Pagina 10 van 12

Re: Snelheidstabel

Geplaatst: 06 mei 2011 16:07
door brombertje
75-80KM per uur
- 65cc Airsal, Bromcilinderkop (evt gevlakt)
- 15mm / 16mm Carburateur
- Homoet, of de betere terugloper
- TWV 26-22

deze klopt voor geen hond! ik heb deze set-up ook, maar de brommer gaat maar 65 op de tomos-teller. oftewel maar 60 km per uur!

groet, :koning:
Ik heb een 50 cc Tomos A55 cilinder en ik haal al 60-65 op GPS!! Ligt toch echt aan jouw setup. :koning:

Re: Snelheidstabel

Geplaatst: 14 mei 2011 15:02
door Wolf1993
45 km/h
- Standaard cilinder + Snor cilinderkop
- 9mm carburateur
- Standaard-snel chroom model
- TWV 26/28

Re: Snelheidstabel

Geplaatst: 17 mei 2011 08:54
door beeoowpee
wat is je sproeier?

Re: Snelheidstabel

Geplaatst: 17 mei 2011 17:51
door Wolf1993
Sproeier 51 maar heb het idee dat hij nog te groot is.. de bougie is koffiebruin-zwart en een heeeelll klein beetje nat

Re: Snelheidstabel

Geplaatst: 18 mei 2011 09:34
door beeoowpee
wazig want ik had het zelfde alleen sproeier 50 en ik ging maar 30 - 35

Re: Snelheidstabel

Geplaatst: 20 mei 2011 21:20
door Wolf1993
Wat is de snelheid met deze set up? (ongeveer natuurlijk )
- Cil: 50cc standaard + Puch HD kop (50cc) + Brom zuiger (met sleuven)
- 15mm carburateur
- Standaard-snel uitlaat
- TWV 26-28

Dit is al besteld meot alleen nog worden gemonteerd

Re: Snelheidstabel

Geplaatst: 21 mei 2011 17:57
door Wolf1993
Wat is de snelheid met deze set up? (ongeveer natuurlijk )
- Cil: 50cc standaard + Puch HD kop (50cc) + Brom zuiger (met sleuven)
- 15mm carburateur
- Standaard-snel uitlaat
- TWV 26-28
- Ontsteking brom stand
- Spruitstuk ontgrensd
Iemand enig idee??

Re: Snelheidstabel

Geplaatst: 21 mei 2011 18:18
door brombertje
Op pagina 1 staat:

55KM per uur.
- Originele cilinder + bromcilinderkop
- 12mm Carburateur
- Standaard-snel, Proma GP, Bullet, Tecno CC
- TWV 26-26

Met een grotere carb zal je geen hogere snelheid hebben, maar wel beter trekken.
Met achtertandwiel 28 zal je dan rond de 55, misschien 60 uitkomen.
Als je het topic doorgelezen had, en vergeleken had met anderen, met dezelfde setup had je ook kunnen zien dat ze ongeveer de 55 halen.

Re: Snelheidstabel

Geplaatst: 21 mei 2011 18:52
door rivered
als die sneller wil kan die toch beter voor een kleiner atw gaan..?

Re: Snelheidstabel

Geplaatst: 21 mei 2011 18:57
door brombertje
als die sneller wil kan die toch beter voor een kleiner atw gaan..?
Ik heb pb van hem gehad en hij wil juist niet sneller, maar rond de 45 en snel optrekken. Niet iedereen wilt altijd sneller. ;)
Ik ben ook tevreden met hele goede trekkracht en 60/65 km/u, i.v.m. rollerbanken hier bij de dorpen enzo.

Re: Snelheidstabel

Geplaatst: 06 jun 2011 13:56
door Wolf1993
- Cil: 50cc standaard + Puch HD kop (50cc) + Brom zuiger (met sleuven)
- 14/9 carburateur
- Standaard-snel uitlaat
- TWV 26-28
- Ontsteking brom stand
- Spruitstuk ontgrensd

51,32 km/h

Re: Snelheidstabel

Geplaatst: 16 aug 2011 14:46
door Scriff
Mijn tos:

Dmp 65cc, 65cc hogedruk kop
Techigas next r Chrome
Twverhouding 26/22
Carb 15/15 met ontgrensd spruitstuk
Sproeier 65

Op gps 85,5 km/h

[ Post made via Mobile Device ] Afbeelding

Re: Snelheidstabel

Geplaatst: 16 aug 2011 16:14
door Alex..
Mijn tos:

Dmp 65cc, 65cc hogedruk kop
Techigas next r Chrome
Twverhouding 26/22
Carb 15/15 met ontgrensd spruitstuk
Sproeier 65

Op gps 85,5 km/h

[ Post made via Mobile Device ] Afbeelding
zozo, das wel erg hard, netjes gedaan dan :)

Re: Snelheidstabel

Geplaatst: 16 aug 2011 19:13
door brombertje
Dat is eindelijk een fatsoenlijke snelheid met een 65cc.
Mijn tosjes gaan ook 60+ met 50cc. De Streetmate met powerblok, 17,5 mm carb, Techingas Next R en atw 22 haalt ook 65-70 op gps. Brug af nog wel harder. Dan zit het pijltje van de teller strak tegen het paaltje bij de 0 aan. 80+ op tomosteller :P Brug op ook nog 60 op gps.

Re: Snelheidstabel

Geplaatst: 16 aug 2011 19:39
door 2pac
Die 15cc extra scheelt echt niks
Draait echt puur om je poorten en poortimingen

Re: Snelheidstabel

Geplaatst: 16 aug 2011 19:40
door 2pac
Mijn tos:

Dmp 65cc, 65cc hogedruk kop
Techigas next r Chrome
Twverhouding 26/22
Carb 15/15 met ontgrensd spruitstuk
Sproeier 65

Op gps 85,5 km/h

[ Post made via Mobile Device ] Afbeelding
zozo, das wel erg hard, netjes gedaan dan :)
of je weegt maar 10 kilo :lol:

Re: Snelheidstabel

Geplaatst: 16 aug 2011 19:59
door tomos
Die 15cc extra scheelt echt niks
Draait echt puur om je poorten en poortimingen
65cc zal altijd harder gaan, als je een 50cc max tuned ga je een 65cc voorbij maar als je die 65cc dan ook max tuned ga je die 50cc weer zwaar voorbij :P
65cc heeft sowieso meer koppel.

Re: Snelheidstabel

Geplaatst: 16 aug 2011 21:08
door 2pac
Die 15cc extra scheelt echt niks
Draait echt puur om je poorten en poortimingen
65cc zal altijd harder gaan, als je een 50cc max tuned ga je een 65cc voorbij maar als je die 65cc dan ook max tuned ga je die 50cc weer zwaar voorbij :P
65cc heeft sowieso meer koppel.
Dat zal nog reuze tegenvallen :P

airsal 50 snel of airsal 65cc met bijna identieke poorten scheelt echt heel weinig

Re: Snelheidstabel

Geplaatst: 16 aug 2011 21:08
door tomos
De boring is toch groter, dus ook meer vulling.

Re: Snelheidstabel

Geplaatst: 16 aug 2011 22:11
door brombertje
Ik denk dat er ook nog wel veel zijn die nog een vrij grote squish hebben, of toch ergens carterdruk verliezen zonder dat ze het in de gaten hebben. Ook een goede tandwielverhouding is belangrijk, om zo in de ideale powerband te komen van de cilinder/uitlaatcombinatie.
Het is wel bekend dat Technigas uitlaten de powerband redelijk hoog hebben. Geen extreem hoge rpm (geen 15.000rpm), en toch goed koppel in laag rpm met een goede carb. Met twv 26/22 maakt de krukas bij 65 km/u al ~8100 rpm. Bij 85,5 km/u is dat ~10.500 rpm. Tussen 6000 en 10.000 rpm trekt een Technigas dus goed door. Met een snelle 65 cc setup en atw 26-28 rijden heeft dus geen nut, aangezien je dan over de powerband van de uitlaat/cil combinatie heengaat op topsnelheid, en dan mis je dus juist het fijne van de Technigas. Ik merk dat mijn Standard met atw 22 en A55 cil met 17,5 mm carb echt genoeg koppel heeft om vrij goed op snelheid te komen tegen een brug op, dus dat is een vrij goede tandwielverhouding. Extreem hard optrekken en dan flinke overtoeren maken vind ik zelf erg irritant. Liever iets langzamer (nog steeds een stuk sneller dan standaard tosjes/scooters) op snelheid komen, en dan een echte goede snelheid halen vind ik veel fijner. Als je een echte kleine squish hebt, en een oud type ontsteking zonder vertraging op hoge rpm, kan je ook beter euro98/v-power nemen omdat ik heb gemerkt dat bij die combinatie minder detonatie is, en je echt beter koppel hebt op hoge toeren, en daardoor beter doortrekt. Ook met het nieuwe type ontsteking met pick-up merk ik het verschil goed tussen 95 en 98. Ik rij dan ook zonder koppakking, want een standaard goed gemonteerde A55 cilinder zonder koppakking en originele grote voetpakking geeft ook een squish van ongeveer 0,65 mm. Ook is het belangrijk om voor een goede luchtinlaat te zorgen. Met 65cc en 15 mm carb moet je niet met een origineel filtertje rijden.