Pagina 2 van 2
Re: schurende koppeling?
Geplaatst: 23 jun 2010 18:52
door Angelo
Je koppelings segmenten zijn versleten vriend. Komt akelig vaak voor ja

De kurk is eraf waardoor je zo langzaam aan je koppelingshuis naar de klote rijd dus je kan nieuwe koppelingsegmenten aanschaffen
Re: schurende koppeling?
Geplaatst: 23 jun 2010 19:06
door cornetjhu
ja, daar kwam ik net achter.
daarom dus mn koppeling eraf gehaald.
ga daarom maar eens mn koppeling met leer of kurk bekleden.
ben alleen nog op zoek naar een winkel waar ze dat verkopen, niet te dik.
dus weet iemand waar ze leer, of kurk, van 2mm dik ongeveer verkopen?
Re: schurende koppeling?
Geplaatst: 23 jun 2010 19:11
door tomostefan
Een oude riem, heb je vast wel in de kast liggen
Re: schurende koppeling?
Geplaatst: 23 jun 2010 19:14
door Timo
Kijk eens in de FAQ. Daar wordt het gedaan met kurken onderzetters van de Blokker.
Re: schurende koppeling?
Geplaatst: 23 jun 2010 19:44
door Jan de Lasser
Ik heb zelfs leer van een oud bankstel gebruikt.
Was maar 1 mm dik, maar heb gewoon 2 lagen geplakt.
We zien wel of het spul goed blijft.
Is in ieder geval heel wat goedkoper als onderdelen van de bromboer
Re: schurende koppeling?
Geplaatst: 23 jun 2010 20:31
door cornetjhu
ja goed idee oude riem

,
eve gezocht maar heb alleen een oude met heel veel gaatjes, ook siergaatjes :S.
dus eve verder zoeken naar onderzetters, en dan hopen dat mijne moeder geen onderzetter mist :$.
@firezi: ja ik had al gekeken, staan 2 mooie how-to's , maar had geen idee waar ik leer/kurk vandaan kon halen, en de blokker is niet in de buurt

.
---
is het erg dat er metaal splinters in mn koppelingshuis lagen? (flinterdunne korrels).
en volgens mij kwam het van mn koppeling, kan het kwaad of is het normaal?
Re: schurende koppeling?
Geplaatst: 23 jun 2010 21:13
door tomostefan
Je koppelingshuis zal dat niet leuk gevonden hebben.
Re: schurende koppeling?
Geplaatst: 24 jun 2010 09:43
door Jan de Lasser
en je tandwielen ook niet.
Je zou ff met een magneetje kunnen kijken of het staal of aluminium is?
Re: schurende koppeling?
Geplaatst: 24 jun 2010 12:18
door fllex
ik had HEEL veel splinters in mijn blok. Gewoon mee doorgereden, na 10x de ATF verversen was het meeste er wel uit. Het gaat namelijk zinken naar de bodem en als je ATF lekker warm is is het er zo uit. De rest kan je met een doekje wel wegvegen.
Re: schurende koppeling?
Geplaatst: 24 jun 2010 16:19
door Jan de Lasser
vroeger, toen ik mijn auto's nog zelf onderhield, waren er olie aftapdoppen met ingebouwde magneet.
Daar bleven staaldeeltjes aan vas plakken.
Ben ik bij brommers nooit tegen gekomen.
Re: schurende koppeling?
Geplaatst: 24 jun 2010 17:03
door tomostefan
Dat is eigenlijk best handig, misschien een idee om te maken?
Re: schurende koppeling?
Geplaatst: 24 jun 2010 20:13
door Jan de Lasser
de keer dat ik kurk geplakt heb maakte ik de boel schoon met thinner.
Nadat ik eerst de kurkresten met een houtbijtel van de alu delen had gestoken.
Daarna met wat grof schuurpapier de boel een beetje opgeruwd en toen de kurk geplakt met 2 compo lijm.
Vetvrij en stofvrij zijn heel erg belangrijk, net als de lijm goed uit laten harden en de segmenten in de atf in laten trekken
Re: schurende koppeling?
Geplaatst: 24 jun 2010 20:17
door Jan de Lasser
Dat is eigenlijk best handig, misschien een idee om te maken?
doe maar, ik bestel er 2....voor niet al te veel aangezien ik jou het idee heb gegeven!

Re: schurende koppeling?
Geplaatst: 25 jun 2010 22:12
door cornetjhu
is handig ja zo'n dop.

.
--
heb maar even mn koppeling gemaakt met kurk, vanacht eve de lijm laten drogen. en kijken hoe het werkt,
en anders met leer opnieuw

.
maar ik merkte net dat als ik mn carterkappen eraf heb kan ik tegen mn kickstart as duwen, en dan heeft ie ongeveer 1 cm speling,
ik kan hem dus 1 cm verschuiven naar binnen en naar buiten (duwen).
hoort dit? is het erg? hoe los ik het op?