdoor Rick » 19 jun 2006 10:20

ik zou gewoon eerst eens grof beginnen, 80 ofzo, want er moet toch een eindje af, en schuur hem daarna een stuk fijner en evt. waterproof.
je kunt de squish opmeten door een stukje tin te nemen, een bochtje van 90* aan te buigen en die in je bougiegat te steken. en dan even kicken, nu haal je hem eruit en meet je met een schuifmaat het platgedrukte gedeelte op, de dikte dus.
als je squish te klein is moet je er een extra pakking tussen zetten.
ik hoop dat het zo lukt.
TOMOS QUARDRO
* Uitlaatpoort bewerkt
* Techno Estoril
* 14mm Spruit geflowed
* Snelheid : geen teller
Omhoog


Gesloten
  • Afdrukweergave
1342 berichten
  • Pagina 8 van 68
    • Ga naar pagina:
  • Vorige
  • 1
  • …
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • …
  • 68
  • Volgende

Terug naar “Opvoeren”

Ga naar
  • Tomosforum Wiki
  •    TomosWiki
  •       wiki
  •    Kenteken/keuring & Verzekeringen
  • Galerij
  •    Straat Tomossen
  •    Sprinters/racers
  •       Crossers
  •    Specials
  •    Andere voertuigen
  • Techniek
  •    Beginners
  •       Vet Hard Optrekken
  •    Algemeen
  •    Afstellen
  •    Opvoeren
  •       Uitlaten
  •    Uiterlijk
  •    Elektra
  •    English/ Deutsch Forum
  • Pro Forum
  • Tomos Forum
  •    GrandCafé
  •    Nieuws & Mededelingen
  •    Feedback
  •    Meetings
  • Archief
  •    Archief
  •       Tomos FAQ
  •          Algemeen / Onderhoud
  •          Motorisch
  •          Opvoeren / Tuning / Begrenzers
  •          Elektra / Ontsteking
  •          Uiterlijk
  •          Wetgeving
  •          Website
  •       Exploded views
  • De Markt
  •    Te koop (complete brommers)
  •    Te koop (onderdelen)
  •    Gevraagd
  •    Diensten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten

  • Forumoverzicht
  • Alle tijden zijn UTC+02:00
  • Verwijder cookies
  • Contact



Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBB.nl.