• Frontpage
  • Forum
  • Wiki
  • Onderdelen Shop
  • Snelle links
    • Onbeantwoorde onderwerpen
    • Actieve onderwerpen
    • Zoek
  • V&A
  • Aanmelden
  • Registreer
  • Forumoverzicht
  • Zoek

KB's A35 X Citta X Classic X Dax X C50

Voor de gepimpte of helemaal originele Tomosjes van het forum.
Plaats reactie
  • Afdrukweergave
Uitgebreid zoeken
293 berichten
  • Pagina 9 van 15
    • Ga naar pagina:
  • Vorige
  • 1
  • …
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • …
  • 15
  • Volgende
kinderbrueno
Diehard
Berichten: 1004
Lid geworden op: 01 okt 2015 21:33
Locatie: Amsterdam
  • Citeer

Berichtdoor kinderbrueno » 04 apr 2016 20:22

Ah ik zie nu dat die epoxy tot 60 graden gaat. Nouja, zie vanzelf wel wat er mee gebeurd morgen.
Had Bruno het toch bij het rechte eind :)
Omhoog


ief
Diehard
Berichten: 1541
Lid geworden op: 02 nov 2015 14:29
Locatie: Groningen
  • Citeer

Berichtdoor ief » 04 apr 2016 20:49

Check, nooit te beroerd uitlaatjes te slopen ;)

Dit gaat zelfs zonder lassen wel lukken denk want past behoorlijk goed. Bochtstukje van bos ff langer houden, 2 sleufies inzagen, uitlaatklem er om heen klaar., ff ergens laten lassen is mooier natuurlijk, garage ofzo, vast wel ergens iemand met een lasapperaat die dit voor 6 pack bier wil doen.

De bos-snel (meen dat het snel bocht is, niet zo op gelet.)
bos-snel.jpg
Pack'r snor, pack'r brom nagenoeg origineel en sport'r boor, vijl en dremel slachtoffer... en een S1 dramatje

O no, red pilled...
Omhoog

kinderbrueno
Diehard
Berichten: 1004
Lid geworden op: 01 okt 2015 21:33
Locatie: Amsterdam
  • Citeer

Berichtdoor kinderbrueno » 04 apr 2016 22:56

ah kijk eens aan, ziet er niet slecht uit. Misschien dat ik dat eens ga fixen een dezer dagen :)
Had Bruno het toch bij het rechte eind :)
Omhoog

ief
Diehard
Berichten: 1541
Lid geworden op: 02 nov 2015 14:29
Locatie: Groningen
  • Citeer

Berichtdoor ief » 05 apr 2016 12:27

Is maar een indicatie (!!!) maar voor het idee. De bos, de bos met snel bocht en met 10 cm ingekorte snel bocht, kon nog wel es leuk uitpakken. Met ingekorte snel bocht blijft ie mooi werken maar misschien dat je dan te weinig inleverd kwa toeren.
bos-snel-sim.jpg
(onder is vermogen, bovenste lijnen koppel)
Pack'r snor, pack'r brom nagenoeg origineel en sport'r boor, vijl en dremel slachtoffer... en een S1 dramatje

O no, red pilled...
Omhoog

kinderbrueno
Diehard
Berichten: 1004
Lid geworden op: 01 okt 2015 21:33
Locatie: Amsterdam
  • Citeer

Berichtdoor kinderbrueno » 05 apr 2016 16:44

Extra buisjes er in om te kijken of het nog wat uithaalde:
image.jpeg
Maakte dus echt precies geen verschil. Ven dus terug gegaan naar mn standaard snel en daarmee loopt hij nu 32 zonder immense toeren te maken dus al een stuk beter. Ik geloof het wel met de tecno bos voor nu. Wellicht dat ik daar later nog mee ga prutsen. Heb nu de zwarte standaard uitlaat besteld met dunne bocht. Dan loopt hij denk ik rond de 25. Misschien ietsjes harder. Dan ga ik afhankelijk van de snelheid het voortandwiel naar 26 of 28 doen om hem zo naar de 31/32 te halen. Zodat ik gewoon relaxed vol gas kan rijden zonder super hard door de straat
te vliegen of absurd veel toeren te maken. Want uiteindelijk heb ik gewoon een betrouwbare brommer nodig elke dag en heb ik geen zin in rollerbank gezeik.
Had Bruno het toch bij het rechte eind :)
Omhoog

kinderbrueno
Diehard
Berichten: 1004
Lid geworden op: 01 okt 2015 21:33
Locatie: Amsterdam
  • Citeer

Berichtdoor kinderbrueno » 05 apr 2016 16:45

Uiterlijk updates blijven uiteraard wel komen. Je brommer is immers nooit "klaar"
Had Bruno het toch bij het rechte eind :)
Omhoog

ief
Diehard
Berichten: 1541
Lid geworden op: 02 nov 2015 14:29
Locatie: Groningen
  • Citeer

Berichtdoor ief » 05 apr 2016 20:49

Je zou intuitief toch denken dat dat wel iets uit zou moeten maken, nix verschil, geluid, optrekken, nix?

Aan de andere kant is de uitgang v/d port ook erg groot dus zo erg verbaast het me ook weer niet.

Anyway.... als jij het dan op geeft moet ik zelf maar poginkje wagen ;)

Nu heb ik een 'bos 'like' uitlaat met losse bocht en klem dus dit ging vrij eenvoudig, alleen ff zien of ie op de pack'r wil, die is wat lastiger kwa uitlaatjes.
a3-snel.jpg
a3-snel.jpg (35.72 KiB) 3928 keer bekeken
Pack'r snor, pack'r brom nagenoeg origineel en sport'r boor, vijl en dremel slachtoffer... en een S1 dramatje

O no, red pilled...
Omhoog

kinderbrueno
Diehard
Berichten: 1004
Lid geworden op: 01 okt 2015 21:33
Locatie: Amsterdam
  • Citeer

Berichtdoor kinderbrueno » 05 apr 2016 22:58

Geluid was was harder en blikkeriger. Optrekken misschien een heeeel klein beetje beter maar dat is dan met een klets natte vinger...
Had Bruno het toch bij het rechte eind :)
Omhoog

ief
Diehard
Berichten: 1541
Lid geworden op: 02 nov 2015 14:29
Locatie: Groningen
  • Citeer

Berichtdoor ief » 05 apr 2016 23:18

Die vingers ken ik ;)

Zal morgen is kijken wat dit doet en of het de moeite waard is, goede hoop.
Pack'r snor, pack'r brom nagenoeg origineel en sport'r boor, vijl en dremel slachtoffer... en een S1 dramatje

O no, red pilled...
Omhoog

kinderbrueno
Diehard
Berichten: 1004
Lid geworden op: 01 okt 2015 21:33
Locatie: Amsterdam
  • Citeer

Berichtdoor kinderbrueno » 08 apr 2016 21:53

Vandaag de zwarte 25km/h uitlaat binnen gekregen. De bocht is echt super dun vergeleken met de standaard snel. Optisch zowat de helft. Dus meteen even er op gezet om te testen. En vreemd genoeg hoefde ik de sproeier niet te veranderen en rijdt hij op top even hard als de standaard snel. Namelijk 32km/h. En dit met vertanding 24/31, 9mm carb, standaard snor spruitstuk en standaard luchtfilter... Hij trekt wel harder maar dat de top hetzelfde is is me een beetje een raadsel. Zou hem liever lager hebben dan dat aangezien ik dan de vertanding zwaarder kan maken zodat hij minder toeren maakt...
Had Bruno het toch bij het rechte eind :)
Omhoog

kinderbrueno
Diehard
Berichten: 1004
Lid geworden op: 01 okt 2015 21:33
Locatie: Amsterdam
  • Citeer

Berichtdoor kinderbrueno » 09 apr 2016 18:48

Heb vandaag de snorkel in het luchtfilter gezet, de ontsteking weer op snor gezet en de standaard snor vertanding er weer op gezet(26/31). Op top rijdt hij nu lekker zonder gek veel toeren te maken. Maar het punt is, op top rijdt hij nog steeds 36km/u... Ik wil hem langzamer hebben, maar hoe?

M'n setup nu:
-9mm carb
-snor luchtfilter
-snor vertanding
-snor uitlaat
-snor ontsteking
-brom cilinderkop
-brom zuiger

Zou het dan werkelijk zo zijn dat hij door een brom zuiger en een brom kop 36 gaat ipv rond de 25?
Had Bruno het toch bij het rechte eind :)
Omhoog

ief
Diehard
Berichten: 1541
Lid geworden op: 02 nov 2015 14:29
Locatie: Groningen
  • Citeer

Berichtdoor ief » 09 apr 2016 21:09

Dat is GPS gemeten of teller?

Je uitlaat is ook niet origineel, is dan wel dunner als snel maar zo goed als net zo lang?
Dunste voetpakking, dikste koppakking.
Korte demper er weer in (?)
Iets te rijke sproeier er in.

Wat een gedoe ergens allemaal, eerst sneller, nu weer langzamer, haha, 36 is toch best voor een snor?
Pack'r snor, pack'r brom nagenoeg origineel en sport'r boor, vijl en dremel slachtoffer... en een S1 dramatje

O no, red pilled...
Omhoog

fireface
Vaste forummer
Berichten: 338
Lid geworden op: 25 nov 2011 17:34
Locatie: Fryslân
  • Citeer

Berichtdoor fireface » 09 apr 2016 21:35

Standaard S bocht uitlaat misschien?
Die is standaard voor Tomos snor en trekt goed op met lage top, slipt alleen vrij snel dicht door de dunne bocht.
De oplossing voor (bijna) al je Tomos gerelateerde vragen: klik, klik en klik.

In de mottenballen gelegd.
Omhoog

ief
Diehard
Berichten: 1541
Lid geworden op: 02 nov 2015 14:29
Locatie: Groningen
  • Citeer

Berichtdoor ief » 09 apr 2016 21:42

Maar is die er ook in 't zwart? :)
Pack'r snor, pack'r brom nagenoeg origineel en sport'r boor, vijl en dremel slachtoffer... en een S1 dramatje

O no, red pilled...
Omhoog

fireface
Vaste forummer
Berichten: 338
Lid geworden op: 25 nov 2011 17:34
Locatie: Fryslân
  • Citeer

Berichtdoor fireface » 09 apr 2016 21:44

Jazeker

EDIT: http://tomos-parts.nl/uitlaat-tomos-a35 ... hroom.html
De oplossing voor (bijna) al je Tomos gerelateerde vragen: klik, klik en klik.

In de mottenballen gelegd.
Omhoog

kinderbrueno
Diehard
Berichten: 1004
Lid geworden op: 01 okt 2015 21:33
Locatie: Amsterdam
  • Citeer

Berichtdoor kinderbrueno » 09 apr 2016 21:58

Dat is 36 op de gps. 36 is inderdaad prima voor een snor maar ik heb geen zin in rollerbank gezeik. Zijn er namelijk nog al veel in Amsterdam. Hoe kan ik hem verder afvoeren? Heb al de dunste voetpakking en een dikke koppakking.
Had Bruno het toch bij het rechte eind :)
Omhoog

kinderbrueno
Diehard
Berichten: 1004
Lid geworden op: 01 okt 2015 21:33
Locatie: Amsterdam
  • Citeer

Berichtdoor kinderbrueno » 09 apr 2016 21:59

Die heb ik er op fireface
Had Bruno het toch bij het rechte eind :)
Omhoog

ief
Diehard
Berichten: 1541
Lid geworden op: 02 nov 2015 14:29
Locatie: Groningen
  • Citeer

Berichtdoor ief » 10 apr 2016 00:51

Sure? Dit staat in de advertentie en je linkte eerder ook naar een rechte bocht uitlaat.

'Let op:

Het model met S-bocht is vervallen. Deze wordt vervangen door het model met rechte (dunne) bocht.'

Anders weer snor kop en evt. dichte zuiger, dan zou je weer bij af moeten zijn :)
Pack'r snor, pack'r brom nagenoeg origineel en sport'r boor, vijl en dremel slachtoffer... en een S1 dramatje

O no, red pilled...
Omhoog

kinderbrueno
Diehard
Berichten: 1004
Lid geworden op: 01 okt 2015 21:33
Locatie: Amsterdam
  • Citeer

Berichtdoor kinderbrueno » 10 apr 2016 10:17

Yes, ik heb het model met de rechte dunne bocht. Nouja, dan maar vandaag even de snor kop proberen.
Had Bruno het toch bij het rechte eind :)
Omhoog

ief
Diehard
Berichten: 1541
Lid geworden op: 02 nov 2015 14:29
Locatie: Groningen
  • Citeer

Berichtdoor ief » 11 apr 2016 18:28

Vandaag toch even er onder gelegt en dat was een meevaller. Past, met zelgemaakte beugel, super, geen last van standaard en hij trekt een stuk lekkerder op, wel iets van 8 km/pu kwijt maar aangezien m'n packertje vanmiddag 70 op de teller ging mocht het ook wel iets minder.

Toen ik de pack'r kreeg liep ie 60, doet ie nu ook maar trekt veel beter.

Verschil met hoe ik em kreeg;

Wel koppakking gebruikt.
Uitlaat dus, was standaard snel
15 mm carb op iets gedremelde 12mm spruitstuk
luchtfilter aangepast
Pack'r snor, pack'r brom nagenoeg origineel en sport'r boor, vijl en dremel slachtoffer... en een S1 dramatje

O no, red pilled...
Omhoog


Plaats reactie
  • Afdrukweergave
293 berichten
  • Pagina 9 van 15
    • Ga naar pagina:
  • Vorige
  • 1
  • …
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • …
  • 15
  • Volgende

Terug naar “Straat Tomossen”

Ga naar
  • Tomosforum Wiki
  •    TomosWiki
  •       wiki
  •    Kenteken/keuring & Verzekeringen
  • Galerij
  •    Straat Tomossen
  •    Sprinters/racers
  •       Crossers
  •    Specials
  •    Andere voertuigen
  • Techniek
  •    Beginners
  •       Vet Hard Optrekken
  •    Algemeen
  •    Afstellen
  •    Opvoeren
  •       Uitlaten
  •    Uiterlijk
  •    Elektra
  •    English/ Deutsch Forum
  • Pro Forum
  • Tomos Forum
  •    GrandCafé
  •    Nieuws & Mededelingen
  •    Feedback
  •    Meetings
  • Archief
  •    Archief
  •       Tomos FAQ
  •          Algemeen / Onderhoud
  •          Motorisch
  •          Opvoeren / Tuning / Begrenzers
  •          Elektra / Ontsteking
  •          Uiterlijk
  •          Wetgeving
  •          Website
  •       Exploded views
  • De Markt
  •    Te koop (complete brommers)
  •    Te koop (onderdelen)
  •    Gevraagd
  •    Diensten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten

  • Forumoverzicht
  • Alle tijden zijn UTC+02:00
  • Verwijder cookies
  • Contact



Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Nederlandse vertaling door phpBB.nl.