Pagina 2 van 2

Geplaatst: 29 jun 2005 08:29
door WickedBoy
Ik heb alleen een snellere uitlaat eronder gezet
en een kleinere tandwiel (15)

Geplaatst: 29 jun 2005 17:24
door NikeyTomos
wat bedoel je met 15 dan? toch niet aantal tanden want dan kan het niet, kleinste is 22

Geplaatst: 02 jul 2005 21:28
door brommer
Ik heb op mijn tomos revival een achtertandwiel 24 gezet,en de snor loopt nu 40 km.

Hiervoor had ik er een tandwiel op van 28 tanden en dat resulteerde in een snelheid van 34 km

Het voortandwiel heb ik orgineel gelaten

Verder is alles orgineel.

Hij trekt nu wel iets trager op,maar dat is dan ook het gevolg van het optoeren.

Misschien heeft iemand een tip voor me om de trekkracht weer iets op te voeren?

Geplaatst: 02 jul 2005 22:43
door Tetsuo
zou ik zelf graag ik wel willen weten

Geplaatst: 03 jul 2005 09:23
door hellbat
uitlaatpoort van een originele cilinder kun je 1,8 a 2 mm omhoogvijlen, zodat je een blowdown hebt van 25, dit is voor een 50cc automaat de meest ideale waarde volgens de experts. Originele a5 cilinder heeft een blowdown van 20.

Je motortoerental gaat hierdoor iets stijgen, en je krijgt een lekkere trekkracht.

Ook kun je je squishhoogte naar 0.60/0,70 zetten, dan heeft ie nog meer trekkracht, dit doe je door de kop af te vlakken, zie ander topic.

Groeten Marcel

Geplaatst: 03 jul 2005 15:34
door NikeyTomos
Als je je uitlaatpoort omhoog gaat vijlen wordt het afgegeven vermogen juist "piekerig". Dit houdt in dat het max. afgegeven vermogen alleen bij hogere toeren wordt afgegeven. Dit kan resulteren in een brommer die juist helemaal niet goed optrekt en net voor het schakelpunt (hoge toeren) nog ff hard gaat trekken. Wil je hard vanuit stilstand optrekken zul je toch anders moeten tunen!

Beter is het om de uitlaatpoort breder te vijlen en dan naar 65%-66% van de boring. (gecorrigeerde waarde) dit is een veilige waarde, als je breder gaat kun je krijgen dat de zuigerveer gaat happen in je uitlaatpoort.
Voor sneller optrekken kun je dus beter je uitlaatpoort breder vijlen.

Ikzelf hoef niet onwijs hard op te trekken maar wil juist hoge top. Ik rijd met een blowdown van 30. mijn breedte van de poort is 22mm. Het trekt nog niet verkeerd hoor! 30-31 is wel een beetje max voor een standaard 50cc. 70cc kunnen nog wel eens naar een blowdown van 34 lopen!

Er bestaat trouwens geen "ideale waarde" Dit is echt grote onzin en is voor iedere cilinder en rijder anders. het is maar wat je er zelf van wil maken marcel!

Geplaatst: 03 jul 2005 16:37
door hellbat
er stond ook voor een 50cc automaat, dit zou een meest gangbare waarde zijn, die overal een beetje het midden in houdt, dus geen extreem vermogen, en geen extreme trekkracht, en weinig kans dat je andere dingen aan moet gaan passen.

gewoon, gemiddeld door de band genomen is 25 een meest gunstige waarde dus.

groeten Marcel